HELLWEEEK!!! Arme wjerdo zit er nog!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

HELLWEEEK!!! Arme wjerdo zit er nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 12:04

Hoihoi
TJa het leek zo leuk de introductie!
In het boekje stond een mega leuk programma met leuke mensen etc. Aan de telefoon klonken ze erg enthousiast. Maar...............
Dat was het dus niet.
Ik had van te voren opgebeld en de situatie van unique uitgelegd. Ik zou elke dag mogen bellen. En ze zouden zorgen dat ik in het midden van de week naar huis zou kunnen om de volgende dag weer terug te komen.
Niet dus. We werden uitgescholden moesten uren rondjes lopen. Kregen we eten dan mochten we geen bestek gebruiken. We mochten de hele week niet douchen. werden met koeiestrond en modder bekogeld en de enige manier om schoon te worden was om onder een gierton die water spoot te gaan staan. Ik had last van mijn ogen maar lenzen mocht ik eerst niet schoonmaken. Had ik ze eindelijk uit en daarna weer in (tja kreeg ze niet uit) Moest ik ze alsnog uit doen en maar mijn brilopzetten.
De bloedraard was al helemaal verschrikkelijk. Contstand schelden etc. glazen op de grond kapot gooien. Waarbij een meisje wat op de eerste rij zat glas in het ook kreeg. Je mocht alleen drinken en na de wc als hun het goed vonden. En hoewel je van te voren betaald had kon je noeg voor drinken etc gaan betalen. Ik vond het een geld klopperij en omdat ik niet naar unique mocht heb ik mijn vader gebeld. (op gsm van een vriendin)
En die heeft ons opgehaald. Toen ikz ei dat we weg gingen smeten ze ons door de achterdeur eruit zodat de anderen ons niet konden zien gaan. We konden een ur in de regen staan te wachten maar we zijn naar de manege die er vlak ibj stond gelopen en zijn daar gaan schuilen (langspier in boxtel)Daar stonden nog 4 jongens die naar huis gingen en er waren er al meer dan 10 ook hun voorgegaan. Ik was nummer 16 en meer zouden ons nog volgen! Tja we zouden gaan zwemmen lasergamen schuimparty kroegentocht etc. NIET DUS!!!!!
Toen ik thuis kwam heb ik een lekker warm bad genomen en ben lekker gaan slapen. Ik ben nu net wakker en omdat het nu zo gigantisch regent ben ik blij dat ik niet meer net als gisteren in mijn t-shirtje door de regen hoef te lopen.
Ik vind het knap van wjerdo dat ze is gebleven!!
TJa al ben ik blij dat ik thuis ben. Als ik door de koeienstront wil lopen kan ikdat hier ook wel!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:07

Lekkere introductie week dan.....
Ik ben niet geweest toen ik naar 't HBO ging. Ik heb er geen last van gehad, hoogstens de eerste week dat anderen elkaar al kenden.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 12:13

Tja.. Ik had het kunnen weten
Akke (angelique) van bokt zei het al dat het blijkbaar heel erg scheen te zijn. Nou hierbij geef ik haar gelijk! hahahahaha
Achja ik ken nu weer wat mensen.
ik heb het 34 uur uitgehouden!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:45

Ehm, niet mijn idee van een introductie week...
geef ik toch echt de voorkeur aan degene die ik had (ieder jaar opnieuw)
van het MBO (grafisch lyceum)....
Liepen we nog langs de Surprise Stables Lachen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:47

jeetje waarvoor was het?
bij osn was het vreselijk moesten we in teams spelletjes doen *barf* met z'n alle zaklopen en dat soort dingen.
we zijn toen ook met een heel stel de kroeg ingegaan haha kende we iig al wat mensen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:50

Ja precies Nimber, al maakten en beschilderen wij dan in groepjes vliegers en deden een schmink avond (ik als figuur 'kolonel' uit Primus liedje).... was gewoon erg lollig en gezellig!
Deden ook een zoektocht waarbij je vragen moest beantwoorden....

Wat jij beschrijft... nee dank u.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:52

Ons introductie kamp was juist geweldig.. beetje drinken, beetje spelletjes doen, beetje bij het kampvuur zitten en uiteraard foodfights Tong uitsteken

Een ontgroening lijkt me nou echt niets.. snap ook niet waarom iemand zich daar vrijwillig voor op geeft..

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:04

Sorry, bericht 2 keer geplaatst, zou iemand deze voor me weg willen halen?
Laatst bijgewerkt door marije999 op 21-08-02 16:06, in het totaal 3 keer bewerkt

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:05

hmm, ik heb vorig jaar ook introductie gelopen bij een studentenvereniging (waar ik trouwens inmiddels geen lid meer van ben), en het was zeker niet allemaal makkelijk en leuk, maar dit klinkt wel erg extreem! Getverdemme, stront gooien! Als er bij ons wat was (varierend van lenzen tot psychische problemen) dan werd daar gewoon serieus rekening mee gehouden. Ook wist je gewoon dat ze heel hard schreewden maar nooit fysiek werden. Drinken kregen we onbeperkt (mag ook wel met die hitte) en je werd zelfs van zonnebrand voorzien.
Ons eten kregen wij de eerste dag gepureerd en groen gekleurd in een boterhamzakje opgedient. Maar ja, als je even nadenkt maak je gewoon een gat in het zakje en slurp je het zo naar binnen. En de eerste dag was het nog wel water en brood, maar dag twee kregen we er al pindakaas en bouillon bij (mjammie!) Het wordt trouwens steeds makkelijker, aan het eind van de week is er echt wel ruimte voor een feestje.
Bah, zoals dit klinkt... ik zou ook weg zijn geweest. Je hebt die mensen niet nodig. En ik vind het helemaal fout dat ze valse verwachtingen scheppen. Vertel gewoon dat het niet allemaal lol is. Als mensen lid willen worden komen ze toch wel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:43

Jemig wat een achterlijke lui zeg.
Ik heb twee jaar geleden samen met een paar studiegenootjes het introkamp georganiseerd voor de nieuwe eerstejaars.
We hebben wat activiteiten gedaan om elkaar beter te leren kennen (zeskamp, verhalen vertellen met zelf meegenomen voorwerp enz) maar allemaal heel relaxt, aan het water bijvoorbeeld waar we dan op de fiets heengingen omdat het superlekker weer was, en we zijn een paar keer de kroeg ingeweest, hebben een kampvuur gemaakt en gewoon samen heel veel gezellige dingen gedaan, was echt harstikke leuk en iedereen was heel enthousiast.
Zelf ben ik alleen in Groningen (IDM) meegeweest op introkamp en vond het wel gezellig maar ook het verschil tussen de leiding en ons Frusty moest zo nodig duidelijk gemaakt worden. Ook spelletjes met in je onderbroek voor de hele groep staan enzo, nou de groeten ik ga niet in m'n string voor m'n klasgenootjes staan als ik ze net een halve dag ken.
"Hai ik ben Marije en dit is mijn reet" Haha!
Echt niet!!! Ik ben best wel in voor een geintje en heb ook met het kwalleballen meegedaan wat echt ranzig was, maar toe maar. Leiding deed hier dus niet aan mee, bij het kamp in Zwolle wat wij zelf georganiseerd hadden deden we zelf ook mee. Wel zo eerlijk. Ik hou niet van dat dominante gedrag omdat je toevallig een jaartje eerder met de opleiding begonnen bent.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 00:11

Hoihoi
ik heb dus effe de consumentenbond opgebeld en juridisch advies ingewonnen.
Dit mag dus niet!
En ik moet mijn geld schriftelijk bij de school terug eisen!
Dit ga ik ook doen heb een brief van 2 kantjes. Het komt erop neer dat er duidelijk is aangegeven dat het een mega gezellige kennisweek zou betreffen en zeker geen ontgroeningsweek.
Er was een programma opgesteld waar we zouden gaan zwemmen kanoen dineren met het has bestuur etc. Maar niets van dit alles is waar.
Bovendien zijn de omstandigheden intimiderend onterend en asociaal en onverantwoordelijk. En verders heel onhygienisch!
Dit is ons niet beloofd en daar hoef ik volgens de advocaat dan ook niet voor te betalen het is voor hem meer dan logisch dat ik in elk geval het geld voor de week terug krijg!
Ik ben benieuwd!
zouden jullie dit ook gedaan hebben?
groetjes jeannette[/list]

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:13

Ja zeker! Terugvragen dat geld, dit was niet wat je beloofd werd en waar je voor betaald hebt.
Was het trouwens verplicht om mee te doen?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 00:18

Als je lid wilt worden van de studenten vereniging was het verplicht. Je moest het dan tot vrijdag 24.00 u volhouden!
Dus ik kan nu geen lid meer worden en was het ook niet van plan. Het was dus voor mij niet verplicht maar werd je dus wel aangeraden door school omdat het zo leuk zou zijn. En je eerste paar weken wat makkelijker zouden zijn!
Tja in de brochure leek het zo leuk en aardig.
En het zal ook wel steeds leuker worden. Maar ik kan mijn tijd wel beter besteden!
Ik zou dus NOOIT vrijwillig hiernaar toe zijn gegaan als ik wist dat dit zou gebeuren!!
Echt niet!!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 00:35

Is dit van de HAS Den Bosch (zou jij toch naar toegaan?) ? Ik ken diverse mensen die op die school hebben gezeten en ook bij de studentenvereniging, maar dit heb ik nog nooit gehoord. Compleet achterlijke lui dan waar jij mee te maken had, zou er zeker werk van maken!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:50

ik zou er ook zeker werk van maken ja.. wat een idioote lui zeg..... ik zou bij je brief ook dat programmatje doen zodat je dat kunt laten zien..
hou je ons op de hoogte?? ben wel benieuwd nl.. groetjess

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 10:02

Jemig! Dat is toch ronduit belachelijk?
Ik heb sowieso een hekel aan ontgroeningen, zo denigrerend (ik zou bijna willen zeggen mensonterend). Bah!
BTW: er zijn ook sv's zonder ontgroening (in bijv Groningen iig Cleopatra), lijkt mij toch een stuk beter. Echt totaal belachelijk! Ik kwam gister trouwens bij ons in t bos ook zoiets tegen, allemaal aankomend studenten die bomen aan t zagen waren, in de regen. Vond ze wel zielig eigenlijk, de meesten zaten namelijk stil bij elkaar te kletsen en hadden het *dus* koud... Moeten zij weten!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 11:08

Laui! schreef:
Jemig! Dat is toch ronduit belachelijk?
Ik heb sowieso een hekel aan ontgroeningen, zo denigrerend (ik zou bijna willen zeggen mensonterend). !

Tja mensonterend was het vooral maandagavond
Eigenlijk best wel zielig van die lui!
Dat ze hun eigen trauma's van hun introductie op ons moeten afschuiven.
Juridisch gezien sta ik volgens mijn adviseur in mijn recht. Ik zal kijken of ik de brief op internet kan zetten.
groetjes jeannette

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:45

Je hebt echt groot gelijk! Een introductie zal niet altijd makkelijk zijn (al hoeft al dat geintroduceer voor mij ook niet meer, ik heb het wel gezien en weet nu wel dat het niet mijn ding is), maar dit gaat echt te ver. Van de studentenverenigingen in Wageningen (zijn er 4) is er sinds dit jaar nog maar 1 die echt een ontgroening heeft, de rest heeft alleen maar een introductieweek. Dus het wordt wel minder.
Succes met je brief!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:02

Verschrikkelijk dat er zulke ontgroeningen zijn.
Ik vind zoiets ronduit belachelijk!

Succes met je brief, ik hoop dat het wat voor je uithaalt en dat je niet gelijk de persoon bent op wie iedereen de pik heeft omdat de rest het wel pikt!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 14:55

Cody schreef:
Zelf ben ik alleen in Groningen (IDM) meegeweest op introkamp en vond het wel gezellig maar ook het verschil tussen de leiding en ons Frusty moest zo nodig duidelijk gemaakt worden.


Dat had ik niet, vond het allemaal nogal meevallen, het jaar ervoor bij CE in Leeuwarden was dit veel erger. Afgelopen jaar ben ik als medewerker meegegaan met het introkamp, was super, weinig verschil tussen leiding/ studenten en was 3 dagen kansloos zuipen, maar wel gezellig.

Bij de gemiddelde SV is het idd veeeel erger, als ik van mijn huisgenote hoor hoe dat bij Vindicat (Groningen) gaat... brrr! Mij niet gezien, ik kan daar echt niet tegen. Dan maar geen studentenvereniging.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:22

Meid, goed dat je het niet gepikt hebt! Dit klinkt echt als een stel zielige mannetjes/vrouwtjes die zelf gefrustreerd zijn over hun eigen ontgroening en die totaal doorgeschoten zijn!
Zij hebben het idee dat diegene die de week doorkomen het sterkste zijn, maar uiteindelijk denk ik dat jij tesamen met diegene die er nog meer tussenuitgeknepen zijn het sterkste zijn. Je hebt tenminste voor jezelf op durfen komen.
Je kunt veel beter lid worden van je studie-vereniging als je die hebt. Daar kun je zeker ook leuke mensen leren kennen en daar heb je (zo goed als) zeker geen ontgroening voor nodig om lid te worden. Als je uberhaupt nog zin hebt om ergens lid van te worden. Verder ken ik het studenten-leven in Den Bosch niet zo goed, maar er zijn vast ook wel sportverenigingen waar je terecht kunt.

Succes met die brief! Ik ben het met je eens dat je die stuurt, heel verstandig!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 22:10

Wmijn schreef:
Meid, goed dat je het niet gepikt hebt! Dit klinkt echt als een stel zielige mannetjes/vrouwtjes die zelf gefrustreerd zijn over hun eigen ontgroening en die totaal doorgeschoten zijn!
Zij hebben het idee dat diegene die de week doorkomen het sterkste zijn, maar uiteindelijk denk ik dat jij tesamen met diegene die er nog meer tussenuitgeknepen zijn het sterkste zijn. Je hebt tenminste voor jezelf op durfen komen.
Je kunt veel beter lid worden van je studie-vereniging als je die hebt. Daar kun je zeker ook leuke mensen leren kennen en daar heb je (zo goed als) zeker geen ontgroening voor nodig om lid te worden. Als je uberhaupt nog zin hebt om ergens lid van te worden. Verder ken ik het studenten-leven in Den Bosch niet zo goed, maar er zijn vast ook wel sportverenigingen waar je terecht kunt.

Succes met die brief! Ik ben het met je eens dat je die stuurt, heel verstandig!

Thanx!
Tja, iedereen die ik vertel wat er is gebeurd daar is het met mij eens, ik weet wel dat het vast wel beter zal worden maar daar gaat het niet om. ZIj hebben een beeld gegeven van een leuke kennismakingsweek en laten blijken in hun brochure dat het geen ontgroeningsweek zou betreffen. Dit bleek dus later wel het geval en ik ga daar niet mee akkoord!
Ik weet dat sommige misschien de pik op me zullen krijgen maar dat boeite me niet wat in sta in mijn recht en iemand zal er iets aan moeten doen toch? Je kunt je eigen hachie wel willen redden maar je moet ook aan de mensen denken die na jou komen!
Ik had zelf hetzelfde gevoel als jij hier neer zet dat die lui zwaar gefrustreerd zijn van hun introductie!
Ik ga zelf ook bij een studie groep nl. has hippique
dat is een paarden studie vereninging Tja het kan ook niet anders he Knipoog
Die ook het horse event in deurne georganiseerd hebben en ook meehlpen op indoorbrabant etc. Ik hoop bij de redactie te komen zodat ik leuke stukjes over gribaldi etc. kan schrijven Knipoog en effe reclame maken voor bokt natuurlijK!!!!
Hier is ook geen introductie of wat dan ook voor nodig iedereen kan volgens mij lid worden!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:13

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL erg herkenbaar, heb deze hel vorig jaar 5 dagen volgehouden en heb ton 5 dagen gene oog dichtgedaan. Ben toen ook oververmoeid, misselijk en met ene giga koppijn naar huis gegaan. Heb daarna 30 uur geslapen, wat al bijna in de douche begonnen was haha
Maar de studentenvereniging van de HAS geeft inderdaad xpres verkeerde informatie en ik baald ook ontzettend. Elise hier op bokt had het net zoiets als jou volgehouden.

Ik had het eigenlijk niet gedacht dat het nog illegaal zou zijn ook...... Ik hoop dat jullie de laatste slachtoffers waren en t is nooit echt naar buiten gekomen omdat de meesten naderhand de lol e rwel van in zagen en toch mensne hadden leren kennen OF ze hadden ene trauma er aan over gehouden Knipoog

groetjes Leon

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:15

Jeetje ik heb twee jaar geleden mijn introductie aan de has Dronten gehad en ik kan je zeggen dat was toppie hoor, super gezellige week gehad!!! Jammer voor je dat het zo gelopen is!!!