Goede trainer rijdt wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Goede trainer rijdt wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 07:50

Jeah, weer een topic naar aanleiding van het Blaze - the second . . . -topic Haha! !

ElCid maakt op gegeven moment de volgende opmerking:"Het is nl. een trieste ontwikkeling dat een groot aantal mensen zichelf trainer noemt en les geeft maar niet of nooit op wedstrijden verschijnt , en dan alleen in de beginnersklas "

Eerder boodt een trainer zich aan op Digiplaza, het eerst wat gevraagd werd was of zij wel eens op wedstrijden gepresteerd heeft.

We hebben het er al eerder over gehad over wanneer iemand een trainer is, maar waarom kan iemand geen goede trainer zijn als die persoon geen wedstrijden start Verward ? Sommige mensen leven met paarden vanwege de lol en zijn niet op prijzen belust.
Het gaat er toch om dat een trainer a) verstand heeft van waar hij mee bezig is en b) dit over kan brengen aan een paard-ruiter combinatie.

Er zijn namelijk ook Westernruiters die wel in de wedstrijdring presteren, maar absoluut niet goed hun kennis over kunnen brengen Koe .

(Trainer is in dit verband iemand die een persoon trained om zijn paard goed te rijden. Dus niet iemand die een paard trained en vervolgens niet aan de ruiter sleutelt.)

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:01

Wat mij betreft hoeft een trainer niet te presteren op wedstrijden, sterker nog, van mij hoeft hij/zij niet eens goed te rijden.
Wat ik belangrijk vind is dat iemand de kennis heeft en dit weet over te brengen.
Ik heb vroeger (lang lang geleden in mijn dressuurtijd Knipoog ) les gehad van een beredenpolitie-ruiter. Fantastische vent die mij de liefde en de lol (dat vooral) voor het paardrijden heeft bijgebracht. Hij was geen dressuurcrack maar iemand die heel goed met probleempaarden om kon gaan. En ook haarfijn kon uitleggen hoe je het moest aanpakken, zonder hem was ik nooit zo ver gekomen.
Harry, proost Lovers Ik hoop dat alle probleempaarden in de hemel een weg naar jou weten te vinden.......

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:10

ik denk niet dat je wedstrijden "moet' rijden om les te kunnen geven
en dan bedoel ik lesgeven zoals jij het ook bedoeld .
het over kunnen brengen op anderen , en niet op het paard stappen en het zelf oplossen.

het is wel leuk om wedstrijden te rijden als je les geeft.
mensen kunnen zien hoe je met je paard omgaat. ze zien je goede punten , maar ook de punten waar je nog aan moet werken.
of ze zien ook dat het bij hun lesgever ook wel eens helemaal niet lukt Haha!


ik vind wel dat je als lesgever naar wedstrijden toe moet gaan, zodat je weet wat er zich zo allemaal afspeelt.

zelf geef ik les . ik rijd soms een wedstrijd, soms lukt het en soms ook niet Haha!
en dan zeg ik tegen mezelf wat ik ook tegen mijn lessers zeg "Jos . lekker dooroefen , je komt er wel" Pling

o ja. ik start natuurlijk wel in de open klasse
Laatst bijgewerkt door Jos op 23-08-02 08:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:12

Ik ben een instructrice die de ORUN basiscursus heeft gedaan. Ik mag t/m L niveau lesgeven, maar rij het zelf absoluut niet! Ik ben zelf de eeuwige b' er. Ik vind wel dat ik het goed over kan brengen, en dat lijkt mij het belangrijkste! Knipoog

Ik heb immers niet voor niets mijn diploma gehaald dach ik zo Haha!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:16

Ook voor mij is het niet belangrijk dat een trainer wedstrijden rijdt.
En ja idd, het is veel belangrijker dat iemand in staat is om e.e.a. goed over te brengen maar ook dat diegene in staat is om me te blijven motiveren om zoveel mogelijk uit m'n paard (en uit mezelf) te halen en daarbij ook rekening houdt met zowel de mogelijkheden als de beperkingen van dat paard. En natuurlijk moet het ook klikken, niet alleen met mij maar ook met m'n paardje.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 08:27

Sandra.k schreef:
maar ook dat diegene in staat is om me te blijven motiveren om zoveel mogelijk uit m'n paard (en uit mezelf) te halen en daarbij ook rekening houdt met zowel de mogelijkheden als de beperkingen van dat paard. En natuurlijk moet het ook klikken, niet alleen met mij maar ook met m'n paardje.


