Ruzies op bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Ruzies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 06:06

Ik weet niet of het komt dat ik steeds meer mensen ga (her)kennen na zo'n lange tijd bokt maar ik constateer steeds meer stekeligheden tussen verschillende bokkers. En het lijkt wel of de groep zich steeds meer uitbreid. Ruzies worden soms openlijk en soms 'onder water' via de forums uitgevochten. Ik vind dat ontzettend jammer want daarmee worden verschillende interessante topics om zeep geholpen. Is dat meer mensen opgevallen of zie ik spoken Verward

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:40

Het is mij ook opgevallen, Astrid. Ik weet niet wat mensen daarmee denken te bereiken.
Als ik onenigheid met iemand heb, zal ik niet reageren in een topic waar die personen veel reageren.
Gewoon negeren lijkt mij het beste....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:42

Was mij ook opgevallen. Ik zit ook een stuk minder op Bokt dan eerst, omdat ik het gevoel heb dat mensen moeite hebben om de mening van een ander te respecteren. Je hoeft het niet met alles eens te zijn maar je hoeft ook niet overal tegenaan te schoppen omdat het door een bepaald persoon gezegd wordt. En het is ook niet noodzakelijk zo dat als je het ergens niet mee eens bent het ook per se verkeerd is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:24

Viel mij dus ook al op. Ik denk dat het er alles mee te maken heeft dat Bokt steeds minder anoniem wordt. Onenigheidsjes en ergenissen die mensen IRL hebben worden uitgevochten op Bokt. Jammer, vooral wanneer daar oneigenlijke argumenten bij gebruikt worden.

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:40

Gut, ik vind het nog wel meevallen...
Er zijn inderdaad periodetjes waarin het wat heftiger is dan anders, maar de meerderheid van de berichten zijn gelukkig dan wel vrij van die onzinnige dispuutjes...
Ik vind dat het echt wel eens iritanter is geweest....
En ook deze bui gaat vast weer over Haha!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:56

Ik heb het ook een paar keer gezien, maar zijn we niet allemaal mensen die weleens iets opschrijven wat we liever niet willen?
Foutje is zo gemaakt. Ik kan ook soms botter uit de hoek komen dan bedoelt.
Ik stoor me er in ieder geval niet aan, als het irritant wordt dan stop ik gewoon met lezen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:24

Ik weet ook niet wat er aan de hand is allemaal, eerlijk gezegd heb ik spijt dat ik sommige mensen ben gaan beschouwen als vrienden en dat ik dacht dat ik ze kon vertrouwen. Want als je je omdraait steken ze zo een mes in je rug en verraden ze je. Dit heeft misschien niets met de topics hier op bokt te maken, en het speelt zich af 'achter de schermen' maar dat maakt het voor mij nog veel erger.

Gelukkig heb ik ook een paar leuke vrienden overgehouden aan bokt, dat moet ik natuurlijk ook niet vergeten. Verder probeer ik er maar boven te staan en me nergens meer mee te bemoeien.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:28

bokt is misschien net als het echte leven wat dat betreft. ik denk alleen dat als er ruzies zijn dat dat niet ten koste gaat van serieuze onderwerpen, want je vind iets, of niet. en dat moet je onderbouwen met argumenten die belangrijk voor je zijn.

Amor Vincit Omnia

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:52

Het probleem is ook dat het geschreven is. Als het geproken is kun je alle kanten op met de toon van je stem en daarmee de sfeer van de opmerking bepalen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:54

Romkabouter schreef:
Het probleem is ook dat het geschreven is. Als het geproken is kun je alle kanten op met de toon van je stem en daarmee de sfeer van de opmerking bepalen.

Absoluut mee eens.

En ik denk dat mensen goed onderscheid moeten maken tussen internet en irl.
Want zo lijken het al snel vrienden, maar bokt is niet je leven!
Mensen lezen over je problemen, sluiten hun pc af en gaan weer verder met hun leven.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:02

En voor je het weet is het door Astrid benoemde onderwerp ook hier aanwezig.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:13

Ik ben het met de kabouter eens dat je geen tonatie aan je berichten kunt geven, waardoor een opmerking snel verkeerd opgevat kan worden. Tja, het is net real life of een soort van soap. En soms kunnen er inderdaad heftige discussies ontstaan, maar ik noem dat geen ruzie, alleen meningsverschillen. Toch merk ik wel dat er regelmatig een topic word gestart waarbij er een steek onder water gegeven word, en dan kan ik heel boos worden...........

