vindt jouw paard rijden leuk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noek

Berichten: 156
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Leusden

vindt jouw paard rijden leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 14:30

Ik vroeg me af of jullie ook merken dat je paard het leuk vindt om bereden te worden.
Noek heeft laatst een paar weken stil gestaan en toen hinnikte hij niet meer als ik naar stal liep. Nu rijd ik hem weer en wordt elke dag met een luide hinnik begroet als ik aan kom lopen Lachen (zelfs als hij alleen mijn auto hoort). Daar word je echt blij van!

Wat is het toch een lekker ding die Noek Lovers !!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:35

ach, ze zou liever in de wei staan denk ik, maar ze vindt het niet erg. Vooral buitenritten vind ze machtig, dan kan ze zoveel dingen zien die haar opvreten! (schapen enzo Haha!)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:39

Omar vind 't leuk! Zolang hij maar aandacht krijg. Lovers

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:42

Ameretto wordt sjacherijnig als hij langer dan een paar dagen niet wordt bereden. Ook merk ik wel eens dat hij met poetsen niet in een fijne bui is, maar zodra hij het zadel ziet, gaan z'n oortjes erop en kan hij niet wachten tot hij mag lopen. Nee, met wekenlang werkeloos op het land zetten maak je hem echt niet blij. En na een endurancerit van 30 km staat hij nog fris en vrolijk om zich heen te kijken, net als Jos Verstappen in de reclame van Chello: 'Aaaahhh, nog één rondje?'. Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:57

Yeph! Die van mij wil ook aan t werk! Het liefst neit ál te hard en het bos in ofzo, maar niks doen vindt hij saai! Na een paar uur is het land ook niet meer interessant. Als ik t zadel erop leg begint hij steevast met zijn been te schrapen en zelfs met die hitte van afgelopen zondag moest en zou hij even showen hoe mooi hij kon lopen...!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:00

Barb vindt het rijden volgens mij wel aardig zolang hij een beetje zijn zin kan doen. Lamballen of juist hard gaan en inbuigen neuh daar heb ik vandaag niet zo'n zin in..... Nah ik denk niet dat hij er een hekel aan heeft maar hele dagen in de wei doe je hem ook geen plezier mee. We komen altijd wel tot een bevredigend compromis.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:03

Ik rij dan niet op Pinky maar mennen wel. En ik merk dat hij dat ECHT leuk vind.
Longeren vind hij niets aan, dat laat hij ook snel merken. Opjagen en vrijspringen vind hij super. Zeker als hij mij zo kwaad kan maken door heel de tijd net langs de hoindernis af te rennen Haha!
Wandelen vind hij ook wel leuk maar niet het bekende rondje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:00

Ik rij 5 tot 6 dagen per week op m'n paard, en ze staat in het land met een ander paard. En toch komt ze elke dag weer met haar oortjes naar voren naar me toe als ze me ziet, terwijl ik haar nooit voer of snoepjes geef, maar flink met haar ga werken.
Ze is niet helemaal dom, dus als ze het werken niet leuk vond, zou ze dat niet doen denk ik.
Ze kijkt trouwens ook heel tevreden uit d'r koppie als we lekker getraind hebben.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:09

Vooral El Roy vind het ronduit geweldig om te rijden. Als ik aankom met het zadel gaat ie volledig uit zijn dak totdat dat ding op zijn rug ligt. Hij groeit en oortjes erop en sjouwt gersut een tijdje met mij rond. Hij is dan ook meteen hartstikke vrolijk de volgende dag. Misschien komt dat omdat hij nog nooit hard heeft moeten werken Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:51

Ivanka vind het volgens mij ook wel leuk om bereden te worden. Ze werkt graag voor je, maar buitenritten vind ze echt helemaal geweldig. Daar geniet ze echt van, lekker aan een lang teugeltje een beetje rondkijken Haha!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:35

wat denk je zelf?? de mijne is een tinker dus natuurlijk
houd hij niet van rijden maar van eten!!! hhahahah, maar
quinta vind het niet erg om te rijden hoor, maar ik probeer zoveel mogelijk afwisseling voor haar te hebben,
en als ik haar 6 dagen achter elkaar dressuur dan is ze de zevende dag zo chagrijnig als wat omdat ze dat dan niet meer leuk vind.

