welke hengst op een recruut x cambridge cole

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

welke hengst op een recruut x cambridge cole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 15:23

Mijn vriendin wil haar merrie laten dekken, maar ze heeft echt geen idee door wat voor hengst!
Ze zat te denken aan paddox, maar dat heb ik haar afgeraden omdat het dan een paard wordt met heel erg veel front en weinig kont!!
Er moet dus een paardje op met een mooie stevige ronde kont en die goed sterk is achter (zij is namelijk wat slapjes achter)
Voor de rest is het niet zo heel erg belangrijk wat er op komt, zolang het maar geen vos is. Duitse bloedlijnen zijn ook niet zo heel erg welkom!
Als het kan info met een plaatje, kan ze het gelijk zien!!
Alvast bedankt voor de reacties..

Groetjes marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:29

Wil ze fokken voor haarzelf of moet het veulen verkocht worden?
Naar dit bloed is namelijk weinig vraag, het is dus maar de vraag of je zo'n diertje slijt en als je het wel kwijtraakt ben je met je inseminatie en veearts kosten en de maanden dat je merrie niet echt 'bruikbaar' is veel meer kwitj als wat het opbrengt.

Ik heb zo geen ingeving welke hengst je hiervoor zou kunnen gebruiken.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 15:58

nee ze wil het veulen wel verkopen geloof ik!
Ik zat even te kijken net op internet en vondt jumbo-jet wel wat en olivi ook wel!
Ook zat ze te denken aan bachelor, omdat het haar eerste veulen is, en hij is niet achterlijk duur, maar wel mooi, wat bloed, dat mag ze wel gebruiken!!
Hengst moet wel werkwilligheid mee fokken als het even zou kunnen!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:02

jeetje uit een moeder van cambridge cole en dan achter slap???!!!!! das nieuw voor mij... ik zou in de tuig of gelder richting denken wil je zo een beessie nog willen verkopen, parcival, laurenzt maybe??

en je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar olivi zou ik zonde van me geld vinden voor op zo een merrie

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:12

Dan snap ik niet waarom ze een veulen gaat fokken,
je neemt altijd een risico met je merrie en het kost klauwen met geld wat dat veulen niet gaat goedmaken als je hem verkoopt...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 16:37

Ja het is ook een kwestie van traininge denk ik, maar ze heeft wel hele ruime gangen, maar ze glijd heel vaak door met d'r achterhand. D'r achterhand is te klein in verhouiding tot de rest van het paard. Dan kunnen julie er beter een beeld van krijgen!
Het is niet echt een tuiger om te zien, alleen wel met sommige dingen, zoals achterhand, is erg klein en plat! Ik hou van een grote en dikke kont (bij een paard dan)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:23

Eeeeej geen kwaad woord over Paddox x Cambridge Cole!!!!! Mijn veulen nog niet gezien zeker! Da's een topper-in-de-dop!!! Maarre idd eerst nadenken of het wel verstandig is om een veulen te fokken, het is leuk, maar er komt veel meer bij kijken!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 10:37

ja dat heb ik inderdaad ook al tegen haar gezegd, maargoed ze moet het maar zien! Ze is een beetje wispelturig! Ze wil echt alles, maar dat lukt niet! Af en toe wordt ik er een beetje moe van! Lips are sealed
Geen kwaad woord over jou veulie!! Haha!
Volgens mij heb ik heb ik hem gezien in lunteren, staan ze in de buitenstallen achteraan, redelijk op de hoek?? Volgens mij is het wel een groot veulen he??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:47

Nee, mijne staat niet op de Nieuwe Heuvel zelf, maar vlakbij, bij ons thuis.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 19:42

O, dan was het een andere die ik heb gezien, maar er stonden er wel meer van paddox, dus ja!! ach ja maakt niet uit, toch??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 00:37

Ik denk niet dat het verstandig is om met deze merrie te fokken als je vriendin het veulen wil verkopen, zoals eerder gezegd is er geen vraag naar dit soort bloed (mengelmoesje rijpaard/tuiger/hackney) en het gaat haar waarschijnlijk meer kosten dan opleveren.
Je zegt zelf al dat de merrie ook de nodige tekortkomingen heeft.
Als ik eerlijk ben vind ik dit geen fokken maar vermeerderen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 09:36

Nee dat denk ik eerlijk gezegd ook! Maar zij zegt dat haar merrie al voor duizenden guldens had kunnen verkopen. Kan het me niet echt voorstellen maargoed. Ze heeft namelijk een nogal grote fantasie, kan ze niks aan doen, neem het ook voor lief, maar ze wou dus eerst paddox erop zetten en toen werd het bachelor. Recruut stond vroeger hier in de buurt, dus is hij ongeveer op alle merrie's gezet hier, want dat was goedkoper, als je met meerdere tegelijk ging. Dus vandaar dat deze bloedlijn tot stand is gekomen. Opzich is het een mooie merrie, maar er moet nog heel veel aan getraind worden, wil je d'r een sterk rijpaard van maken!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:59

Waarom wil zij fokken?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 15:01

Ze wil er gewoon tussen nu en 2 jaar een veulen uitfokken, en dan verkopen, ne dan over een paar jaar als haar paardje wat ouder is nog een veulen uitfokken, zodat ze daar verder mee kan!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:21

Denkt ze echt dat zo'n raar gefokt ding kansen maakt op de markt? Misschiena ls je er een tuiger opzet die echt wat verbeterd..


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 15:36

Ja maar dat wil ze niet!! Ik zal wel een foto van die merrie hierbij zetten, dan kan je zien, wat voor "raar" ding daaruit kan komen!!!!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:38

Ik zou er ook een goede tuigpaardhengst op zetten ALS ik er al mee wilde fokken.Maar als je een tuiger hebt met een slappe achterhand, is er toch al iets niet in orde en is het maar de vraag of het verstandig is om er mee te fokken, temeer omdat het toch een behoorlijke belasting is voor het lichaam van een paard, en ze toch wel erg gezond moet zijn om dit aan te kunnen.

Goedgekeurd onderschrift :)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 16:40

Ze is wel helemaal gezond, en ze is slap omdat ze gewoon veelste weinig getraint wordt en dus ook veel te dik is.
Ik heb haar pas een week intraining gehad, en ik moet zeggen dat dat toen wel goed ging, maargoed, ik zal wel een foto hieop zetten dat kunnen jullie het zien!
Billy, heeft jou paardj ook een kleine achterhand? In vergelijking met z'n lichaam??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers