Vlooien...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Vlooien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 19:08

Wat moet ik nou tegen de vlooien doen op mijn kamer, die beesten schijnen overal te zitten! Ik ben al helemaal opgevreten door ze! Verdrietig

Omdat ik de zomer alle deuren open staan, wandelt mijn kat door het hele huis heen, wat normaal nooit mag. En jumpt dus 9 van de 10 keer op mijn bed! En nu zitten ze werkelijk overal op mijn kamer Boos!
Als ik smorgens wakker wordt, zit ik ze over mn benen heen wandelen, en daar knap je op de vroege morgen niet van op!

Ik heb mn kamer al helemaal behandelt met anti-vlooien spul, en ga het nu voor de 2e keer doen Boos!

Iemand nog een tip, de kat komt nu ook echt niet meer op mijn kamer. Als ik die daar nog 1 keer tegen kom dan....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:10

laten reinigen door een proffesioneel bedrijf misschien? kan me voorstellen dat het niet echt prettig is aangezien ze ook niet zo makkelijk te zien en dood te maken zijn.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:15

vlooienband, kat inpoederen met antivlooienspul en dan weer ALLE kamers inspuiten. Doen wij ook met onze hond en zij is vlovrij! heerlijk na tich maal gebeten te zijn......

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:17

erg he? vooral als je er allergisch voor bent
wij zijn gewoon verhuist en daarna hebben we nooit meer een vlo gezien (zelfs niet op de katten, maar die zitten ook wel de hele dag binnen)

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 19:42

dat kat hebik net een 5e opfrisbeurt gegeven... die is nu pislink geworden en kijkt mij vandaag en morgen ook niet meer aan, mijn kamer is aan het intrekken, de stofzuigerzak is ookal ingespoten, en het hele huis gezogen (heb ikke gedaan.. goed he Haha!)

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 19:44

ieuw moeten er dan wel veel zijn want katten en honden vlooien ed gaan na een beet dood omdat ze geen mensen bloed kunnen verdragen

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 20:08

voor je kat meot je frontline vlooiendruppels gebruiken, het is neit het allergoedkoopste maar werkt iig beter dan poeier. en je kamer, ja dat weet ik niet. het is wel heel vervelend.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 20:48

ik heb voor de kat.. dát middeltje Jen.... maar dan de spray het stinkt maar werkt wel erg goed

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:21

niet alleen je eigen kamer, maar het hele huis.
de vloerbedekking, je bed, alles waar ze in kunnen zitten door het hele huis inspuiten.
je bed verschonen, alles stofzuigen, alle huisdieren behandelen en ga zo maar door.

en niet een maal, maar meerdere keren.
eerst de levende beesten, maar de eitjes moeten ook nog.

frontlife werkt heel goed.
mijn hond komt ook door het hele huis heen, maar heb nooit last van vlooien.
wel gehad, toen had de hond er echt heel veel, de huid werd gewoon rood van het krabben (volgens mij kan hij er ook niet zo goed tegen), dus naar de dierenarts geweest en frontlife gekocht.
de laatste tijd geen last meer gehad.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:32

Ik zou even bij de DA of Frontline halen, of Advantage. Beide merken werken super. Ik (en de katten en hond) hebben nooit last van vlooien.

Heb jij veel vloerbedekking (tapijt) in je huis? Dan kun je nl. wel bezig blijven met spuiten...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:51

Annechien schreef:
vlooienband, kat inpoederen met antivlooienspul en dan weer ALLE kamers inspuiten. Doen wij ook met onze hond en zij is vlovrij! heerlijk na tich maal gebeten te zijn......

En heel goed stofzuigen hoort er ook bij, zeker nadat je alle kamers ingespoten hebt.

Ik heb beneden een houtenvloer en ook op de bovenverdieping, en volgens mij scheelt dat ook wel. De kat loopt door het hele huis, behalve de slaapkamer. Het een kat die iedere dag buiten komt, maar hij wordt iedere zes weken behandeld met frontline.
Mochten wij vlooien in huis krijgen merk ik het meteen aan de kat. Die is namelijk allergische voor het speeksel van vlooien. Dus ik doe mijn best mijn kat vlooi vrij te houden. En dat lukt aardig.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:20

he getverdemme... ik kwam pas bij mijn vriendin dr oma (vriendin = op vakantie dus doe daar de paarden) ging even wat drinken nee springt die hond (boefjee) half op me schoot dus ik um dr weer af.. later jeukte er wat dus ik keek op me arm nee een zwart beestje wat sprong ik hem dood gemaakt daarna nog 1 dus ik dacht wat is dit nu maaar had nog nooit een vlo gezien... dus ja!
toen ik thuis me om ging kleden en lekker ben gaan slapen voelde ik wat op me been ik me hand daar op houden en lichtje aan gezet en jahoor weer 1 die heb ik dood gemaakt en door de wc gespoelt maar ik werd gek ik bvind dat zo smerig dalijk krijgt me zus dr hond dat of 1 van mijn dieren het!
het is niet van ons dat weet ik zeker! daar zijn wij heel erg netjes in!!
wat nooit helpt zijn pipetjes je hebt zo weer vlooien..
en als je naar de dierenarts gaat daar komen natuurlijk veel beesten dus ook wel een paar met vlooien pas maar op!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 08:38

Mickey"]
[quote="Annechien schreef:
vlooienband, kat inpoederen met antivlooienspul en dan weer ALLE kamers inspuiten. Doen wij ook met onze hond en zij is vlovrij! heerlijk na tich maal gebeten te zijn......