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:53

Feike vind het heerlijk om te rijden, vooral buiten. Ze is vreselijk nieuwsgierig en blijft tijdens een buitenrit wel eens stil staan om naar bijv spelende kinderen te kijken. Ze loopt ook altijd met haar oortjes naar voren, en heeft er altijd zin in.
In de bak dressuren vind ze weer helemaal niks. Ze is dan ook echt een recreatie paard.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:35

Marilyn kijkt wel moeilijk sago als ik het zadel erop leg maar zodra ze mag draven gaan der oortjes naar voren en met galopere....oortjes ver naar voren nekkie hoog en keihard sprinte

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:12

loulou hinnikt wel altijd als ik kom maar dat is volgens mij omdat ze altijd eerst iets te eten krijgt. ze vind rijden opzich volgens mij niet erg maar als ze vind dat ze te hard moet werken of als het het haar te moeilijk word (en het is volgens haar als snel te hard en te moeilijk) dan gaat ze liggen vervelen. maar als ik der een dag niet heb gereden kun je dat wel merken want ze heeft heel erg aandacht nodig.
maar ze rijd wel liever in het bos of springen dan dat ze moet dressuren, maar dressuren is ook belangrijk dus voor de afwissling doe ik dan buitenrijden. springen doen we ook regelmatig want dat vind ik zelf ook leuk

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:18

Niño vindt het allemaal prima zolang hij niet echt hard hoeft te werken maar als hij iets moet doen waar hij zijn best voor moet doen vindt hij het wat minder. Als hij een tijdje stil heeft gestaan heeft hij altijd wel weer zin om te beginnen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:18

Ik weet niet of ze het leuk vind... Ik denk dat ze het leuker vind om lekker in de wei haar buik rond te vreten.
Maar toch komt ze altijd naar me toe, alhoewel haar oren soms wat opzij hangen *LOL*
Ik denk maar zo, als ze echt niet wilde, dan liet ze zich niet vangen en staakte ze wel.
(dat staken is een duidelijk teken Haha!)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:27

Ik rij Fleur nog niet, maar we hebben 2 soorten van werken.. dominantie oefeningen en conditie training. Dominantie vindt ze maar niets, en zo hoort het ook! Knipoog Longeren daaraantegen vindt ze prachtig! Lekker de oortjes erop en door de bak stampen.. helemaal omdat we daarvoor naar de manege moeten en daar uiteraard allemaal lekkere paardjes staan Knipoog

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:11

Het rijden in het bos vind hij wel leuk. In de bak wat minder.
Longeren is ook heel leuk maar een 'buitenrit' aan de lange lijnen(of met een sleep d'r achter) is veel leuker.
En naast de fiets is helemaal geweldig. Kop d'r op en hij is niet meer te stoppen(tenzij we even naar een merrie moeten kijken).
Voor de kar vond hij ook altijd super. Maar we hebben al 2x een ongelukje gehad vandaar dat hij nu tijdelijk alleen maar voor de sleep staat.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:15

Tos vind de aandacht van uit de wei en verzorgt worden helemaal geweldig, een zadel op zijn rug kan ook nog wel, maar echt dressuur rijden heft ie af en toe zoiets van NEEEH!
Maar buitenrijden vind ie machtig interesant! Zeker als we weilanden met paarden voorbij gaan... dan straalt ie gewoon!
Maar voor de kar vind ie ook heel leuk!

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:07

Zodra ik mijn paard op de poetsplaats zet, valt ze lekker ongeinteresseerd in slaap. Ze wordt pas weer wakker als ik haar half naar buiten sleur. Ze heeft nooit last van stalmoed, want ze is in het begin erg lui en ziet en hoort bijna niets. Ik moet haar echt even rustig losrijden, anders is ze behoorlijk pissig. Naar 15 tot 20 minuten wordt ze echt wakker, gaan de oortjes naar voren en gaat ze er helemaal voor.
Ik kan zo lang rijden als ik wil, maar ze geeft in principe nooit aan dat ze moe is, ze is dan ontzettend ijverig.

Het is een beetje vreemd, maar op zich best handig. Ik zit bijna nooit met een super fris paard als ik van stal kom.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:48

Nico vind het super! Loopt altijd met zn oortjes recht naar voren, heel opgewonden en als ik wil opsteigen loopt Nico alvast vooruit Haha! het kan hem niet snel en hard genoeg gaan.
Ook als hij in de wei staat en ik roep hem komt hij er al aangelopen.
Zowel in het bos rijden als in de bak, Nico vind het allemaal leuk! Zelfs iets "moeilijks" in de bak heeft hij plezier in.

Na het rijden/poetsen/voeren hoeft hij nieteens zo snel mogelijk de wei weer in, hij gaat liever eten buiten de wei Haha!