Dopinglijst paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Dopinglijst paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 17:41

Wie weet waar deze lijst te vinden is? Vroeger stond hij op de site van de NHS, maar nu staat daar alleen de lijst voor humane dopingmiddelen.
Weet iemand toevallig of Sputolysin (Mucolyticum) tot de verboden middelen hoort?


Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 08:33

Ik heb het vermoeden van wel, Fab. Ventipulmin staat ook op de lijst en is Sputolysin daar niet een afgeleide van?

Anyway, hoe vaak ben jij al gecontroleerd op wedstrijden Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-02 08:43

Nee sputolysin is een slijmoplosser, wordt wel vaak in een adem genoemd met ventipulmin in verband met het behandelen van verkoudheden. In venti zit glenbuterol en dat is een hormoon.

Controle op de wedstrijden????? Nog nooit meegemaakt Lachen

Maar we willen het gewoon weten......dat vraag je je af en dan weet weer niemand dat, zelfs de DA die dat paard behandelde wist het niet.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:24

Nou wij hebben het wel eens meegemaakt. Wat heb ik gelachen. Er werd een merrie in de box gezet en toen gingen ze wachten tot zij ging plassen. Die vent stond er met een schepnet (met plastic zakje er in) bij. Hij wachtte een uur. Toen de merrie nog niet had geplast, nam hij bloed af. Dit heeft hij zo met 5 paarden gedaan, tis maar wat je wilt.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:06

Er wordt altijd bloed afgenomen alleen als ze urine hebben minder buisjes. In de urine kunnen ze ook dingen vinden die in het bloed niet te vinden zijn. Ik heb het inmiddels al; een paar keer meegemaakt maar pas 1 keer op een NBVR wedstrijd. Staat er ggen lijst op de site van de FEI? De NHS heeft dezelfde lijst dacht ik.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:23


Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers