springschoenen van neopreen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 20:04

Mijn paard heeft een flitsend achterbeen Pling maar daardoor vangt hij zichzelf nog wel eens. Het probleem is nu dat hij in het uitstrekken niet echt tot het uiterste durft te gaan.
Ik heb al overleg gehad met mijn smid om hier nog eens extra naar te gaan kijken. Een andere tip die ik kreeg was om eens een neopreen springschoentje te gebruiken. Nu zag ik dat die dingen knetterduur zijn.
Wie heeft ze en hoe bevallen ze, zijn ze een beetje duurzaam en makkelijk in het gebruik? Welk merk kan ik het beste aanschaffen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 20:13

De eerste maanden heb ik Lab met gewone rubber springschoenen gereden omdat hij zich ook aantikte. Na verloop van tijd leerde hij zelf op zijn benen te letten en nu heb ik ze niet meer nodig.
Die neoprane dingen heb ik wel eens gezien, maar ik vroeg me af of die wel tot de grond komen. Jouw paard is misschien die maat dat je al L nodig hebt. TOen Lab 3 was, nam ik L zodat ze tot de grond kwamen. Die rubberen hebben bovendien een bolling (als een hoepelrokje) zodat hij netjes langs de voet valt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 20:27

Kijk eens in de Horselover gids of bij Hypodrama, Hippodam....ofzo!!
Daar hebben ze speciale bescherming voor paarden die aantikken, ook van neopreen en komt precies over de 'aantik' plek zonder in het zand te gaan slepen!
Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 22:16

Ik heb ze ook maar ik verkoop ze niet. Wie weet wanneer ik ze nog eens kan gebruiken. ik ben er namelijk erg tevreden mee.

Julius tikte uit enthousiastme ook nog wel eens aan bij het springen. dat werd wel beter toen hij mer balans had.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 22:44

Ik heb rubberen en ben er heel tevreden over. Misschien het proberen waard? Is in ieder geval een stuk beter betaalbaar!

Sonja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 23:06

Die rubberen die heb ik wel. Dat is trouwens niets voor Lois want dat gaat broeien in de kootholtes en hij krijgt er schuurplekjes van.
Hij raakt zichzelf echt op de ballen van zijn voorvoet. Die dingen hoeven ook niet tot aan de grond te komen. Gelukkig is het maar heel af en toe en alleen bij het uitstrekken maar dat doet hem echt pijn dus hij is heel voorzichtig.
Ik heb ook wel eens van die soortgelijke schoentjes gezien voor de western sport en voor polo. Ik zal eens kijken in de horselover catalogus.
bedankt iedereen voor het meedenken Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 23:23

Neopreen? Wat is dat voor spul? Ik heb wel van die soort 'stoffen' springschoenen, een soort dikke stevige stof, van action geloof ik. Die zijn in feite wel fijn, maar het nadeel van die is dat je het klitteband op het stof zelf plakt, en (je raadt het al) dat plakt dus na verloop van tijd niet meer.

Ik ben wel eens wezen kijken naar springschoenen met riempjes, en toen zag ik van die met aparte flapjes. Het schijnt dat die heel erg klapperen, dus dat ik denk ik niet iets om aan te raden. Party!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 23:28

yep, deze heb ik dus Afbeelding
Volgens divoza van neopreen en nylon Lachen
De mijne zijn dus best oud en ik denk dat ik er nieuw klitteband op ga zetten. Verder zijn ze niet echt buigbaar, dus je moet ze wel in een goede maat kopen, LOL Bij Iwaldo heb ik wel eens last dat ie door dikke benen ze even niet meer past Lachen
Maarja dat is natuurlijk geen nadeel van de beschermers Knipoog
Als je ze eerst wil proberen voor je ze evt koopt, mag je ze anders wel eens lenen van me hoor, ik heb ze nu toch ff werkloos in de kast liggen Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-05-19 23:28 ]</font>

