dressuurzadel(anky)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 13:51

hallo ,

dit is geen vraag voor mij maar voor iemand zonder internet.
je hebt de avg barnsby he maar dan zou anky nog zelf een zadel ontworpen hebben, ik kan er nergens informatie over vinden, kent iemand van jullie het en weet ie wat het kost, hoe het zit ....

dank bij voorbaat

pieterjan


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:01

Anky heeft inderdaad een eigen zadel ontwikkeld onder haar eigen naam. Meer info kun je er over vinden op haar eigen site.
Bij ons op stal zijn er en stuk of 6 mensen die met het nieuwe Anky zadel rondrijden en allemaal zijn ze er erg blij mee. Het zadel is wel gemaakt voor mensen met een Anky figuurtje Haha! . Ik geloof dat de prijs iets op de 3000 of zo zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 14:08

hehe een akyfiguurtje, moet ze eerst wat vermageren:D maarja als ze er dan zo een echt wil , moet het maar he mar als iemand tips heeft voor een dressuurzadel:
het komt op een paardje van 1.68 m
hoge schoft en denk ik redelijk normaal qua rug

belangerijk is :dat het zacht en diep zit
lange zweetbladen( lange persoon)

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 16:30

Wat mij opviel Cool is dat Anky Haha! zelf een zadel heeft ontworpen maar ik haar nog vaak (misschien altijd? let er niet echt op) met een KN dr. zadel zie rijden Verward

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 18:44

Tsja, het is wel een mooi zadel, ook goede kwaliteit maar ik zou toch voor een Hulsebos gaan, daar kan je keizen voor een hele diepe zit, extra lange zweetbladen en het zadel zit geweldig zacht.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:01

Je hoort veel slechte reacties van mensen die een hulsebos hebben gehad (dit hoorde ik van een eigenaar van een ruitersportzaak die veel hulseboszadels koopt van mensen die hem niet goed/lekker vinden)

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:35

Ik heb eeb Anky gehad ,ik vond hem verschrikkelijk .ik reed me altijd door en hij lag ook niet lekker op mijn paard van ellende heb ik hem weggedaan .Ik heb nu een stubbe maar ik zou ook voor een kn of een hulsebos gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 19:38

eum tja , we wonen in Belgiƫ en ik geloof niet dat hulsebos hier komt en dat kost dan ook al zoveel geld ... ik zat te denken aan die barnsby bonfire , dat lijkt me een erg fijn zadel voor haar off een passier of een kieffer .... ik weet het niet het mag tot 3000 gulden kosten geloof ik als ik het goed omreken

groetjes

pj

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:07

Als ik het goed heb moet de belgische franks ongeveer delen door 20 dus het bedrag in franks is 3000 x 20 = 60000 franks.

Groetjes

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:14

een stuebben scandica zit ook errug lekker.
diepe zit, lekker zacht, veer kniewrong.
helaas zijn deze zadels ook zo'n 3000,=
bij ons op stal hebben heel veel mensen zo'n zadel.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 10:27

Mytens: welke ruitersportzaak is dat dan want ik hoor echt alleen maar goede dingen over Hulsebos en ben ook supertevreden met mijn zadel.
Misschien als je niet te ver van de grens woont, Hulsebos ook naar Belgie komt. Hij komt immers ook hier in Zuid Limburg

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 21:31

PJ, dat zadel dat je bedoelt verkopen ze bij Divoza!!! Het staat (nog) niet op internet, maar naar ik begreep kost het ongeveer 2900,- gulden, het staat wel in hun gids!
De AVG Barnsby zou ik dus niet kopen bij Divoza, vragen ze gewoon 3895,- voor!!!
Hulsebos had er nog 1 tweedehands en bij Den Besten in Hierden kosten ze 3400,- ongeveer.
Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:51

Citaat:
Op 2001-05-26 16:30, schreef Mytens 1:
Wat mij opviel Cool is dat Anky Haha! zelf een zadel heeft ontworpen maar ik haar nog vaak (misschien altijd? let er niet echt op) met een KN dr. zadel zie rijden Verward



Inderdaad...Ik heb zelf les van een vrouwtje wat ook regelmatig bij Anky over de vloer kwam en die ook les van haar kreeg. Zij en de meeste andere ''leerlingen'' rijden allemaal KN inclusief Anky zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 17:08

Dat is dan zeker al een heel tijdje geleden Sjuimpie. Een paar maanden terug ben ik er op stal geweest en daar worden alleen spullen van hun eigen lijn gebruikt. Zadels, laarzen, kleding en dekens, echt alles 'eigen-merk' Anky [is ook wel logisch natuurlijk Pling ].
Kijk maar eens goed op concours haar eigen zadel is makkelijk te herkennen door de rechte achterzijde. En zelf de grooms lopen in Anky kleding.


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 19:30

Ja Jippie in Anky kleding lopen ze bij Anky, maar ik zie haar zelden met haar eigenmerk zadel rijden, maar misschien is dat iets vd laatste tijd.
En Katrien ik bedoel de ruitershop in Harmelen.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 12:36

Citaat:
Op 2001-05-27 21:31, schreef orri:
PJ, dat zadel dat je bedoelt verkopen ze bij Divoza!!! Het staat (nog) niet op internet, maar naar ik begreep kost het ongeveer 2900,- gulden, het staat wel in hun gids!
De AVG Barnsby zou ik dus niet kopen bij Divoza, vragen ze gewoon 3895,- voor!!!
Hulsebos had er nog 1 tweedehands en bij Den Besten in Hierden kosten ze 3400,- ongeveer.
Lachen



Het Anky zadel kost ook al geen 2900 gulden meer. De prijzen van het leer zijn de afgelopen maanden in verband met BSE en MKZ enorm gestegen. Ik dacht dat die Anky nu 3300 kost. Het zadel komt uit de Pessoa fabriek.
Wat ik zelf jammer vind van dat zadel, is die vierkante lepel. Vind ik gewoon niet mooi bij een dressuur zadel.
Verder zijn de zweetbladen ook niet echt lang, maar het zadel zit verder prima (vind ik).
Het blijft gewoon persoonlijk, wat men lekker vind zitten en mooi vind. Maar dit is in ieder geval wat ik van dat zadel weet (heb um niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:23

Die vierkante boom vind ik ook zo lelijk, steekt zo'n eind achter je uit...

Ik heb zelf een KN, ik ga daar een beetje voorover in zitten, dan draai ik m'n heup verkeerd of zo. M'n rug is wel recht namelijk. Heb laatst op een Passier gezeten, dat zat ook wel errug goed, maar ja, ping ping... Wil dat Anky's zadel ook wel proberen, die korte zweetbladen spreken me wel aan, ik heb niet zulke lange benen. Maar Passie kan een 16,5" zweetblad aan een 17" zit maken, dus da's ook wel weer wat.

Als diegene zonder internet een nieuw zadel wil kan ze dan niet iemand laten komen die een heel aantal verschillende bij zich heeft zodat ze kan passen, ook op haar paard?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, manonevita, YandexBot en 135 bezoekers