Iemand ervaring met dit soort deken ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Iemand ervaring met dit soort deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 17:02

ik zag in een engels tidschrift deze deken staan en denk dat ik die deze winter wil gaan proberen. Iemand ervaring met deze deken ? Zoals je ziet zit de voorsluiting heel anders en hoop ik dat hij minder schuurt op de schouders.

Afbeelding

dit stond erbij :
A new front closure system which gives complete shoulder freedom and simultaneously allows the neck to stretch. The overlapping chest panels and elastic straps move as your horse walks, trots, canters, gallops or rolls free of buckles or restrictions. Made 1200 denier breathable, waterproof, rip-stop 'ShireTex' outer, nylon lined, 300 gram polyester filling.


yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 17:16

ik heb ok zon deken gehad die moet je gewoon over de ne heen doen als je hem op/af wil doen ja en de riempjes los doen whah hij schuurt niet bij mijn pony teminste dat ligt aan het soort stof wat er in zit greets me Schijnheilig

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 17:17

Beetje model tent als ik het zo zie. Pasvorm ,geen, geen loopsplitten.
Je mag hem van mij proberen, ik waag me er niet aan.
Ik zie niet waarom eenandere voorsluiting iets zou veranderen aan de schoudervrijheid als er geen loopsplitten in zitten. Elastiek maakt de haren lelijk (breken af) en er kan veel vuil tussen gaan zitten. Schuurt harder. Nee ik zie geen verbeteringen tov de dekens die nu op de markt zijn.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 17:42

ik zie het nut erook neit echt vanin maar ja als het je beter lijkt moet je het doen.
btw:het ziet er wel apart uit Lachen

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 17:53

Mijn paard heeft dekens met loopsplit en daarmee krijgt hij ook schuur plekken. Deze deken trek je niet over het hoofd aan, er zit een sluiting aan de zijkant. Het elastiek zit aan de buitenkant en komt dus niks met de vacht in aanraking.
Ik ga hem in iedergeval proberen en zal verslag doen aan het einde van de winter ! De prijs valt trouwens wel mee hoor.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 00:16

Zoals die deken eruit ziet op de foto, verwacht theoretisch gezien meer loopvrijheid. Ook de uitsparing van de kruissingels lijkt me prettig voor het paard.

Voor mijzelf denk ik dat wanneer de dekens deze uitsparing zouden hebben voor de kruissingels er ook minder irritaties zouden zijn. Voor mijn paard had ik altijd de zgn hengstendekens, over het hoofd en met een brede buikflap, geen schuurplekken, geen irritaties. Ik heb wel eens andere "normale" dekens gehad (borstsluiting, kruissingels, bilkoorden) maar dat gaf toch de meeste tijd schuurplekken.

Wat ik me echter afvraag hoe de andere kant bevestigd wordt (die kant die onder de flap gaat)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 08:57

Ik ken ook iemand die die deken heeft,en ze is er heel tevreden over omdat die perfect blijft liggen op haar pony(zonder dekensingel ofzo).

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 09:20

Ziet er op zich goed uit volgens mij!
Ik heb vorig jaar zo'n 'paardenhemd' gekocht, een nylon stretch geval wat alleen om de schouderpartij zit. Vanaf dat moment gingen de haren op de kale plekken zelfs weer een beetje aangroeien. Ik ben benieuwd hoe dit van de winter gaat, want dan doe ik dat ding vanaf het begin onder de dekens.

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-02 09:27

Ik heb ook zo'n hemd, alleen zit er een hele grote gesp aan en die ging dan weer iriteren. Ik ben ook benieuwd hoe deze deken aan de andere kant sluit,ik zal het eens vragen aan de fabrikant.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 09:30

Dat is zeker een mooie deken! Maar ik heb er helaas geen ervaring mee.
Ik heb vorig jaar voor m'n arab ook een paardenBH gekocht. Op z'n borst werd ie totaal niet meer kaal, maar nu kreeg ie schuurplekken van de BH zelf. En aan m'n deken ligt het niet, ik heb namelijk wel 10 dekens geprobeerd (en dus gekocht.... Vond m'n portemonnaie niet leuk...). Hij heeft nu een Rambo, dat ging iets beter als al die anderen, maar zelfs daar heeft ie schuurplekken van.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 41 bezoekers