Voor de bokkers uit Noord Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Voor de bokkers uit Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:02

Ik ben op zoek naar een betrouwbare smid die netjes werk aflevert.

Jammergenoeg blijkt dit niet makkelijk te zijn.

helaas heb ik al 4 hoefsmeden gehad, waarvan 3 mijn paardje hetzij in een keer zo verpeste dat hij een week niet kon lopen, of dermate slecht werk afleverde dat zijn hoeven er steeds slechter uit gaan zien.

5 weken geleden bekapt en hij staat alleen maar op de wei, wordt niet bereden en ik schrok mij vandaag kapot. De staat ervan is nog nooit zo geweest. Van bijna geen verzenen, totaal geen verzenen meer, het lopen kost hem zichtbaar wat moeite en de tenen afgebroken, ingescheurd en opgekruld. Onder de ballen van zijn hoeven staat nu een dikke laag eelt in plaats van een stukje hoef.

1 van de 4 smeden, werkt netjes, behoorlijk duur, maar heeft zo weinig tijd dat hij mij liever niet als klantje heeft.

Dus ben nu op zoek.

Voorstander van warm beslag, liefst de teen laten afrollen (dus niet insnijden bij de lip van het hoefijzer). Afspraak is afspraak, bij verhindering wil ik graag afgebeld worden en niet 3 middagen bij stal wachten en na 2 weken nog geen smid.

Mijn paard heeft hoeven die geen verwaarlozing aan kunnen, 2 weken over tijd is desastreus.

Zijn er mensen die in de buurt van drunen/elshout/haarsteeg/helvoirt/den bosch wonen en een smid hebben waarmee ze goede ervaring hebben?

Het telefoonboek zegt mij niet zo veel. Weer iemand die effe snel afraffelt en waar ik geen afspraken mee kan maken zie ik niet zo zitten.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Alvast bedankt

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:06

Ik zal je even het tel.nr. van onze smid PB-en !

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:06

Bij ons op stal hebben ze een erg goede smid, heb hem zelf nog niet ontmoet, maar alle paardjes worden door hem beslagen en hun hoeven zien er goed uit, ik zal morgen even adres en tlnr aan je pb-en..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:11

Tjerk Meijer is mijn hoefsmid en ik ben heel tevreden over hem.
Is die al eens bij je geweest?
Ik geloof dat Tjerk in de buurt van Breda woont. Ik weet niet of hij nog ruimte heeft. maar als je zijn telefoonnummer wil, pb mij dan maar even.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:15

Onze smid nu heet Jos saris (meen ik;)) en die is best goed!
onze oude wil ik nooit meer aan mij paard hebben! Die pony stond al met zijn voetje klaar, stond perfect stil, en hij zette er steeds een praam op! En zo een van touw nogwel, dat de striemen op zijn lip stonden. Als je de naam van deze wil (Weet je dat je die niet moet hebben) moet je me maar even een pb sturen.

Groetjes iris

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 21:34

Ik zal je even PB-en over de naam van mijn smid. Ik ben super tevreden over hem!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:10

Mickey schreef:
Tjerk Meijer is mijn hoefsmid en ik ben heel tevreden over hem.
Is die al eens bij je geweest?
Ik geloof dat Tjerk in de buurt van Breda woont. Ik weet niet of hij nog ruimte heeft. maar als je zijn telefoonnummer wil, pb mij dan maar even.


Tjerk heb ik ook! Ben ik ook heel tevreden over, mijn Haflinger heeft nog nooit zo netjes op haar ijzers gestaan.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:16

Mickey schreef:
Tjerk Meijer is mijn hoefsmid en ik ben heel tevreden over hem.
Is die al eens bij je geweest?
Ik geloof dat Tjerk in de buurt van Breda woont. Ik weet niet of hij nog ruimte heeft. maar als je zijn telefoonnummer wil, pb mij dan maar even.


hee grappig, mijn paarden staan vlak naast zijn huis Lachen
Verder komt bij mij altijd Henk Klep, ook een hele goede hoefsmid! Woon in Etten-Leur, als je z'n telefoonnummer wilt, dan PB je maar!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:27

of een oud-leerling van Henk Klep, Herbert Wijnen. Heb ik eerst altijd gehad. Ook altijd tevreden over geweest.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:27

Welk stuk van Brabant zit je? In Stramproy, nou net over de grens aldaar, woont een goeie. Als het ook in jou buurt is, PB even, dan stuur ik je z'n tel.nr wel even.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:27

Ik heb ook tsjerk meijer, ben ook erg tevreden over hem. maar komen hoefsmeden wel zover van huis? groetjes leon en snow

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:19

ik heb nou een nieuwe smid. ik moet nog een afspraak maken maar bij mensen die ik ken is ie al een paar keer geweest en die paarden stonden er netjes op. hij kan nog nieuwe klanten gebruiken, want hij is nog maar pas begonnen.
hiervoor had ik 'van den brand.' maar hij heeft het altijd best druk en ik vond hem ook best duur.
als je telefoonnrs wil moet je maar pben

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:25

Piet Vugs (spelling?) in Haaren, komt alleen niet aan huis, moet je zelf naar toe.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:29

waar is brabant? brabant is best groot Haha!
Henk maas?
Ric Segers?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:23

stef schreef:
waar is brabant? brabant is best groot Haha!
Henk maas?
Ric Segers?



Russel had aangegeven:

Zijn er mensen die in de buurt van drunen/elshout/haarsteeg/helvoirt/den bosch wonen en een smid hebben waarmee ze goede ervaring hebben?

Etten-Leur ligt dan waarschijnlijk een beetje uit de route. Ik denk niet dat een smid zo ver zal reizen, zeker als hij goed is en voldoende klandizie heeft. Nietwaar, Russel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 08:33

Etten-leur is best wel wat uit de route.
Bedankt voor de vele reakties.

Ik heb een paar namen gekregen en die ga ik bellen.
De smid van een vriendin zou hem bijvijlen, maar neemt mijn paard niet als klant erbij. Nu heb ik wat speling gedurende 1 of 2 weekjes.

Ik heb in iedergeval namen gekregen die mij onbekend waren en hopelijk routes rijden bij mij in de buurt.

Ik zal op bokt zetten wat het vervolg is.

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle spontane reakties. Dan is bokt toch wel weer eens geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:30

Onlangs heb ik een operatie gehad waardoor mijn paardje nog 2 weken op de wei blijft staan. Hier kan de smid niet bij komen.

Over 2 weken komt hij terug naar zijn stalletje en dan heb ik een afspraak met de hoefsmid Ric Segers. Hoorde goede berichten over hem en ik ga proberen of ik eindelijk de opvolger van mijn vorige smid heb, was ook een goede maar ik sta nu te ver weg voor hem.

Allemaal bedankt voor jullie reakties.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:44

hier in Berlicum zit ook een goede smid,
nog geen problemen gehad en leverd het netjes af,
vraagt naar verhouding niet veel, en bv losse ijzers, dan kan hij meestal binnen een week.
pb maar voor nummer

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:17

in mierlo zit ook een hele goeie! ik weet z'n naam ff niet meer!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 10:18

xxappiexx schreef:
in mierlo zit ook een hele goeie! ik weet z'n naam ff niet meer!


o, nee! dat was de hengstenhouder! ik zal eens even uitzoeken hoe onze hoefdsmid heet!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:04

als er een manege met pension paarden in de buurt is kun je daar ook je paard laten behandelen, ik neem aan dat er op een manege meestal goed werk word geleverd, ons paard staat op een manege en word altijd op de manege behandeld, er komen ook mensen van buitenaf..