En heel goed stofzuigen hoort er ook bij, zeker nadat je alle kamers ingespoten hebt.

Ik heb beneden een houtenvloer en ook op de bovenverdieping, en volgens mij scheelt dat ook wel. De kat loopt door het hele huis, behalve de slaapkamer. Het een kat die iedere dag buiten komt, maar hij wordt iedere zes weken behandeld met frontline.
Mochten wij vlooien in huis krijgen merk ik het meteen aan de kat. Die is namelijk allergische voor het speeksel van vlooien. Dus ik doe mijn best mijn kat vlooi vrij te houden. En dat lukt aardig.
[/quote]

ehhhhhhh dat bedoelde ik ook ja, goed zuigen sorry Cool Maar ze zegge idd dat die krengen niet op mensen kunnen leven...... Wat voor bloed heb ik dan???? Ik ben vaak zat door een en dezelfde vlo gebeten (totdat ie mijn vingers tegen kwam *LOL* )

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:20

Je hebt ook pillen die je aan de hond kunt geven, (voor katten zijn het geloof ik druppels voor door het eten) waardoor de vlooien steriel worden en zich dus niet meer kunnen voortplanten. Daarmee voorkom je dus dat de vlooien eitjes kunnen leggen overal in huis.
Onze vorige hond kreeg van die pillen en om de aanwezige vlooien te doden zo'n pipetje in de nek (niet tegelijk hoor).
Gelukkig schijnt de hond die we nu hebben niet aantrekkelijk te zijn voor de vlooien, heb er nog geen kunnen ontdekken bij hem.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Vlooien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:29

Esmee schreef:
Wat moet ik nou tegen de vlooien doen op mijn kamer, die beesten schijnen overal te zitten! Ik ben al helemaal opgevreten door ze! Verdrietig

Iemand nog een tip, de kat komt nu ook echt niet meer op mijn kamer. Als ik die daar nog 1 keer tegen kom dan....


Hoi Esmee,

Allereerst heb je te maken met een plaag. Komt doordat de zomer zo slecht was en die beesten (net als wespen, vliegen etc.) hebben de ideale omstandigheden gehad om zich te vermenigvuldigen.

Ik heb kattengefokt en zal je wat tips geven.

Haal bij de dierenarts Frontline nektubes, je kan ze ook van Stronghold krijgen. Dit zijn tubes die stervensduur zijn maar dan ben je er ook vanaf. Bedenk wel dat als je je kat injecteert hij nog even last zal hebben. Duurt even voor ze allemaal dood zijn. Dan kan je voor je kamer het beste Bolfo oid halen. DIerenarts heeft ook wel spul voor je kamer. Stofzuig eerst grondig je kamer en spuit in de stofzuiger voor je gaat zuigen al flink wat van die spray. Ook kun je er een vlooienband in gooien. Na het zuigen spray je nog een keer in je zuiger. Spuit alles in, hoekjes maar vooral ook plinten enzo. Trek de deur van je kamer dicht (zorg ook dat ramen en alles gesloten zijn). Ga lekker naar beneden en kom 's avonds pas weer terug. Gooi alles open en laat het even lekker doorwaaien.

Dat zou moeten helpen. Heeft hier altijd perfect werk gedaan.

Sterkte en succes.

Hanifa

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:32

Oh ja, die druppels moet je wel in de nek spuiten hoor. Zeg het nog maar even een keer anders heb je geen vlooien meer maar ook geen kat meer:). Het is een paardenmiddel maar wel een die werkt.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:12

2 keer per dag stofzuigen!

zodat je alle vlooien opzuigt!
hebben wij ookgedaan.

btw:spuiten enz.... helpt niet.
na augustus ist over

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:29

Frontline pipetjes werken erg goed.

En verders stofzuigen en sprayen, vooral bij plinten e.d. goed stofzuigen en sprayen, en tapijt/kleed extra goed.

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:50

Inderdaad gewoon heeel je huis ondersteboven trekken en overal goed stofzuigen en schoonmaken. Ook je katten een goede vlooien behandeling geven. Ik geef mn 2 katten ook die pipetjes van Frontline! Zijn de vlooitjes op de kattenlichaampjes binnen 48uur geloof ik helemaal weg (dood).

Ook is het belangrijk om de mandjes vaak en goed schoon te maken want dat zijn ook ideale plekjes voor vlooien om te gaan zitten.

Succes ermee!

Enne... ik zou je kat maar niet meer op je kamer laten voorlopig.