Pessoabit in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Pessoabit in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 10:59

Ik zit met springen met het ene paard momenteel op 13 wp, dus als het goed is, mag ik er nog 7.
Tijdens het springen in het parcours wordt ze na de hindernis wat vlak en trekkerig waardoor ik haar niet voldoende kan voorbereiden op de volgende hindernis.
Mijn instructeur kwam met de suggestie met pessoabit te rijden. Hierdoor kan ze minder doordenderen en in combinatie met mijn benen komt ze weer mooi op de achterhand voor de volgende hindernis.

Maar is zo'n pessoabit eigenlijk toegestaan in de B? (anders wacht ik er nog even een paar wedstrijden mee...)



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:16

Voor de dressuur weet ik in ieder geval dat het niet mag, springen weet ik eerlijk gezegd niet...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 11:46

Ja..volgens mij is het wel toegestaan!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:40

Hier bij de pony's zie je het echt enorm veel. Ook in de B.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 15:41

ja dat klopt.... ik heb ook met een pony wedstrijden gereden en die had ook een pessoabit in... omdat hij met een dubbelgebroken bitje vreselijk aan het rennen ging en je hem dan absoluut niet meer terug kreeg...
dus ja het is toegestaan, niet bij de dressuur trouwens!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 14:17

hee, misschien nog een ideetje voor mij! na een hindernis heeft m'n paardje namelijk altijd zin om er vandoor te gaan! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:06

hee, misschien een ideetje om goede les te nemen zodat dit soort dingen met de zit opgelost kunnen worden ipv met de teugels?

Als je nu al met zulke bitten moet gaan rijden, wat als je dadelijk hoger moet en het "echte" werk komt kijken.
Dan loop je voor 100% zekerheid vast.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 23:28

xxappiexx schreef:
hee, misschien nog een ideetje voor mij! na een hindernis heeft m'n paardje namelijk altijd zin om er vandoor te gaan! Boos!


ff off-topic: Na de hindernis staat mijn verzorgpony dan juist stil Haha!, hij galopeert soms wel door, maar anders lig je er dus bijna af moet ik maar 's wat meer oefenen *LOL* Weigering na de hindernis, is weer 's wat anders Haha!

It never eats, it never sleeps, it never stops...

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 08:20

Ah kitty, dus je rijdt de B volledig uit? Is financieel misschien een idee, ik weet nog niet wat ik doe, moet nog even m'n eerste wp halen (paard gaat steeds beter, ik had zaterdag gewoon 2 pechbalken, van die aantikkers die dit keer wel vielen, maar vaak ook niet) Paard kwam volledig uit enz.

Met een pessoabit rijden mag wel, misschien een idee om het in de les niet te doen, en op wedstrijden wel. Zodat het paard niet altijd met zo'n bit gereden wordt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 09:30

runningkawa schreef:
hee, misschien een ideetje om goede les te nemen zodat dit soort dingen met de zit opgelost kunnen worden ipv met de teugels?

Als je nu al met zulke bitten moet gaan rijden, wat als je dadelijk hoger moet en het "echte" werk komt kijken.
Dan loop je voor 100% zekerheid vast.


100% mee eens!
Als er nu al van dat ijzerwerk in moet, wat moet er dan in als het hoger en technischer wordt? Stang en trens?
Je ziet soms wel eens mensen door dat parcours heen gaan (vaak met de complete ruitersportzaak aan hun paard hangend) waarvan je je afvraagt hoe ze überhaupt ooit een punt in de B dressuur hebben gehaald.

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 12:21

Margreet schreef:
Je ziet soms wel eens mensen door dat parcours heen gaan (vaak met de complete ruitersportzaak aan hun paard hangend) waarvan je je afvraagt hoe ze überhaupt ooit een punt in de B dressuur hebben gehaald.


Dat hoeft ook niet met hetzelfde paard te zijn geweest! Een keer in je leven een winstpunt in de B (met D-er, E-er of paard) en je mag voor eeuwig het springterrein onveilig maken. Overigens is een pessoa bit niet per definitie fout, maar dan idd wel uitgaande vanuit een bepaald basis idee en aanpak van je rijden. Die proef ik bij Kitty wel en bij xxappiexx dus niet. Huilen

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 13:10

vaak ligt het door het parcours scheuren niet alleen aan de ruiter, het paard is vaak onervaren. OP een racemanier haal je geen winstpunten meer in de L. Veel paarden worden wat heter met springen, ik merk zelf dat als ik daarna dressuur moet rijden dat het paard slecht uit de galop terugkomt. En een complete 'ruitersportzaak' aan je paard heb ik nog niet gezien. Beenbeschermers, neusbontje, pessoabit en martingaal vind ik niet bepaald erg, het wordt vaak goed gebruikt. Zelf rij ik met dezelfde uitrusting als in de dressuur, heb alleen beschermers om de benen. Maar als ene ander bit nodig blijkt t.z.t., dan is het zo, ik heb les, dus ik ga ervan uit dat die instructeur wel weet wat hij doet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:00

runningkawa schreef:
hee, misschien een ideetje om goede les te nemen zodat dit soort dingen met de zit opgelost kunnen worden ipv met de teugels?

Als je nu al met zulke bitten moet gaan rijden, wat als je dadelijk hoger moet en het "echte" werk komt kijken.
Dan loop je voor 100% zekerheid vast.


ze heeft les..... haar instructeur kwam met het idee.... en die zal er wel verstand van hebben....

(L)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:11

Anne"]
[quote="runningkawa schreef:
hee, misschien een ideetje om goede les te nemen zodat dit soort dingen met de zit opgelost kunnen worden ipv met de teugels?

Als je nu al met zulke bitten moet gaan rijden, wat als je dadelijk hoger moet en het "echte" werk komt kijken.
Dan loop je voor 100% zekerheid vast.


ze heeft les..... haar instructeur kwam met het idee.... en die zal er wel verstand van hebben....
[/quote]

volgens mij heeft rk het over xxappiexx die dit wel een goed 'ideetje' vond. Topic even helemaal lezen voor je commentaar levert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 14:15

jeps daar had Rk het over Lachen
En mijn idee is het zelfde als van Lielle dat ik verwacht dat er nogal wat ervaring verschil tussen Kitty en appie is.

En dan is het ook nog zo dat ik niet altijd klakkeloos geloof dat alle instructeurs/trices er verstand van hebben.
Er lopen er ook een hele zooi rond wat zich zo noemt, maar waar ik nooit van mijn leven les van wil hebben.
ik zeg niet dat dat nu het geval is, maar even terverduidelijking.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 22:35

ja dat mag geloof ik wel

en nou nog iets, in het B moet je bij 15 wp al over hoor!!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 08:52

Princess schreef:
ja dat mag geloof ik wel

en nou nog iets, in het B moet je bij 15 wp al over hoor!!
vroeger wel, nu niet meer. Gewoon bij 20 net als de andere klassen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 11:54

Mag dat hier in de B al? In Duitsland zijn ze echt 10 keer strenger met dat soort dingen.
Zou persoonlijk het anders proberen op te lossen dan er een ander bit in te hangen.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:52

runningkawa schreef:
jeps daar had Rk het over Lachen
En mijn idee is het zelfde als van Lielle dat ik verwacht dat er nogal wat ervaring verschil tussen Kitty en appie is.


Nou bedankt dat jullie denken dat ik minder ervaring heb Lips are sealed Ik zei dat het misschien wel een ideetje is voor paarden die er echt vandoor gaan na een hindernis en dat was bij Apollon ook zo, maar ik ben zowiezo al tegen die hulpteugels en bitten maar soms zijn ze gewoon nodig!
Ik heb het trouwens zelf al opgelost en inderdaad met mijn zit. Pling
Daar heb ik geen les voor nodig. Haha!

nogmaals bedankt voor de 'positieve' complimenten. Verward
Ik heb trouwens ook niet graag dat als je me niet kent, je dan dingen over mij gaat zeggen die dus NIET waar zijn. Doe ik toch ook niet??

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:31

xxappiexx , lees je bericht eens terug en leg mij dan maar uit hoe ik moet weten dat jij tegen hulpteugels. bitten e.d. zijn. Overigens hebben rk en ik niets gezegd dat niet waar was, alleen onze ideeen (gebaseerd op dat zelfde berichtje) neergezet. Zelf ook geen onwaarheden spreken graag!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:37

Dat kun je ook niet weten nee, dat snap ik ook wel Knipoog . maar ik vind het gewoon niet leuk dat er negatief over mij gepraat word, alsof ik minder ervaring heb omdat ik zeg dat een pessoabit wel eens van pas kan komen. Verward
Maar ja, nu weet je WEL dat ik tegen hulpteugels en bitten ben en dat ik er ook echt niet snel gebruik van zou maken.
en je zegt wel dingen die niet waar zijn over ervaring verschil enzo misschien?? Schijnheilig Jij kent mij niet dus kan ook niks over mij zeggen, en alleen aan mijn berichtjes kun jij niet beslissen of ik genoeg ervaring heb voor hulpteugels enz. Lips are sealed
Ik hoop dat je me nu wel snapt.
groetjes! appie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 42 bezoekers