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 05:17

Ik heb springschoenen van Professional Choice en ben daar heel tevreden over. Toen m`n jonge paard voor het eerst ijzers kreeg heb ik er een tijdje mee gereden om te voorkomen dat ie zichzelf zou raken of de voorijzers af zou trappen. Wat je ook zou kunnen overwegen zijn "scalpers". Ik geloof dat die in de draver wereld veel gebruikt worden. Het is een stuk rubber dat over de ballen van de hoef gaat. Divoza heeft ze geloof ik. Er is ook een dure uitvinding van de scalpers, deze zijn zacht gevoerd en extra stevig. Maar ze hebben dus niet de vorm van een springschoen, het beschermd alleen de ballen van de hoef.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 09:45

Nou die dingen werken voor geen meter, pril.. althans niet bij onze twee paarden. De eigenaar had ze ook gekocht omdat Iwaldo nog wel eens in een jacht zijn ballen van de hoef aantikt, en een springschoen werkt niet zo omdat die in de modder ed heel snel afgaat. Deze dingen hadden riempjes, en dan moet je ze heeeeel strak doen op de goede plek. Nou als ik een kwartiertje had gereden waren ze al naar boven gekropen, helaas. Niet nuttig dus!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 11:08

Een vriendin van mij heeft deze springschoenen van BR, maar die zijn echt in 3 dagen stuk.
Ik heb beenbeschermers van prof. choice en ben daar super tevreden over, dus als je ze koopt zou ik zeker niet die van BR nemen.
Ik ken de springschoenen van Prof. Choice niet, maar alle andere dingen zijn goed en zit 3 maanden garantie op, dus misschien is dat iid een goede keus.

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 22:25

Die scalpers (leuke naam) lijken mij ook wel wat. Als de springschoene gaan draaien krijg je toch huidprobleempjes in de kootholte.

Wat mij trouwens vandaag opviel toen iemand de prof choice beschermers afhaalde was dat het been van het paard helemaal nat was, vraag is dus: wordt de warmte wel goed afgevoerd???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 08:13

Ik had bij mijn vorige paard ook springschoenen van Neopreen, ik weet zo niet meer welk merk, dat zou ik dan even moeten opzoeken. Maar volgens mij waren ze niet heel veel duurder als rubberen. Ze scheurden bij mij vrij vlot, maar heb ze toen naar mijn ruitersportzaak gebracht die heeft ze aan de binnenkant helemaal bekleed met vilt, en ik hab ze daarna nog heel lang gebruikt zonder problemen. Mijn paard had trouwens ook wel baat bij die springschoenen die uit losse deeltjes bestaan (deze zitten wat losser in de koot), sommige mensen vinden het geluid wat ze kunnen maken erg iritant ik hoorde het niet tijdens het rijden. Groetjes...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:04

Idd Lov, als ik mijn prof. choice beenbeschermers na een flinke training afdoe, zijn zijn benen ook warm en nat. Maar ik zoveel paarden met peesproblemen, die mede door deze beschermers goed opgeknapt zijn, dat ik ze toch regelmatig gebruik. Om die reden zet ik hem er echter niet (een lange tijd) mee in het land. Maar als ik bandages afhaal, of zijn Eskadron peesbeschermers of zijn Neopreendingen achter (die er volgen mij allleen voor mijn idee om zitten, het nut voor hem zie ik eigenlijk niet, want hij strijkt niet) zijn zijn benen ook warm en nat, dus als iemand nog tips heeft over bescherming voor voor en steun voor achter (daar heeft hij zijn peesblessure gehad) waarbij het been niet warm wordt, houd ik me aanbevolen!
O jee, we zijn off topic. Cool

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 15:05

Neoprane heeft als eigenschap dat het goed tegen kou beschermt, met als neveneffect dat het de warmte dus ook binnenhoudt. Neoprane ademt niet. Om die reden gebruik ik geen beschermers die het hele been omsluiten, mij beschermers gaan met klitteband dicht en zijn van voren open. De zijkanten van het been en de achterkant is wel beschermd. Wat ik heb zijn die ludger beerbaum-dingen?? Je hebt ze ook van Pro 1 ofzo. Voor achter heb ik die beschermers met alleen maar klittenband die net aansluiten. Het zijn eigenlijk kogelbeschermers met een bovenkantje erop.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:10

Ik heb neoprene springschoenen van 40 gulden ofzo, dat valt dus best mee. Ik had eerst rubberen maar die gingen altijd stuk. Hier ben ik heel tevreden mee, ze zijn heel dik en zacht.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 18:15

De peesbeschermers die ik voor heb, zijn ook voor open en met een klittebandje en mijn vriendin heeft die pro 1 oid, maar het gedeelte wat warm en nat wordt is toch juist het gedeelte waar de pezen zitten, en ik denk dat het voor het pijpbeen niet zoveel uitmaakt hoe warm het is, of zie ik nu iets essentieels over het hoofd?

