Paarden crematorium ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Paarden crematorium ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 08:50

Heeft iemand ervaring met een paarden crematorium?? Hoe gaat dat allemaal in zijn werk en hoeveel betaal je daar ongeveer voor?

Voor mijn gevoel zou ik het erg fijn vinden om op een goede manier afscheid te nemen van mijn paardje.... Of dat nu volgende week gebeurd of over een paar jaar. Ik denk er in iedere geval alvast over na....



Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:07

Ik las ergens op een site dat het €95000 kost en begraven kost €10000
Belachelijk dat het zo ontzettend veel kost!!!! Ik hoop dat deze bedragen niet kloppen en dat er wat nullen af moeten ...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:13


Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:32

De eigenaar van de pensionstal waar ik sta heeft ook dierencrematorium. Ik weet niet hoe groot je paard is, maar nu kunnen ze tot bepaalde hoogte gecremeerd worden. Als je me pbtje stuurt heb ik wel telefoonnummer voor je.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 12:54

Mijn paard is 1,70 en gaat absoluut niet naar een ander land om gecremeerd te worden.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:43

Ik ken alleen Rendec. Alleen de paarden worden hier met een paar te gelijk gecremeerd.
Het ophalen en dergelijke wordt allemaal heel netjes geregeld.
Een paard van een vriendin is daar ook heen gegaan. Het paard lag in een klein weitje achteraf. Dit was verder geen probleem (meestal moeten ze langs de kant van de weg leggen). Ze kwamen met een klein vrachtwagentje. Een soort vergrote trailer. Ze deden de laadklep open, er kwam een soort lepel uit. Hier werd met een paar man voorzichtig het paard op gerold. Je kreeg nog even tijd om rustig afscheid te nemen en de lepel werd met paard voorzichtig de trailer in getrokken.
De trailer was overigens maar voor 1 paard. Dus niet een vrachtwagen waar het paard met een grijper in de laadbak bij de rest wordt gegooid.
Het is dus alleen zo dat hij met meerdere paarden gecremeerd is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot en 41 bezoekers