Stage(dierenverzorging) wie helpt??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Stage(dierenverzorging) wie helpt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 11:35

Ik moet volgende week weer naar schoopl en ook weer stage gaan lopen..
Door mijn eerste jaar zie ik hier ontzettend tegenop.. Ik tref altijd de foute dingen oid.
De eerste periode ging ik stage lopen in een dierenwinkel. Leek me helemaal geweldig, helaas viel dit enorm tegen. Het was hetzelfde als bij de alberthein werken (waar ik toevallig net opgehouden was.). Voornamelijk stickertjes plakken en aanvullen.
Na een gesprek met mijn mentor mocht ik ophouden. Dit was in een stageweek dus moest ik de volgende dag iets nieuws hebben.
DE achterstallen van mijn verzorgpony (marjon) waren verhuurd aan iemand met een mini pensionstal en manege. Dit leek me erg leuk.
Helaas voelde ik me al snel een slaafje doordat ik alles mocht schoonmaken, uitmesten, vegen opruimen, invetten. Ja daag, dat kan ik thuis ook wel...
Heb dr dus ook totaal niets geleerd...
Omdat het het einde van de stageperiode was ben ik in de 2e periode naar het asiel gegaan en smiddags zouden we naar de gehandicapten zorg gaan. Tegen het asiel zag ik op ("Zal wel alleen maar schoonmaken zijn"). Echter viel dit mee, ik voelde me hier super thuis en in mijn waarde gelaten. Tuurlijk moesten we 'veel' schoonmaken maar dat mocht samen en dat was gewoon niet erg. Na 1 keer bij die gehandicaptenzorg geweest te zijn (met inge) hadden we het gezien. 3 uur lang met je 1e hand naar voor een paard vast houden en met je andere naar achter om de gehandicapte vast te houden. Verschrikkelijk dus.. En ik was dit keer niet de enige die dat vond.
We besloten dus hele dagen naar het asiel te gaan en dat ging super. Echt een geweldige stage.
Aan het einde van het jaar moesten we een blokstage. Ik zag er al vanaf de 1ste periode tegenop, 5 weken lang, dag in dag uit..
Ook deze viel enorm mee. Ik ben naar een melkveebedrijf gegaan in Drenthe en mocht Pinky meenemen. Het was erg leuk en hetgeen waar ik het meeste tegenopzag was het leukst...

Nu is het dus weer bijna schooltijd en moet ik weer een stage hebben voor 1 dag in de week (de dinsdag). Weten jullie iets?
Ik wil de dierenambulance bellen maar denk dat die al wel vol zit. En heb geen idee wat voor werk dat is..
Hebben jullie nog tips??

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:58

ik weet niet als het kan maae heb je al eens nagedacht over paardensportcentrum sleen ik ga daar ook stage lopen en ben erg benieuwd het uitmesten gaat gedeeltelijk atomatische en je leer met mennen extra dingen met meerder lijnen longeren enz... je mag zelfs rijden als je hebt laten dat je da t goed kunt mischien iets voor jouw

pb anders voor de tel nr

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:01

Hoi Kim,

Ik ken het probleem (helaas).
Op http://www.aequor.nl staan alle ingeschreven stageplaatsen, wij mogen, zoor zover ik weet, alleen hieruit kiezen, zijn bedrijven uit heel Nederland.
Laat even weten of er iets voor je tussen zit.
Je moet op 'register' klikken en dan kan je de sector (dierverzorging) en de regio aanklikken.
Succes!!!

Renee

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:02

Ik heb nog hulp nodig!!! prive stal met een stuk of tien paarden sta goed aangeschreven in Barneveld ik weet welke school jij doet??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 16:28

Helaas beetje ver voor 1 dag in de week Wouter..
Ik doe DV in Helmond op het Helicon

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:12

Hoi Pinky ik werk bij de dierenambulance maar je moet eens gewoon proberen of ze vol zitten je bedoeld toch dierenambulance noord limburg of niet? of in helmond in de buurt????

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 19:12

ik wil wel helpen maar er is een probleem, ik woon nie tin nederland dus dan heb je er niks aan als ik iets in de regio hier zoek, tenzij dat je naar florida wil komen en dan hier werken Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 15:13

Ik bedoelde eigenlijk DA Eindhoven. Die zaten helaas al vol. Vandaag Helmond gebelt en die bellen terug.., Ben benieuwd

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 18:37

DA Hemond = ook vol...
Kga nu naar een dierenpension denk ik..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:03

heyy

ik heb je net al eerder gezegd, je bent harstikke welkom bij ons! En als ik het bovenste lees, zijn wij zo helemaal niet hoor!! Haha! Haha! Maar ja, het si wel Breda, weet niet of je dat te ver vind?

linda

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 23:47

Naar jullie kwam ik volgend jaar de 5 weken Haha! Tong uitsteken

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 23:47

Nou ja, dit jaar dus, maar einde van het school jaar Lachen

iris17Jarig

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:41

wat dacht je van de kinderboerderij in Nuenen??????
Ik heb daar ook stage gelopen en ik heb het er heel erg naar m'n zin gehad!!!!
PB maar ff als je meer info wil over m'n stage

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:47

Pinky_girl schreef:
Naar jullie kwam ik volgend jaar de 5 weken Haha! Tong uitsteken


Ok, daar hou ik je aan he!! Haha! Haha! Tegen die tijd zal ons andere huis wel klaar zijn Haha! Haha!