Shetlander Luna voor de sulky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Shetlander Luna voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-12 19:37

:wave:

Sinds enkele maanden heb ik mijn sulky cavalettie & Luna doet het echt fantastisch :):)
We hebben ondertussen rustig geoefend en conditie opgebouwd.
Een paar dagen geleden hebben we op de weide gemend, en daarna even uitgestapt op straat.
Mijn broer wou toen eindelijk wat foto's maken, dus hier zijn ze dan :D :

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. detailfoto <3
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. wachten om de weg over te steken...
Afbeelding

15.
Afbeelding

Tips zijn welkom :)


Vonekke
Berichten: 63
Geregistreerd: 14-12-09

Re: Shetlander Luna voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:35

Ik weet niet je de balans van de sulky kan regelen, maar nu ligt het gewicht naar mijn idee te veel naar de voorkant (de hele sulky kanteld naar voren). Hierdoor drukt het gehele gewicht op de schoft, dat loopt niet echt fijn voor je pony.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Shetlander Luna voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:52

Oei, sulky hangt inderdaad totáal niet in balans. Dat zou ik echt even gaan aanpassen, sulky valt inderdaad voorover en geeft alle druk op de rug en schoft van je pony. Is niet fijn voor je pony én niet goed voor haar.

Verder wel een erg leuk beestje zeg, en wat fijn dat ze het zo goed doet!

Thomas5

Berichten: 1034
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Wieze

Re: Shetlander Luna voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:55

Ziet er heel erg relaxed uit! Leuke pony ;-)

Je sulky hangt echter inderdaad niet goed in balans, probeer hem even aan te passen en dan zijn jullie een mooie combinatie.
Ik zag in je profiel dat je pony 80cm is, even groot als de pony in dit topic:
[AR-ITP] Buck ruilt zijn HCA om voor een Cavaletti!!
Zo hoort het geheel er uit te zien ;-) het gewicht hoort op de wielen te zitten, en niet op de schoft van je pony.

Succes met afstellen en veel plezier met het mennen!

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-12 08:19

Oké, bedankt! Ik had op de foto's ook al gezien dat er iets niet klopte, maar wist eigenlijk niet wat... :o
Ik zal vandaag nog kijken om hem goed af te stellen...

LS_fotos

Berichten: 1640
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:38

* Bij je lichtogen op het schoftje zit nog veel ruimte, hier zou ik boven in gaatjes prikken zodat je sulky daarmee al een eind naar boven komt. Nu hangt hij volledig op de schoft dat is echt zeer slecht voor je pony.
* Verder moet je de stang die de hoogte van je lamoen bepaald die aan je lamoen vast zitten in een ander 'gaatje' vastmaken. Je hebt er hier 5 verstel mogelijkheden, doe je hem naar achter komt je lamoen hoger, doe je hem naar voren dan komt je lamoen lager. (ik heb die in het midden zitten).
* Borsttuig een gaatje hoger vastmaken (zo te zien moet je even een gaatje bijprikken).
* De lus van je lichtogen die zou ik door de passant halen, dat staat een stuk netter.
* Via je bankje kun je ook wat evenwicht bepalen het licht eraan of je er altijd alleen op zit of samen met iemand. Naar voor en naar achteren dan kun je de druk bepalen die op het schoftje komt. Hij hoort heel licht te zweven.

De Wheem's Amadeus mennen dressuur: B+14 vaardigheid: L+2

<3 Buck a star in the heaven... <3

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-12 13:11

Heel erg bedankt voor je tips! :)

LS_fotos schreef:
Verder moet je de stang die de hoogte van je lamoen bepaald die aan je lamoen vast zitten in een ander 'gaatje' vastmaken. Je hebt er hier 5 verstel mogelijkheden, doe je hem naar achter komt je lamoen hoger, doe je hem naar voren dan komt je lamoen lager. (ik heb die in het midden zitten).


In welk gaatje zou ik dat dan best vastmaken? Naar achter of voren?

LS_fotos schreef:
Via je bankje kun je ook wat evenwicht bepalen het licht eraan of je er altijd alleen op zit of samen met iemand. Naar voor en naar achteren dan kun je de druk bepalen die op het schoftje komt. Hij hoort heel licht te zweven.


Waar kan je je bankje dan verstellen? Toen ik mijn sulky kocht, zeiden ze me dat dit hetzelfde was als de hoogte van het lamoen (jouw 2e * )

lottex

Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: België

Re: Shetlander Luna voor de sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-12 20:48

Vandaag tuig aangepast, volgende week kan er pas iemand mee om mij te helpen met het afstellen van mijn sulky... Dus tot dan maar even iets anders doen dan mennen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers