Wie weet wat tegen mieren in huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-05 07:16

Sinds een week heb ik ineens mieren in huis. Ik ben al op zoek geweest naar een mierenlokdoosje, maar in elke winkel hoor ik "Het is nog niet het seizoen"... Gestoord (Om lokdoosjes te verkopen)
In de tussentijd wordt mijn probleem steeds groter.
Ik maak elke dag schoon en dweil elke dag het geurspoor weg. De volgende dag wordt mijn bureau weer bewoond. Enkelen hebben de keuken al gevonden, grrrr Boos!

Help?
Wie weet een goed middel?

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:41

Koper (een ouderwetse stuiver) op het pad leggen (of waar ze binnenkomen). Koperdraad werkt ook.

En bij de Gamma hebben ze volgens mij wel het hele jaar door lokdoosjes.

:evaw:

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:55

kruidnagel en peper schijnen ook te werken.
je kunt ook opzoeken waar ze binnenkomen en wat ammoniak in de gaten laten lopen...


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:04

Wij hadden het 3 weken geleden opeens ook. We zagen het paadje waar ze liepen, en dat was steeds langs een plint af. Ws hadden ze hun nest ook ergens onder een plint gemaakt. Ze wandelen altijd langs hetzelfde pad en laten daar een soort spoor achter voor hun vriendjes. Ik ben onmiddellijk gaan zuigen in de hele kamer en keuken zodat er geen kruimeltje voer meer ergens op de grond zou kunnen liggen. Gelukkig hadden ze de keuken nog niet gevonden.

Daarna hebben we met insectenspray de rand van de plint ingespoten langs het pad wat ze steeds liepen. Gelukkig had mijn zus nog een mierenlokdoosje over, en dat heb ik in de buurt gezet van waar ze vermoedelijk zouden wonen. Ik heb sindsdien geen mier meer gezien.

Maar hebben ze bij het Kruidvat ook geen doosjes meer?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:16

strooizout voor de deur ! ze haten zout (muv die grote duin bos mieren maar ook die vinden het niet lekker)kan me niet heugen dat ik ze binnen had , ik jaag ze ook zo naar de rand vd tuin (dus van mijn betegelde zithoek , plantjes kunnen er nmelijk ook niet zo goed tegen Bloos

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:37

Arjan heeft al 3 jaar lang last van mieren en we zijn nu zo hopeloos, we weten echt niet meer wat we er aan moeten doen. We weten waar ze vandaag komen, maar niks helpt. Van het weekend gaat we een weekendje weg en spuiten we er antikalk in, daar zit citroenzuur in en ik hoop dat dit gaat werken. We zijn al bijna zover dat we een man laten komen om het nest weg te laten halen, maar waarschijnlijk zit het onder het huis, want vorig jaar hebben we een nieuw terras aangelegd en alles afgegraven maar we zijn geen nest tegen gekomen. Toch zijn ze er elk jaar weer.

ik ga dit topic denk ik ook maar even volgen.

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:39

Ik heb dacht ik ooit iets gehoord over een schoteltje waarop je een mix moest maken van suiker en afwasmiddel...

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:52

Sjimmy schreef:
Koper (een ouderwetse stuiver) op het pad leggen (of waar ze binnenkomen).


Ja

Dus je weet wat je moet doen.. naar een verzamelaar gaan, een hele zak stuivers halen en strooien maar! Tong uitsteken Geintje Knipoog.

Stuivers in hoekjes bijvoorbeeld werkt inderdaad, en als je op zoek bent naar mierenlokdoosjes, de gemiddelde klusjesmarkt en de tuincentra hebben ze inderdaad vaak het hele jaar door!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:57

Ja, maar je kan ook de 5eurocenten van nu gebruiken hoor, als je weet waar het nest zit moet je wat heet water met bleek eropgooien (ah best zielig).

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:01

Waarom is dat zielig Verward

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:05

DAt was voor de pennymeisjes. Knipoog

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:07

JIJ zegt het *LOL* Pling

De mens is net een prullenbak... trap op zijn teen en zijn mond gaat open

profiel nu met méér fotos Cool

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:34

Bij de dierenwinkel heb je wel gif in poedervorm.
Zag het vande week liggen.
Die hebben ook lokdoosjes.
Verder: koper, op zuigen met de stofzuiger.
Wel gelijk de zak weggooien Haha!
De plek zoeken waar ze naar binnen komen en daar gif strooien.
Zo doorbreek je de keten.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:41

Ik zie hier spontaan ook een mierenstraatje door de keuken Boos!
Heb een eurostuiver neergelegd maar daar wandelen ze gewoon overheen. Verdrietig

Ik heb chemische glassex Bloos over ze heen gespoten. Zijn meteen dood!
Heb waar ze binnenkomen een doekje met glassex erop neergelegd
Nu maar afwachten.

:evaw:

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:44

bij mijn vriendin thuis hebben ze ook last van mieren.

zou even voor je vragen wat hun er tegen gedaan hebben. Haha!

:¨·.·¨:
`·.Quintus & Zirko
Patrick.ღ

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:01

Mijn ouders hadden ook erge last van mieren. Die hebben op een paar plekken schoteltjes met stroop neergelegd. heel lekker voor de mieren, maar helaas kunnen ze niet meer van de schoteltjes afkomen Haha! .
Mijn schoonouders hebben hier bij de plaatselijke drogist mierenlokdoosjes gekocht. Werkt op zich ook prima, maar dan moet je er wel om denken dat het schadelijk kan zijn voor huisdieren (niet alle mieren gaan gelijk de pijp uit, maar nemen van het poeder mee naar buiten het doosje....
Zelf hebben we iets op natuurlijk gebied. De mieren hun zintuigen worden erdoor in de war gebracht en ze gaan als gekken rondjes lopen en vinden hun nest niet terug. Best wel leuk om te zien eigenlijk ( Bloos ). Overigens hebben wij geen mieren binnen, maar gebruiken het spul 's zomers buiten in de tuin (liefst in de nesten, gnagnagna).

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:09

wat is dat dan voor natuurlijk iets Riëtte?

:evaw:

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:24

Dat natuurlijke spul hebben zij ook gehad, het helpt allemaal helemaal niks. Ik heb het maandag voor de uitgang van hun gangetje gelegd en er gebeurd niks. We worden er echt eenbeetje wanhopig van dit gaat nu al de derde zomer worden dat ze er zijn.

Arjan heeft het zelfs al een keer gehad dat ze allemaal in zijn broodbakje waren gegaan ( smeert 's avonds altijd zijn brood wegens belachelijk vroeg vertrekken de volgende morgen Haha! ) en toen had ie dus zijn tas opde grond gezet verder niet naar gekeken en weggegaan. Nou echt alles zat onder de mieren.

Azhari
Berichten: 899
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: in de buurt van Drachten

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:41

Van verse knoflook schijnen ze ook niet te houden.

onderschriftloos

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:21

Ik zie mijn moeder altijd met koperen muntjes lopen, wij hebben soms mieren aan de voordeur. Of het helpt weet ik niet, ze probeert het iig wel Haha!

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-05 16:59

Azhari schreef:
Van verse knoflook schijnen ze ook niet te houden.

De knoflook is gekozen tot proefproject NO 1. Haha!

Vanmorgen na deze post dacht ik daar aan en heb direct een teentje knoflook gehalveerd en langs alle vermoedelijke mierenpaden en op mijn bureau gewreven. De rest van de knoflook bij de balkondeur (vermoedelijk ingang) buiten gelegd. Het meurt wel in de kamer, maar het is tenminste niet giftig. Ik heb nog wel 1 mier zien lopen vanmiddag..... was zeker verdwaalt ofzo?

Ik weet niet waar hun nest zit, maar ik hoop niet dat ze gaan "broeden" in mijn huis! Extreme duivel Ik woon op een bovenwoning en noem mij maar ouderwets, maar ik vind dat mieren in het bos of in de tuin horen, niet bij mij boven! Haha!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:31

In de zomer is het hier ook altijd zwaar vervelend, ze komen onder de mat bij de voordeur vandaan, en tussen spleten bij het keukenraam waarvan we niet eens wisten dat ze er waren... bij het tuincentrum verkopen ze een soort kruidenspul waarvan ze gedesorienteerd raken, en verder wat mierenlokdoosjes bij de ingangen en bij de nesten. Dat gif slepen ze mee het nest in, zijn ze meteen dood en begraven daarbinnen... En alles wat in de keuken ineens loopt (vaak ineens 200 ofzo!) wordt even een bak met kokend water en afwasmiddel ingeveegd, niet echt vriendelijk maar wel effectief, en ze zijn binnen een seconde dood...

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-05 06:59

De knoflook ontmoedigd slechts een beetje. Een schoteltje met suiker (veel!) en een beetje water met afwasmiddel "vangt" er wel een aantal, maar ze gaan niet snel dood en is dus niet afdoende. Vanmiddag maar eens kijken bij de Gamma/tuincentrum/dierenwinkel voor echt gif. Boos!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:41

Dat hebben wij ook gehad vreselijk!!

Wij hadden het in de zomer.. een schotteltje buiten gezet met limonade siroop of iets anders wat vreselijk zoet is, en toen gingen ze ervan door Lachen

      Who wants to sleep in the city that never wakes up?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Re: Wie weet wat tegen mieren in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:12

Sjimmy schreef:
wat is dat dan voor natuurlijk iets Riëtte?

Volgens mij heet het iets van Eco- nog wat. Een geel met groene bus. Wij hebben het gewoon bij de Praxis gehaald.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, _San87_, Blue_flower, Boheme, DotBot, Eva1975, fleurtjeuh, janneke_S, Lau07, rocky_1995, Shetje14, tinker_sally en 69 bezoekers