Navragen is beter dan afvragen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 18:36

Jippie,
Waarschijnlijk ga ik deze week nog even naar Keuben. Hebben ze vaak aanbiedingen en zo. (Neopreen dressuursingel voor 59 piek bijv.)
Ik ga wel even voor je kijken hoe duur de springschoenen daar zijn. Ik hou je op de hooogte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 19:19

Jasmijn, we zijn nu zo off-topic dat we 2 verhalen door elkaar hebben. het voordeel van de gedeeltelijke open beschermers is dat het been niet helemaal ingepakt zit. Eigenlijk heb ik nooit hele warme of natte benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 13:08

Ik had altijd die springschoenen van Proffessional Choice, net als Pril, maar die zijn helaas in de maag van mijn hond verdwenen Boos! Toen heb ik heel lang gezocht, want ze zijn hier niet meer te koop namelijk. Wat ik het nadeel van die neopreen dingen vind is dat ze heel veel water opzuigen en dan heel zwaar worden. Ik moet helaas nog wel eens in een beetje een natte bak werken en dan zuigen ze zich vol en vliegen er af.
Een paar weken terug zag ik op het Divoza forum iemand die New Equine Wear aanprees. Mijn ruitersportzaak heeft ze besteld en ze zijn echt super! Ze zijn eigenlijk net als die PC's, heel sterk en heel licht. Er zit een soort kraagje op tegen dat broeien en die wondjes die jij beschrijft. Mijn paard staat er alle dagen mee in de wei, en ze doen het echt geweldig. Zijn niet goedkoop, ik heb er 75 piek voor betaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 16:30

Ik heb ze gekocht, ze zijn van Eskadron en waren 40,- Party!! . Dat viel dus reuze mee, beter geprijst dan die Action springschoenen [110,- Lips are sealed ] Ze zijn heel dik en lekker zacht.
Ik hoop dat ie nu eens echt dat voorbeen er helemaal uit gaat gooien Pling *LOL* Pling

Iedereen bedankt voor de adviezen en het meedenken
_________________
zorgen moet je niet maken maar doen (Loesje)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-05-25 16:31 ]</font>

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-01 19:21

Laat ik nu net van de buurvrouw gehoord hebben dat die neopreen springschoenen van eskadron lekker dik zijn en zeer goed bevallen... *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 13:04

Trouwens Jip, je hoefsmid kan ook veel doen. Door het ijzer meer opzet te geven kan hij z'n voet beter afwikkelen en is "sneller weg" met het voorbeen.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 16:22

Ik heb die neopreen springschoenen ook voor Kaminka. Die strijkt met haar voorvoeten langs elkaar bij elke pas (alleen in stap). Dus ter bescherming doe ik bij al het werk die dingen om haar voeten.

Ik had eerst rubberen, maar ja, die sleten wel heel snel doormidden! Ik ben wel tevreden over de neopreen springschoenen, alleen het bovenlaagje van stof laat op sommige plaatsen los. Kwestie van een beetje lijm en het probleem is opgelost!

Groetjes Mieke

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:33

Ik heb het zelfde probleem met mijn paard, hij loopt zich tot bloedens toe open in het land ( tijdens het rijden gaat het wel goed ). Ik heb na verschillende springschoenen geprobeert te hebben deze Supratex springschoenen (Divoza) gekocht. Zoals de tekst op internet al zegt:
Fantastische springschoenen van neopreen verstevigd met sterk nylon. zeer goed schokdempend. Draait niet en voorzien van handig klittenband. € 34.99 Het zijn hele stevige schoenen en hij draagt ze dag en nacht, geen probleem.

supergroom van Ragne!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers