osteo-cure voor drachtige merrie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
christien
Berichten: 328
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: groningen

osteo-cure voor drachtige merrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 12:09

Op aanraden van verschillende mensen ben ik van plan osteo-cure van VSM te gaan gebruiken voor mijn (drachtige)merrie met artrose.
Nu staat in de bijsluiter niks over toediening bij drachtige merrie's en volgens de verkoper (hoefsmid) is het geen probleem.
Toch voor de zekerheid maar even met VSM gebeld die het mij afrade (niet met duidelijke reden) en podo-vetsum voorstelde.
Heeft iemand hier ervaring mee?


Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:44

Bel een met een homeopaat. Die kan je daar wel mee helpen en ook een beter middel voorschrijven.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

druppels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:33

ja precies of bel simicur (zie www.simicur.nl) dat is een homeopatische dierenarts, misschien kan hij je wat meer vertellen. Vragen kan altijd!!
Succes ermee hoor!!!

Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:33

Bij simicur werken ze ook alleen maar met complexe homeopatische middelen. Als je een middel met 1 bestanddeel gebruikt is dat beter voor je paard en effectiever tegen het probleem. Mits het wel het juiste middel is natuurlijk.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:40

En daarom gebruik ik dus complexe homeopatische middelen. Omdat bij middelen van 1 bestanddeel ook het karakter mee moet nemen om een goed middel uit te kiezen en dat dus erg moeilijk is bij paarden, kies ik voor complexe middelen. De enkel voudige middelen heb ik ook voor mijzelf gebruikt en dan is het nog moeilijk om het juiste te kiezen, laat staan voor een paard. Complexe middelen zijn door hun samenstelling vaak beter geschikt om te kiezen voor een bepaald probleem omdat de middelen elkaar aanvullen en de kans op slagen groter is dan bij enkelvoudige middelen. Wat uiteindelijk ook voor je bankrekening gunstiger is omdat ik vaak hoor bij mensen die met enkelvoudige middelen gaan hobbien vele malen meer bezoeken van homeopaten nodig hebben en die zijn nou eenmaal niet goedkoop.
Het is zo mijn mening.

Of osteo-cure schadelijk is voor drachtige merries zou je inderdaad kunnen vragen aan Simicur. Echter, de osteo-cure van Simicur is van een andere samenstelling dan die van VSM. Als VSM adviseerd het niet te geven zou ik het niet doen, je wilt tenslotte een gezond veulen ter wereld brengen. Ik zou dan het andere middel gaan proberen.
Succes

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:43

Of kijk op www.puurnatuur.nl en daar staan geloof ik ook dierenartsen die het gebruiken. Kan je een dierenarts bellen en vragen.
Trouwens, ik zou VSM eerder geloven dan een hoefsmid. Wat weet een hoefsmid nou van homeopathie, behalve hoeveel het kost?

Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:57

Ik ben toch meer van de klassieke homeopatie. Met een complex middel heb je toch ook weer kans op bijwerkingen van de andere middelen en dat is natuurlijk nooit de bedoeling. De grap van homeopatie is om het hele dier te behandelen terwijl veel complexe middelen uitgaan van symptoombestrijding.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:24

Hmmm, dat van bijwerkingen is voor het eerst dat ik er van hoor. Klopt wel dat complexe middelen vaak uitgaan van symptoombestrijding, mee eens. Maar om het hele dier te behandelen hoort ook een stuk karakter, smaak, geur en gehoor bepaling bij. En dat is bij paarden erg moeilijk. Hoe goed kent een eigenaar zijn paard om die gegevens goed over te brengen naar een homeopaat? Mij lijkt dan ook dat er vaak naar de symptomen wordt gekeken en ook daarvoor enkelvoudige middelen voor wordt gebruikt. Het klopt dat complexe middelen makkerlijker voor te schrijven zijn en ook door de eigenaren wat makkelijker uit te kiezen zijn in een winkel. Maar bv voor mok zijn er vele enkel voudige middelen op de markt, maar hebben pas goed effect als je precies weet welke eigenschappen bij die middelen horen en of die passen bij je paard. Daarom zie je vaak bij enkel voudige middelen, blijf even bij het voorbeeld mok, mis gaan en dan de mensen homeopathie maar over de balk gooien, want het helpt toch niet. Wat jammer is, want ik denk dat jij je er ook veel mee bezig houdt en weet hoe nuttig homeopathie kan zijn.
Heb jij trouwens een cursus gevolgd over homeopathie bij dieren of specifiek bij paarden, of heb je (net als ik) dit door eigen studie bij gebracht?

Sorry, eigenlijk off-topic.......


Katja
Blogger

Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:27

Ik heb 3 jaar homeopatie bij dieren gestudeerd mar ben door omstandigheden ermee gestopt. Ik denk dat een goede homeopaat in staat is om de antwoorden van de eigenaar goed te inteperteren en daardoor een goed beeld kan vormen. Het hoeft niet alijd zo te zijn dat je voor het karakterbeeld moet gaan maar ik denk dat het in het geval van artrose wel een goede zaak is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79, Ashkerlon, Iccc, JenniferU, Mariett, Monody, nicolailover, PureSG, SentiBot, spruitje12 en 16 bezoekers