Wie gaat er diergeneeskunde studeren in Gent?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Wie gaat er diergeneeskunde studeren in Gent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 13:57

ik heb daar namelijk vorig jaar gestudeerd en heb nu mijn boeken te koop staan.
groetjes!!!!

Bon Jovi rules!


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 14:21

misschien weet ik wel iemand...
ik pb je zn mailadres
je kunt het altijd proberen!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 16:57

Hey, hoef de boeken nie want moet nog 2 jaar middelbare school, maar ik wil wel dierengeneeskunde gaan studeren. Weet jij toevallig wat het verschil is tussen Gent en Utrecht, want in Utrecht is loting en in Gent niet (toch?)

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-02 17:35

ja inderdaad, in Gent kan je zo beginnen. ze hebben daar een afvalsysteem in het eerste jaar. dat is zo extreem zwaar dater heel veel afvallen, dus dat is in plaats van de loting. en bereid je maar vast voor, want in mijn jaar heeft geeneen nederlander het eerstejaar gehaald.......
verder is Gent echt een hele gave stad, leuker als Antwerpen waar je ook dgk kan studeren.

Bon Jovi rules!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:15

Hey maar in Antwerpen is het toch franstalig? Dus als ik het goed begrijp is het helemaal niet zeker dat je in Gent kunt blijven als je dr aangenomen bent het eerste jaar??

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 18:18

Als je netjes al je tentamens haalt kan je blijven, maar de eerste jaren in Gent zijn vrij zwaar en droog, dus niet veel mensen halen het..

Wat vraag je voor de boeken? Vriendin van me begint volgende maand..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 18:43

ik vraag voor de 4 boeken (zoology, physics, veterinary histology en farbatlas nutztierrassen) 150 euro. de nieuw prijs was 175 euro en de boeken zijn splinternieuw.
en over die tentamens.....ze hebben daar geen tentamens. je krijgt twee keer per jaar examen en geen tussentijdse toetsing. en je moet echt van zeer goede huize komen wil je die halen. geen enkele nederlander haalt in het eerste jaar alle vakken. en dat komt niet alleen doordat we (wetenschappelijk bewezen!) dommer zijn dan belgen, maar ook door de enorme discriminatie! goed werken aan je vlaamse accent dus!

Bon Jovi rules!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 19:29

Voor 25E korting heeft het weinig zin ze op te sturen of naar Vianen te gaan..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 21:26

mijn nichtje gaat daarheen.

Amor Vincit Omnia

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-02 22:18

er valt te praten over de prijs....

Bon Jovi rules!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 11:45

Een kennis van mij zit daar (nu 3e jaar dacht ik) Hij heeft 't wel gehaald. Het is heel zwaar.
Mijn vriendin doet geneeskunde (geen dier-), die heeft het ook vrij moeilijk maar het komt met name doordat de belgen op de middelbare school Binas e.d. uit hun kop moet kennen en veel beter kunnen hoofdrekenen (geen rekenmachine). In het eerste jaar mocht mijn vriendin geen Binas en rekenmachien gebruiken, en dat was toch wel ff ploeteren.

:evaw:

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-02 13:05

inderdaad, je mag geen binas gebruiken bij examens die moet je van buiten kennen....waardeloos!!
we zijn gewoon verwend in nederland.

Bon Jovi rules!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-02 15:34

Heb je ze nog te koop staan? Ik ga naar Gent namelijk...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-02 16:39

ja ze zijn nog te koop. de prijs staat hierboven!

Bon Jovi rules!

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:17

Corona schreef:
geen enkele nederlander haalt in het eerste jaar alle vakken. en dat komt niet alleen doordat we (wetenschappelijk bewezen!) dommer zijn dan belgen, maar ook door de enorme discriminatie! goed werken aan je vlaamse accent dus!


Discriminatie vd Nederlanders? Dat geloof ik toch niet...

In België bestaat er gn systeem van loting, behalve vr een paar studierichtingen (zoals burgerlijk ingenieur), dus iedereen kan zich inschrijven, & iedereen die slaagt voor zijn eerste kan kan zich inschrijven voor zijn 2de kan, tuurlijk is er gn garantie dt je slaagt!

Dierengeneeskunde is niet de gemakkelijkste richting, zeker niet, maar 't is echt wel te doen, ik ken verschillende mensen die nu in hun voorlaatste jaar zitten, & die kunnen naast studeren toch allemaal nog vanalle leuke dingen doen...

& Dat Antwerpen franstalig zou zijn, is ook nieuw vr mij... :-?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:18

mondelinge tentamens schijnen voor nederlanders toch echt pittiger uit te vallen dan voor de belgen (bron: mijn vriendin die geneeskunde studeert)

:evaw:


Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:40

ik wil na de mn school diergeneeskunde studeren in utrecht. maar ik ga eerst naar 4vwo dus moet ik nog 3 jaar Gaaaap

kus linnie

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 22:36

Oh er gaat iets mis!
Laatst bijgewerkt door Corona op 20-08-02 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon Jovi rules!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 22:37

replika schreef:
Hey maar in Antwerpen is het toch franstalig? Dus als ik het goed begrijp is het helemaal niet zeker dat je in Gent kunt blijven als je dr aangenomen bent het eerste jaar??

nee Antwerpen is Nederlands en als je het jaar haalt mag je gewoon door. Áls je het haalt, je wordt benadeeld als ze horen dat je een Kaaskopke bent. Iedereen wordt sowieso aangenomen het eerste jaar en zolang je je punten haalt mag je gewoon door. Ze schoppen je er niet uit hoor!

Bon Jovi rules!

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:11

Maar is het zo moeilijk om die punten te halen dan, omdat je zei dat heel veel nederlanders het niet gehaald hebben dit jaar?

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 23:20

Krijg je ook gewoon een studiebeurs als je in het buitenland studeert? Het zou wel een oplossing zijn voor de mensen die ECHT de medische wetenschap willen volgen op mensen of dierengebied. Want hier worden ze uitgeloot (te gek voor woorden gewoon).

De hond is de betere mens

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-02 11:50

Hoi, ja de stof is erg zwaar en geeneen Nederlander heeft het vorig jaar en dit jaar gehaald.
Je krijgt gewoon een studiebeurs van de IB-groep. Ideaal dus!!!
Je kan ook nog aansoraak maken op een extra studiebeurs als je aan bepaalde eisen voldoet. Kijk daarvoor op www.wilweg.nl

Bon Jovi rules!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 12:06

Je mag trouwens gewoon het eerste jaar overdoen als je het niet in een keer haalt hoor.. Lachen
Tis inderdaad voor nederlanders vrij moeilijk te doen omdat het belgische onderwijssysteem heel anders is.. maar goed, als je gewoon 2 jaar uit trekt voor het eerste jaar is het vast de doen. Het 2e jaar is al veel makkelijker!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Akshay, Anoukjuuuhh, BelgenGek, brudoe, DieL_Zor, Elitedeux, ezranka, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Kanzi, KirstenHorse, marte_kandia, rien10, StonedRomy, Tatjanaa, Zoey_julia en 191 bezoekers