Welke auto voor mij ??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Welke auto voor mij ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 18:23

Ik wil over een tijdje eindelijk wel eens een eigen auto kopen , rij nu nog in de Lantra van mijn vader Tong uitsteken
Maar zo veel verstand van hoe de diverse merken & types in de praktijk zich gedragen heb ik niet ......

Misschien kunnen jullie me wat advies geven om mee op pad te gaan ?

Ik wil een leuk autotootje, iig niet zo'n Fiat-koekblikje ofzo Lachen
Denk zelf aan een Peugeotje of Volkswagen, Honda Civic...zoiets zal het wel worden denk ik.
Of een busje of iets , dat zou ook kunnen Lachen

Wat ik iig zoek :

* aanschafprijs tot zo'n 7000 euro
* zuinig rijden
* zuinig in onderhoud , taai wagentje .
* zuinig qua verzekering Knipoog
* en zuinig qua wegenbelasting Haha!
* liefst aardig wat laadruimte , kofferbak + achterbank neer te klappen
* vooral voor kortere stukjes 5 min. tot een half uurtje rijden
* af en toe wat verder, langere ritten

Ik wil dus gewoon een leuk wagentje wat hier goed bij past ,
wat kunnen jullie aanraden ,afraden , en waar moet ik op letten ?
Hoop op wat handige tips Party!! .
Laatst bijgewerkt door pmarena op 22-08-02 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:26

Toyota of Volvo! Zeer betrouwbare wagens. Volvo vaak groot, toyota zuinig op korte afstanden.. Ik zoek zelf ook een autootje voor over een tijdje en heb ook vanalles op het oog, maar die zijn niet zo duur *schaam*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131844
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:32

Als je een auto zoekt die "taai" is (leuk omschreven Haha! ), en die aan je wensen voldoet, dan zou ik toch voor een Jappie gaan.
Toyota Corolla ?
Misschien niet spectaculair om te zien, maar super betrouwbaar, zuinig en praktisch !
Honda Civic ?
Zelfde categorie als de Corolla, is iets sportiever en iets duurder in aanschaf, de tweedehandsprijzen liggen nog vrij hoog.
Nissan Micra / Suzuki Swift ?
Ook een goede auto, misschien iets aan de kleine kant (weinig laadruimte) ?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:32

Peugotje 307 vind ik zelf erg leuk
Seat Ibizi,toledo of leon...toledo heeft veel ruimte...is best zuinig...alleen volgens mij wel prijzig maar dat zou ik niet weten!
Renault clio kan ook nog of een carisma
Laatst bijgewerkt door Haagsemeid op 22-08-02 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

22 Januari verwachten we ons kleintje

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:33

Toyota's zijn idd superzuinige autootjes op de korte afstand (oke, dan maakt het natuurlijk wel uit of je een starlet of bijv een jeep-achtig model (ben even de naam kwijt) neemt Lachen )

Verder weet ik er ook niet zoveel van, maar ik heb een aantal keer meegeholpen bij een garage en daar spraken ze zeer lovend over toyota's, dat die zo zuinig waren en zo super (nee, was geen toyota-garage Tong uitsteken )

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:36

Haagsemeid schreef:
Peugotje 307 vind ik zelf erg leuk
Seat Ibizi,toledo of leon...toledo heeft veel ruimte...is best zuinig...alleen volgens mij wel prijzig maar dat zou ik niet weten!
Renault clio kan ook nog of een carisma


ik denk niet dat je die al veel vind voor 7000 euro... iig niet de 307, leon of toledo. Clio of Carisma misschien wel, maar dan minstens een 97er denk ik.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:39

ik heb een golf 3 prima karretje

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:14

Citroën Saxo vind ik erg leuk. Ik heb nu een peugeot 205XS, ook wel leuk en vooral zuinig, maar ik wil graag een saxo of een peugeot 106 of een opel Tigra.
Ik heb een poosje een mini uit 1970 gehad (geen wegenbelasting en verzekering voor 175 piek per jaar), maar heb em aan gort gereden.. Olie vergeten. Kan mezelf nog steeds wel voor mijn kop slaan. Was een perfect autootje. Enige nadeel was dat ie op super reed en dat ie geen verwarming had Haha!

זכור


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:39

www.autotrader.nl

En wat koop je zoal voor 7500 euro (7000 kende 'ie niet Haha!), gezocht op bouwjaar vanaf 1999, we willen tenslotte geen oud wrak.
Nou bijvoorbeeld:
Een Renault Kangoo, 1999, 89 500 km
Een Suzuki Swift, 1999, 81 000 Km
Een Renault Clio, 2000, 45 000 km
Een Hyundai Accent, 2000, 20 000 km
Een Hyundai H100 (bus), 1999, 59 000
Een Daewoo Matiz, 2000, 20 000 km
Een Citroën Saxo, 1999, 21 000 km
Een Ford Mondeo, 2000, 170 000 km

Volkswagens zijn erg duur in aanschaf, maar houden hun waarde ook. We hebben de Polo uit 1992 van m'n moeder vorig jaar ingeruild en daar kregen we nog 6000 gulden voor.... (bij aanschaf van een nieuwe auto).

En ach, ik ben naar Parijs geweest met een auto van 400 gulden, 't is maar net wat voor eisen je stelt Haha!

Nulla tenaci invia est via

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:22

Kijk hier eens, staat zat wat voldoet aan jou wensen. http://www.btinternet.com/%7Elands.end4 ... _list.html Kan allemaal een tweepaard trailer trekken, is ruim, redelijk zuinig als je de diesels uitzoekt en als ze oud genoeg zijn, betaal nog eens geen belasting ook. Onderdelen is geen probleem, zijn op elke straathoek te krijgen en een standaard setje gereedschap volstaat voor het onderhoud.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 23:24

honda zal wel goed zijn en die zijn lekker goed koop

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 00:36

Wat ik dus echt een heel leuk autootje vind (en ze rijden heerlijk Lachen !), is de Renault Twingo! Dat is echt ook zo´n cult-autootje aan het worden!
Voldoet aan alle eisen die je hebt gesteld!
Wat ik in die auto een geweldige uitvinding vind: als je meer laadruimte nodig hebt, kan je de achterbank naar voren schuiven. Wil je mensen op de achterbank meenemen, schuif je hem naar achteren en je hebt dan behoorlijk veel beenruimte! Gewoon een gaaf autootje Cool !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 14:28

Bedankt allemaal ! Lachen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:29

Mijn buurvrouw heeft haar Citroën Saxo te koop staan. Hij ziet er nog als nieuw uit en er is maar heel weinig mee gereden. De kleur is blauw. Het is echt een tof wagentje. Tja, had ik maar geld....
Voor info pb me maar!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 16:37

Ik wil een leuk autotootje, iig niet zo'n Fiat-koekblikje ofzo Boos!
Heb een fiatje (cinquecento) en het is een ontzettend leuk zuinig bakkie.
Dus euhh niet afkraken he...Lachen

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 18:03

Hahahaha , Lachen , sorry Haha!

Ik vind dat gewoon zulke verschrikkelijke autootjes , weet echt niet waarom .....

Absoluut mijn nergens op gebaseerde mening hoor , ik vind het gewoon he-le-maal niks Lachen

Althans, die kleine rooie en witte vierkante dingetjes weet je wel ,een Cinq. die jij hebt vind ik wel weer prima Lachen , en de modernere Fiat's ook hoor Haha!

Rinnie 1982 , erg bedankt ! Lachen
Ik wil pas over een tijdje een auto , nu nog even niet , maar top dat je aan me dacht !

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:46

Heb begin vorig jaar een Seat Inca 1.9D erbij gekocht. Is uit 1997, 60.000km (snelwegkm's) en kostte fl 15.000 - van particulier. Rijdt 1:18/19, sterke motor, degelijk, afstandbediening sloten (cv), elektr ramen, getint glas, airbag....is dat iets?

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:04

Sterre schreef:
Wat ik dus echt een heel leuk autootje vind (en ze rijden heerlijk Lachen !), is de Renault Twingo! Dat is echt ook zo´n cult-autootje aan het worden!
Voldoet aan alle eisen die je hebt gesteld!
Wat ik in die auto een geweldige uitvinding vind: als je meer laadruimte nodig hebt, kan je de achterbank naar voren schuiven. Wil je mensen op de achterbank meenemen, schuif je hem naar achteren en je hebt dan behoorlijk veel beenruimte! Gewoon een gaaf autootje Cool !


Heb ik dus ook! Een zalig bakje en je hebt helemaal niet veel parkeerplaats nodig! Het enige nadeel is dat ik nergens meer kan komen zonder dat ze mij gezien hebben, maar dat ligt dan wel aan de kleur van mijn Twingo; vrij zeldzaam oranje!!
Maar ik ben er in ieder geval supertevreden over!!!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Buxy, Chonelly, darkangel23, Esther, gigil, Googlebot, IASCrawler, Ineke2, janna, Julimy, NinaCharlie, Paulaa_, RenskeFrea, Rooss_24, stoeltafel en 82 bezoekers