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:16

Volgensmij klopt het wel wat je zegt.. Helaas is dit in het dagelijkse leven net zo goed van toepassing als hier. Soms denk ik wel eens, je kunt beter niets zeggen dan teveel want je wordt overal op terug gepakt...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:17

Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms dubbel achter de compu lig van het lachen om allerlei opmerkingen die tijdens een ruzie naar boven komen, maar leuk voor de sfeer is het natuurlijk niet. Gewoon negeren denk ik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:24

WAar lezen jullie die ruzies allemaal? Tja, ik ben de laatste tijd niet meer zo frequent op bokt geweest vanwege mijn supersonisch trage computer thuis. Misschien heb ik wel een en ander gemist. Verwacht niet dat iedereen altijd met elkaar kan opschieten, zo gaat het in het dagelijks leven ook niet. Op mijn werk zijn we verhuisd, met gevolg van andere kamerindeling. En toen bleek dat je ook niet iedereen bij elkaar kon zetten. Misschien is het dan ook niet reeel om te verwachten dat hier nooit eens mensen een aanvaring krijgen met elkaar. Ik zou me er dan ook niet van laten weerhouden om hier te komen. Ik lees namelijk nog altijd veel meer leuke berichten dan negatieve berichten. Het is gewoon een kwestie van relativeren.

De hond is de betere mens

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 12:36

Eyes schreef:
En voor je het weet is het door Astrid benoemde onderwerp ook hier aanwezig.
Hoe kom je erbij dat dit topic refereert aan 1 ander topic? Als dat zo was dan had ik het niet op algemeen gezet maar dan had ik gewoon gereageerd in het betreffende topic (heb ik ook wel een paar keer gedaan). Ik kijk regelmatig op bokt en kan aan de naam van degene die de reactie heeft gegeven ten opzicht van degene die het topic geplaatst heeft vaak al aan mijn water voelen dat het in zo’n topic weer misgaat.

In sommige gevallen (als ik de betreffende personen niet irl ken) erger ik me er aan omdat op die manier interessante topics om zeep geholpen worden. In sommige andere gevallen vind ik het gewoon heel erg jammer omdat ik ruzies een beetje onzin vind. Ik kan er niet zo goed tegen als mensen die ik ken (en doorgaans aardig vindt) onenigheid hebben waar ze niet uit kunnen komen. Het leven is te kort en waardevol om het te verdoen met zinloze ruzies. Als er iets gebeurt, spreek het dan uit en zoek een modus waarin je beide verder kunt met je leven.

Ik heb er overigens geen probleem mee als er eens een scherpe opmerking gemaakt wordt hoor, daar doe ik zelf ook wel eens aan mee }> .

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:29

ik ben er net 2 dagen
dus ken nog maar weinig mensne hier

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 13:51

Ik vraag me dan ook af waar al die ruzies zich afspelen Verward

Ik lees net ook een stukje van prisca in het sticky topic van de bokt caps en schrik daar nogal van.

Er loopt nog weleens wat spanning op, en kleine ruzietjes, maar dat is niet echt wat je zegt noemenswaardig, lijkt me vrij normaal met zoveel mensen.
Alleen blijkbaar speelt er meer, en ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, als je bijvoorbeeld naar groepjes vorming kijkt krijg je dat soort zaken al snel.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:21

same here. ik lees ook net dat stukje en ik vind het ook tamelijk heftig.

Amor Vincit Omnia

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:38

astridh"]
[quote="Eyes schreef:
En voor je het weet is het door Astrid benoemde onderwerp ook hier aanwezig.
Hoe kom je erbij dat dit topic refereert aan 1 ander topic? .
[/quote]

Volgens mij bedoelde Eyes dat ook niet. Het ging om de steken onder water die in veel topics terug te vinden zijn en dus ook hier weer.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:42

Hier ook???? oke ik ben weer blont en heb het niet door. Maar net even het topic over de boktcaps gelezen, en dat is toch wel heel ernstig.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:43

Blijkbaar heeft Prisca zo haar redenen om zo heftig te reageren. Daar kunnen wij helemaal niet over oordelen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:49

Ok tijd voor een slotje. Dit topic leidt toch tot niets en draagt eenmaal niet bij tot een contructief doel. Zie bokt als een afspiegeling van rl. Ik merk niets van een sfeer of steken onder water. Die mensen moeten het zelf uitzoeken. Gebeurt ook irl.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:50

Pava schreef:
Blijkbaar heeft Prisca zo haar redenen om zo heftig te reageren. Daar kunnen wij helemaal niet over oordelen.

Maar moet dat dan in zo'n topic??? Dat kan toch via PB? Hoeft toch niet naar de mensen die de caps besteld hebben toe???

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:51

Prima schreef:
...Gebeurt ook irl.
irl komt er geen slotje op. het constructief doel is misschien nu nog niet duidelijk, maar wil niet zeggen dat die er uiteindelijk niet is. oordeel jij over slotjes?

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, claudtje, ellen05, GrapeshotBot, Iloveiswan, Letsdunit, lideli, Mand, MuffinX, Muronia en 133 bezoekers