Mee eens! Een stukje mental coaching als het ware.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:30

Sandra.k schreef:
Ook voor mij is het niet belangrijk dat een trainer wedstrijden rijdt.
En ja idd, het is veel belangrijker dat iemand in staat is om e.e.a. goed over te brengen maar ook dat diegene in staat is om me te blijven motiveren om zoveel mogelijk uit m'n paard (en uit mezelf) te halen en daarbij ook rekening houdt met zowel de mogelijkheden als de beperkingen van dat paard. En natuurlijk moet het ook klikken, niet alleen met mij maar ook met m'n paardje.


Dit is ook een van mijn motto's Ik vind dat mijn leerlingen plezier in het rijden hebben en genieten van een gezellige les, waarin veel geleerd word. Haha!

Ik ben ook altijd supertrots als een een heel goed stukje in de les zit.. Al is het 'maar' een lange zijde die goed gaat *LOL* Dan kan ik zo enthousiast worden joh! Vork

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:35

Belangrijk is dat de trainer de ervaring heeft die jij nodig hebt en dat kan overbrengen.
Dat de combinatie klikt en je durft te vertrouwen op het oordeel van de instructie.
Maar is het niet zo dat er bij alles geroepen word 'welke klasse?'.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:05

Moeilijk. Ik heb les van een instructrice die zelf goed presteert op wedstrijden en daar leer ik gigantisch veel van. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat mensen waarmee ik op dat moment toevallig in de bak rijd vaak ook net die ene opmerking of tip hebben waardoor het kwartje (Eurootje) valt. Ook ga ik wel eens naar niet western-gerelateerde clinics, en daar pik ik dan ook weer iets van mee. Ik vind juist de combinatie van verschillende inzichten wel verfrissend.

Eerlijkheidshalve moet ik er bij zeggen dat ik zelf nog maar een beginnend ruiter ben, dus ik leer al snel iets van iemand Haha! .

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:12

Nee hoor, een trainer hoeft zelf geen wedstrijden te rijden of zelfs fantastisch paard te rijden. Belangrijk is dat hij dingen ziet en over kan brengen, en zich kan inleven in paard en ruiter. Natuurlijk is het handig als hij een keertje op een paard kan stappen om te voelen wat de ruiter voelt, of om dingen voor te doen. maar ik denk niet dat Sjef Janssen in zijn trainercarriere ooit op Anky's Bonfire is gestapt, en dat ging toch ook geweldig?

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:17

Vind ik ook. Een trainer hoeft geen wedstrijden te rijden of inderdaad fantastisch te kunnen paardrijden. Hij of zij moet zijn kennis op mij over kunnen brengen, me kunnen helpen met bepaalde problemen.
Hoewel ik het wel leuk vindt als mijn instructeur of instructrice op een wedstrijd verschijnt, weet je toch waar je les van krijgt Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:53

[[quote]maar ik denk niet dat Sjef Janssen in zijn trainercarriere ooit op Anky's Bonfire is gestapt, en dat ging toch ook geweldig?
toevallig weet ik dat Sjef dat regelmatig doet Knipoog maar mijn mening is dat een goede trainer ook eens op je paard stapt. niet alles wat je voelt als je rijdt is vanaf de grond te zien.
iemand die regelmatig en veel verschillende paarden rijdt heeft vaak een heel goed ontwikkeld gevoel voor problemen die zich in je training voordoen. een trainer die wedstrijdervaring heeft kan die ervaring ook op jou overbrengen en kan zijn training in een proef toetsen of hij op de goede weg is. persoonlijk zou ik kiezen voor een trainer met veel ervaring en een brede ervaring. Haha!
maar wat ik minstens net zo belangrijk vind is dat het goed klikt tussen jou en je trainer. bovendien ben ik van mening dat een trainer je nooit alles bij kan brengen. luister zo veel mogelijk informatie en meningen van mensen en filter daar uit wat werkt voor jou en waar jij je prettig bij voelt. Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:27

dit was ooit eens de reden dat we gestart zijn met de gezamelijke trainingen in Leusden.
om van elkaar te leren,niet om opmerkingen te plaatsen achteraf , maar op de avond en plaats zelf.
ook was het de bedoeling dat een ieder eens zijn/haar trainer mee zou meenemen,om te zien in hoeverre zijn/haar mening en inzicht overeen kwamen,met naar dat geen,wat de ruiters op dat moment zoekt.
he ben ik weer moeilijk.
maar daar moet dan een goede basis voor zijn en strakke leiding.

eerst morgen maar de clinic van sylvia, dan maar een datum prikken in september.

maar ik ben het eens dat de trainer niet zelf wedstrijden meer hoeft te rijden,wel dat hij/zij zo veel mogelijk probeert mee te gaan naar de wedstrijden.helaas niet altijd mogelijk om met alle ruiters mee te gaan.


seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:52

Ik vind wel dat een trainer een flinke portie ervaring moet hebben met wedstrijden en vele verschillende paarden. Anders hoeft ie bij mij niet aan te komen. Ik vind dat er in de westernsport veel te veel mensen lesgeven die zelf nog geen paard in de rondte kunnen rijden. Ik neem les om verder te komen en te leren en dat kan alleen van een zeer ervaren ruiter die ook in het buitenland ervaring opgedaan heeft en nog steeds zeer actief is in het wedstrijdcircuit. Je stuit toch allemaal wel eens op een probleem wat niet iedere jan doedel kan oplossen, en dan wordt er maar wat gezegt omdat men zelf niet weet hoe met dit probleem om te gaan. Er zijn al veel te veel paarden verkloot door mensen die er niets van begrijpen. Zie verhaal Blaze.......... en zo ken ik er nog tientallen

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 14:55

schimmeltje"]
bovendien ben ik van mening dat een trainer je nooit alles bij kan brengen. luister zo veel mogelijk informatie en meningen van mensen en filter daar uit wat werkt voor jou en waar jij je prettig bij voelt. Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
[/quote]

Jammer genoeg zijn een hoop trainers het daar niet meer eens. Die hebben liever niet dat je bij clinics gaat kijken of eens een les bij een ander neemt. Je mocht eens iets oppikken dat niet in hun straatje ligt! Frusty

[quote="westernworld schreef:
maar ik ben het eens dat de trainer niet zelf wedstrijden meer hoeft te rijden,wel dat hij/zij zo veel mogelijk probeert mee te gaan naar de wedstrijden.helaas niet altijd mogelijk om met alle ruiters mee te gaan.
Hoezo niet meer?

Kan het hele trainen niet gewoon los staan van wedstrijden? Je trained toch niet alleen om te kunnen presteren, je trained toch om zo goed mogelijk met je paard te kunnen om gaan, zowel ernaast als erop? Om met je paard te kunnen lezen en schrijven, bij wijze van spreken.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:02

ja paintje: ik bedoel daar mee dat een trainer natuurlijk ervaring moet hebben! maar op het moment dat je gaat les geven er vaak niet zelf meer aan toe komt om wedstrijden te rijden.tijd tijd tijd altijdt tijd tekort.
daar komt nog bij dat je ook als trainer zelf traint of bij een ander les neemt. je moet natuurlijk bij blijven in het vak,en er zijn altijdt problemen met een paard die je niet een twee drie zelf kan oplossen, en zal je een mening of methode van een ander raadplegen,zo zie ik dat dus, ik ga er niet van uit dat een trainer eeen antwoord heeft op alle problemen en open moet staan voor een andere oplossingen dan die van hem/haar zelf.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:20

Als je zelf wedstrijden wilt rijden heb je met een trainer die zelf wedstrijden rijdt het voordeel dat hij met goede tips kan komen, aangezien hij zelf ook die ervaring heeft. Erg handig met al die regeltjes.... Als je alleen voor je eigen ervaring rijdt kan ik me voorstellen dat die wedstrijdgerichtheid niet nodig is. Trouwens, Sjef Janssen heeft zelf ook wel gestart op hoog niveau (met Bo of Idool??)

