Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 22:18

Hallo allemaal,

Wie heeft er voor mij meer info over deze hengsten.
Heb zelf een afstammeling van deze hengsten en wil wat meer weten over karakter en enz..
Of iemand die zelf een afstammeling van Frulhing heeft.

Alvast bedankt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 19:11

Hoi,

Wie is de vader van Frühling?
Marinier heeft 3goedgekeurde zonen: Sultan, Widor en Zortin.

Gr.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:32

Ik heb een afstammeling van marinier op het oog gehad.
Ontzettend leuk paard, met een super karakter.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-02 18:28

De vader van Frulhing is Landadel en daar de vader van is landgraf I

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 10:56

Ik heb een plaatje van een Fruhling gekend, wat een mooi dier om te zien. Kwa karakter een echte dame, ze had nog wel eens een mening van haarzelf. Toch, een heel koel paard tijdens buitenritten, ze was wat dat aanging ok wel heel 'vast'. Toppie springpaard, en een fijn dier om te rijden. Merrie heet June, dus als iemand haar heeft, gefeliciteerd ermee! Super sportpaard....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 13:32

Frühling is volgens mij de hengst Landjonker (Landadel x Tin Rocco x Manolete xx). In Nederlnad hebben ze hem Frühling genoemd. Hij is sinds 1995 weer in Duitsland.
geb. 1987, zwartbruin,1.70.
Goedgekeurde zonen:
Life is Life, Fighting Alpha, Leonardo, Lassango en Karnaval.

zijn vader Landadel

Afbeelding

Landjonker

Afbeelding

Afbeelding

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 14:42

Zijn zoon Fighting Alpha

Afbeelding
Landjonker x Farn x Amor

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-02 20:34

Hartstikke leuk die foto's ,ben weer eindje wijzer over de afstamming van mijn merrie.

Bedankt bij deze .

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-02 11:46

Ik verzorg een paard die tin rocco als vader heeft en die komt weer terug aan de moederskant van landjonker.
Ze is heel erg lief, ze was in het begin wel heel erg onzeker, die onzekerheid zie ik ook weer terug bij een 2 jarige merrie van haar.
Wat misschien leuk is om te weten, het valt me op dat bij heel veel afstammelingen van tin rocco de kleur zwart heel vaak terug komt.

Gr. Adriana

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 00:26

Dat klopt ,ze zijn bijna allemaal donkerbruin zwartbruin of zwart.

StalDOCW
Berichten: 14
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 02:02

hoihoi,
ik heb zelf een afstammeling van hengst Marinier (jursite). Heet officieel Duncan, nu Mister DJ. Al een oudje (20 jaar), maar nog super lief en werklustig. Hij loopt nog steeds wedstrijden en is super aanhankelijk en vriendelijk. Paard voor het leven!!!

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:14


mizz_soppiej
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 21:45

Ik rij op de manege af en toe op een merrie van marinier, best wel leuk paard. Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:21

ik had een koriander / fruhling / nimmerdor.

was dan wel van moederskant maar was fijn dier, is zwaar verwaarloost bij ons op stal gekomen, en is was aanvankelijk voor de fokkerij gekocht, bij nader inzien toch het beest gaan rijden en pakte heel goed uit, we hadden dan ook geen verwachtingen van dit paard aangezien ze zo verwaarloost was.(mager,luis, schurft)
binnen 4 week ging ze mee op concour, en deed het heel goed, gister is ze verkocht en vertrekt richting brabant.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 14:29

Mijn buren hebben een Merrie van Fruhling, die nu door mijn instructrice in het M2 gereden wordt. Straks in het buitensiezoen gaat ze Z starten. Merrie zelf is een echte merrie, pikt niet veel,maar als ze voor je wil gaan, dan gaat ze ook. Verder heeft deze merrie weinig uitstraling en in de galop zeer weinig buiging in de gewrichten. Vind het geen aansprekende merrie, maar ze doet alles wel.

Ze hebben van deze merrie ook 2 jongen hengsten, een 4 jarige van Olivi, die is echt megagroot is en nu nog enorm slungel. Wel heeft ie zeer goeie gangen en een superbalans. Ook hebben ze nog een 2 jarige Goodtimes van deze merrie die ze misschien voor de keuring willen laten gaan. Merrie geeft dus betere nafok dan zichzelf....

aisa

Berichten: 762
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:39

hoi, ik heb zelf een jonge Fruhling hengst gehad.
Zo uit het koppel gekocht, was toen al zo ontzettend dominant dat ik niet kon voelen of hij goed hengst was(niet dus ,klophengst)
Na dat hij thuis alles uitvrat ,beet,enz,is hij in Utercht gecastereert.
Bleef wel een dominant beestje,en is helaas wegens artrose in zijn rug als recreatiepaard verkocht.(wel super lopen en een mega correct bloedpaard)

heb ook een Marinier merrie op stal gehad,een lief zwart dier met een karakter dat net op het randje zat!
Altijd lastig met laden,luchtzuiger in grote mate,eigenlijk een beetje een stresskip.
Als ik mijn eigen merrie buiten durfde te zette en zei moest wachten,dan had ze zich zo ongeveer ingegraven als ik terug kwam voor haar!!!
Liep M2 maar een dag later nog geen fatsoenlijke B proef kunnen lopen (staken enz,ze bleef je maar uittesten).
Was een stermerrie ,maar het eerste veulen verstootte ze ook meteen.
Dus je leest het, van alles wat met deze 2 nakomelinge,maar in de volksmond zijn het ook wel karkterpaarden werdt mij verteld.

turboessy
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:32

Hoi hoi,
ik heb me net als nieuw lid aangemeld en las deze topic, toch ff reageren..
Ik heb zelf een fruhling x marinier een ruin.
een echte adhd er als je iets met hem gaat doen, dekens heeft hij een gruwelijke hekel aan en dat voorbeentje constant omhoog zo van schiet nu op ik wil ik wil ik wil.
als je hem corrigeert word ie echt pissig, en als je dan neit oppast kan het zijn dat jij zijn volgende hap hebt
als je er eenmaal opzit is het een wereldpaard die giga voor je wil werken, hij is m2 en z startgerechtigd.
met andere woorden deze combi is in omgang minder maar super werkpaarden!!

groetjes es

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Informatie over hengst Fruhling en Marinier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:15

Slotje. topic is 4 jaar oud.