ElCid

Berichten: 9199
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:46

Het is natuurlijk zo dat een wedstrijdruiter niet per definitie een trainer is . Er is een groot verschil tussen het uitvoeren van iets , of het nu paardrijden is of een boek schrijven , en het aan anderen overbrengen.
Ik ben zelf lerares , heb er dus zelfs voor gestudeerd , en weet uit ervaring hoe moeilijk het kan zijn om iemand dingen te leren , vooral als diegene bij het 1e begin moet beginnen. Heel , veel geduld e, hele kleine stapjes per keer .
Het verschijnen op wedstrijden is meer een stukje reclame voor jezelf. Mijn probleem ligt meer bij die personen die zichzelf wel trainer noemen en bij de beginners starten of domweg niet op wedstrijden verschijnen omdat hun kennis tekort schiet.
Overigens vind ik wel dat het wedstrijdruiter zxijn niet inherent is aan trainer zijn , ik vind wel dat je als trainer een aardig niveau moet hebben voordat je je kennis aan anderen overdraagt en van dat niveau zou je tipje kunnen laten zien tijdens een show.
Ik moet na mijn 4 jarige studie ook nog 2 a 3 jaar verder studeren voordat ik het juiste niveau heb bereikt om les te geven aan boven bouw vwo / havo , dus m.i. geldt dat paardrijden en alles er omheen toch ook wel een zeker niveau behoeft .................

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 15:54

Paintje"]
[quote="schimmeltje schreef:
bovendien ben ik van mening dat een trainer je nooit alles bij kan brengen. luister zo veel mogelijk informatie en meningen van mensen en filter daar uit wat werkt voor jou en waar jij je prettig bij voelt. Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig


Jammer genoeg zijn een hoop trainers het daar niet meer eens. Die hebben liever niet dat je bij clinics gaat kijken of eens een les bij een ander neemt. Je mocht eens iets oppikken dat niet in hun straatje ligt! Frusty

[/quote]

Degene die erop tegen is als je eens met een "open mind" naar een ander kijkt heeft op zijn zachtst gezegd een bord voor zijn kop, en zal het in zijn trainercarriere niet erg ver schoppen. In Amerika worden er namelijk door de verschillende gerenommeerde trainers onderlinge bezoeken afgelegd, iedereen staat open voor de methode van een ander (Okee, ook niet iedereen, maar als er eentje ineens vooraan staat tijdens een grote wedstrijd, heeft iedereen ineens zoiets van "...en hoe deed hij zus of hoe deed hij zo? Wat doet hij anders dan wij? Bij wie traint hij, waar heeft hij dat afgekeken?". Door alleen maar te kijken kun je al heel veel leren. En heb je ergens een vraag over, durf die te stellen. De enige domme vraag is de vraag die je niet hebt gesteld.

Als je tegen een trainer aanloopt die niet openstaat voor andere trainingsmethodes en waar het niet mee klikt, is het misschien maar het beste om een andere trainer te zoeken. Je moet ook accepteren dat een trainer op een gegeven moment zijn basis heeft gevormd en daar niet 180ยบ van gaat afwijken. Maar dit krijg je pas voor elkaar als je je ogen goed de kost hebt gegeven en ongeveer weet wat er te koop is. En ook dan evengoed nog attent blijft, er kan zomaar iets opduiken dat de oorzaak kan zijn dat er ergens een puzzelstukje op de goede plek valt.
Maar goed, klikt het niet, ga verder kijken. Je bent gelukkig niet met een trainer getrouwd (uitzonderingen daargelaten)

Wat ik echter wel kan begrijpen is dat manegehouders , die tegelijkertijd trainers zijn, liever geen vreemde instructeurs op hun erf hebben, die een beetje onder hun wild lopen te schieten (mijn excuses als ik het een beetje cru verwoord). Maar een clinic bezoeken op een neutrale locatie vind ik positief. Het gevaar is alleen dat je het paard ontzettend verward als je ineens je roer compleet omgooit na aanleiding van zo'n clinic.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 23-08-02 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:11

Voor mij als recreatie-westernruiter-die-het-wel-goed-wil-leren Haha! is het niet belangrijk dat de trainer zelf goed op wedstrijden presteert.

Ik heb sinds kort een nieuwe trainer, en daar zijn wat proeflessen en kijksessies aan vooraf gegaan.

Ik heb onlangs een les gehad van een trainer die zelf goed, om maar niet te zeggen aardig goed presteert. Maar zijn manier van lesgeven ging helemaal nergens over. Zat veeeeeel te vast in hoe HIJ dat doet. Tja, HIJ heeft superquarters staan en zelf gruwelijk veel ervaring. Maar ik heb een Fjord en daarbijbehorende beperkingen, en ben zelf ook bepaald geen toppertje. Zijn trainingsmethode is dus op mij niet te gebruiken, maar dat vond hij dus niet. Want zijn systeem werkt op al zijn paarden, dus ook op de mijne. Lips are sealed Verder zoeken dus.

Dan heb ik nog iemand gezien die zelf les heeft van een heel bekende ruiter, en die maakte alleen een lijstje in haar hoofd van wat ze wilde doen in die les, en raffelde dat af. Ging het paard hangen op links, of had de ruiter een probleem? Jammer dan, net doen of je het niet ziet, want we moeten immers ook de slalom achteruit nog behandelen deze les Frusty Niet eens een proefles genomen, had al gegeten en gedronken toen ik dat bezig had gezien met een paar andere lesklanten van haar.

Mijn huidige instructeur komt regelmatig op wedstrijden, en rijdt daar een paardje in de fool 'm school 'm. Is er nog niet aan toe om echt geshowd te worden, maar doet op deze manier vast ervaring op op de trailer, vreemd terrein, publiek langs de bak etc.
Heeft zelf een leuke hengst op stal staan, die hij niet showt. Daarop wordt hij wel eens beoordeeld door anderen. Maar als je 'm vraagt waarom hij dat dier niet showt, krijg je een heel eerlijk antwoord, zonder het mooier te maken dan het is.
En daar hou ik nou net van. Iemand die ook z'n eigen beperkingen kent, die beperkingen van een paard onderkent, en bovenal steeds EERLIJK is. Niet prestaties verwachten van een paard die het niet kan leveren, maar gewoon hard werken. Je kennis overbrengen. Geen trucjes en shortcuts, maar eerlijk vanaf de basis.
Hij weet wat er in de showring verwacht wordt, kan z'n gevoel overbrengen (heeeel belangrijk), en geeft me elke week weer zo'n enorme kick dat ik bijna niet kan wachten tot het weer vrijdag is. Hoewel, het oefenen door de weeks is er ook weer tien keer leuker van geworden.
En DAT is nou zo belangrijk: het is zo LEUK!!! Want paardrijden is m'n hobby.... En met een trainer die alleen prestaties af wil dwingen, kan ik dus niks....

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:14

Sonja schreef:
Geen trucjes en shortcuts, maar eerlijk vanaf de basis.

Dat zie je toch vaak in de lesaanpak, vind ik. Dan sta je al te spinnen zonder dat je paard verder goed loopt en je de afzonderlijke lichaamsdelen kunt voelen/beinvloeden, "if you catch my drift". Kijk, als je binnen afzienbare tijd leuk wilt presteren op een wedstrijd, zul je wat sneller naar de wedstrijdonderdelen toe willen (of dat verstandig is, is nog maar de vraag), maar als het je meer te doen is om het opbouwen van een degelijke en duurzame rijrelatie met je huidge en toekomstige paard(-en), dan heb je waarschijnlijk toch meer baat bij een goed doordachte, op maat gesneden lesaanpak.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:45

persoonlijk vind ik dat het niet uitmaakt of iemand's instructeur/trainer nou wel of geen wedstrijden rijdt. maar hij/zij moet wel kunnen rijden en, heel belangrijk, zijn ideen ook over kunnen brengen.

verders vind ik het heel belangrijk dat een trainer/instructeur voor ieder paard/lesklant een individuele aanpak heeft en rekening houdt met het niveau van de ruiter en de talenten van het paard.

een ding vind ik absoluut niet kunnen, namelijk dat een instructeur/trainer aan beginnerswedstrijden meedoet. dit is absoluut belachelijk en mag ook niet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:50

waarom niet? met een groen paard?
Die trainer zal dan toch snel doorstomen naar een hogere klasse

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:55

Ik vind het niet belangrijk dat trainers wedstrijden rijden, maar volgens mij is het wel handig als ze redelijk goed kunnen rijden. Als het in de les een keer niet goed gaat vind ik het heel handig dat degene die mij lesgeeft er zelf even opstapt. Het lijkt me dat ze je dan toch beter kunnen helpen omdat ze het paard gevoelt hebben, ze weten dan wat je moet doen om te zorgen dat het goed blijft gaan.
Ik rijd zelf helemaal niet zo heel goed ofzo, ik hoef ook niet les van iemand die fantastisch goed rijd. Als ze maar weten waar ze mee bezig zijn en mij wat kunnen leren ben ik tevreden.

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 06:35

Romkabouter schreef:
waarom niet? met een groen paard?
Die trainer zal dan toch snel doorstomen naar een hogere klasse


nee, dat kan absoluut niet!!!! beginnersklassen zijn voor beginnende ruiters, niet voor beginnende paarden. dat zou iedereen, en zeer zeker iemand die zich zelf goed genoeg vindt om les te geven, al begrepen moeten hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers