Foon is (bijna) niet meer!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Foon is (bijna) niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 11:29

Ja, het gaat nu heel slecht met mijn foontje.
Hij kan nu namelijk de sim-kaart niet meer vinden, of ja, hij heeft m wel, maar als ik iets wil gaan doen is hij hem spontaan kwijt. Batterij is gewoon vol, maar hij is een beetje de weg kwijt.
Dus ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe foon. Ik heb een Vodafone abbonnement en op de website staat dat ik korting kan krijgen op een nieuw toestel. Ik ga dus maar eens langs bij het City Point in Utrecht morgen.
Ik had op nokia.nl gekeken of er nog leuke foons waren, ja hoor, net nieuw: 6610. Geweldig dingetje, ga ik kijken wat het kost op kieskeurig.nl, blijkt dat kreng 600 euro te kosten. Bloos Nou, nee dank je! Het moet wel leuk blijven natuurlijk! Haha! En die kan ik ook niet met korting krijgen. Ik kan nu natuurlijk een paar maandjes/weekjes wachten en hopen dat mijn foon zich nog enigzins laat reanimeren, maar ik vrees van niet. HIj is niet voor niets niet meer verkrijgbaar en ik hoor de wildste verhalen over de 8810, dat het een rampentoestel zou zijn. Ik vraag me af of reparatie zin heeft en of dat niet net zo duur als een nieuw toestel (met korting dus Knipoog ) is.
Het liefst wil ik wel weer een Nokia en dan een die wél goed functioneert! Ik ben zeer te spreken over de gebruiksvriendelijkheid van Nokia, why change a winning horse? Het enige jammere is dat de batterij nu los zit en daardoor ook de achterkant (met daarachter 't brein zeg maar) ook los is gaan zitten. Omdat dat al vaak los kwam te zitten en vast gezet is denk ik niet dat er nog veel van over is Schijnheilig
Maar een nieuwe foon uitzoeken is wel verrekte lastig.
De 6310(i) vind ik niet mooi, de 5210 is al beter, maar nog steeds raar en de 8310 is ook niet veel soeps (verschillende mensen zeggen dat t een k-toestel is, bovendien ziet hij er raar uit). Het komt er eigenlijk op neer dat als ik mijn zinnen op iets heb gezet (de 6610 in dit geval dus) ik moeilijk op andere gedachtes te brengen ben. Het is alleen vét onhaalbaar want dit is voor mij gewoon zowat een netto-maandloon. En natuurlijk wil niemand een zielig meisje sponsoren... Huilen Tong uitsteken

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:35

3310 roeleert (met een goede batterij dan) Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:38

ik heb een 3510. mooi ding, met li-ion batterij en als je van spelletjes houdt: dit is een gameboy waarmee je kan bellen. Lachen

Amor Vincit Omnia

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:59

Als je een abonnement hebt bij vodafone dan zou ik de klantenservice eens bellen.
Ik weet niet hoe het daar geregeld is maar bij ons (dutchtone) kun je diverse toestellen tegen leuke prijzen krijgen als je je abonnement verlengd.
Is het toestel wat je wilt nog erg duur dan zou je kunnen overwegen om zelfs voor twee jaar te verlengen.
Als je een redelijk belgedrag hebt dan zijn er veel toestellen bij een tweejarige verlenging gratis.

Wat zoek je eigenlijk in een telefoon?
Want er is toch wel een behoorlijk verschil in de 6310i en bijv. de 8310.

De 5210 is redelijk goedkoop (bijna altijd gratis) en is ideaal tegen vallen ed maar het is nou niet echt het kleinste modernste toestel.

Dus het ligt er maar net aan wat je zoekt!
Succes ermee en probeer het eens via de klantenservice!
Als je het een beetje goed aanpakt dan krijg je er ook nog wel een maand gratis abonnementskosten ofzo bij!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-02 12:14

ik weet eigenlijk niet wanneer mijn abbo afloopt, want dan zou ik zoiets leuks moeten doen.
Op zich zoek ik helemaal geen foon met alles erop en eraan, ik bel en sms alleen maar, en helemaal niet zoveel. Het is meer voor de heb dat ik dan een cool toestel zou willen.
Op zich zou ik ook best met een goedkoper toestelletje uit kunnen, het is gewoon echt de heb (en daar moet je niet aan toegeven). Als ik geen sponsor vind (denk niet dat ik zo'n toestel gratis zou krijgen) dan ga ik voor een goedkoop toestel.

zei zij heel braaf

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:21

dan is die 3510 echt wat voor jou.

Amor Vincit Omnia

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:30

Ik heb hetzelfde probleem, moet eigelijk ook een nieuw toestel (heb nu eentje geleend...) want mijn Nokia geeft geen beeld meer (vaker voorkomend heb ik begrepen). Ook ik zit bij vodafone en dan kun je dus inderdaad toestellen kopen met korting. Dit hangt vooral af van het abonnement dat je nu hebt. Je hoeft dus niet een ander te nemen om een goedkope telefoon te krijgen, je krijgt korting omdat je al klant bent.
Verder kun je ook eens kijken op gotcha4u.nl, misschien dat je daar wat kunt vinden. Succes!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:39

mijn telefoon is ook niet helemaal goed meer. Hij heeft na tien minuten genoeg van mijn gesprekspartners en laat dat merken door de verbinding te verbreken. handig? NOT. ik heb op http://www.mtfmobitel.nl gekeken en idd wat leuke speeltjes gezien maar idd ook dure speeltjes (ze hebben mij ooit verteld: The difference between man and boys is the prize of their toys, wat dat aangaat moet ik met mijn 21 jaren wel wat moois hebben.....hoe bedoel je oppervlakkig) Ik ben ook bij vodafone kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt met die korting??? Ik ben gek op korting namelijk Haha!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:43

Heel simpel, je belt 117 met je mobiel en dan zeg je dat je een nieuw toestel wilt. Dan wordt je doorverbonden met de afdeling verkoop en die kunnen je precies vertellen welke toestellen je voor welke prijs kunt krijgen bij het abonnement dat je hebt. Ik heb zelf even een overzichtje gemaakt en daarna ben ik op internet gaan zoeken welke telefoons erbij hoorden. Overigens heb ik niets besteld, toch nog teveel geld voor dit studentje... Verdrietig Er komen trouwens ook nog verzendkosten bij.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:40

Wat??!!
Moet je zelf de verzendkosten gaan betalen??
Ik werk bij de afdeling die contractsverlengen regelt bij dutchtone en als ik een klant een toestel aanbiedt welke hij/zij wilt hebben dan wordt dat gewoon gratis per koerier verstuurd.
Officieel kan dat tot tien werkdagen duren maar in de praktijk gaat dat veel sneller.

En Laui je hoeft echt niet voor honderden euro's per maand te verbellen om een beetje een leuke aanbieding te krijgen hoor!
Als je een beetje een simpel toestelletje kiest zoals de 5210 of de 3410 (3510 hebben wij nog niet dus weet ik geen prijsklasse van) dan ben je al gauw klaar voor 50 euro als het al niet gratis is.

We hebben momenteel zelfs voor de echt oude klanten (vanaf het begin al klant met het goedkoopste abo wat er bestaat;)
nog een toestel!
Ze kunnen dan met een abo. van 15 euro al een gratis toestel krijgen bij 2 jaar verlenging en bij een 20 euro al bij een jaar.
Momenteel hebben wij daarvoor de 3310.

Is niet het modernste van het modernste maar het is voor die mensen geweldig!
Ze hebben een toestel van minimaal 3 jaar oud.
En ze willen wel een nieuw toestel maar daar willen ze niets voor uitgeven.
Dus daarom hebben we meestal ook een goedkoop toestel in de aanbieding.
Wie weet wat ze jou kunnen bieden!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:17

Als ik het goed begrijp moet je bij Dutchtone dus je abonnement verlengen en dan kun je een toestel met korting krijgen en zo te horen met meer korting dan bij Vodafone. Het enige nadeel wat je bij Dutchtone hebt (als ik het goed begrijp) en niet bij Vodafone is dat je voor 2 jaar aan je abonnement vast zit. Bij Vodafone kun je dus een toestel kopen met korting als je een abonement hebt (en afhankelijk van het soort abonement krijg je een hoeveelheid korting berekend), maar je hoeft dus niet je abonnement te verlengen voor een bepaalde duur.

Maarrrrrrrrr, ik kan er natuurlijk naast zitten en wat in mijn ogen een nadeel is kan voor iemand anders niet zo'n groot probleem zijn. Kortom, je kunt het beste wat rond bellen en uitzoeken wat voor jezelf het voordeligste is.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:44

ik heb een 8310 te koop, 6 maanden oud. maar die wilde je niet he ?

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:39

Je hoeft bij dutchtone niet voor twee jaar te verlengen hoor!
Je mag ook voor 1 jaar verlengen.

En wat wij als enige hebben is dat deze acties ook gelden als je toestel bijv. na twee maanden gestolen wordt.
Dan kun je bij ons dus ook met korting een ander toestel krijgen alleen dan moet je wel verlengen.

Je kunt natuurlijk altijd gewoon een los toestel kopen maar veel mensen vinden het wel makkelijk.

Vooral de mensen die al drie jaar klant zijn. Ze blijven toch wel dus waarom niet bijtekenen voor een toestel.
Tja ik neem aan dat ze bij vodafone ook wel zoiets zullen hebben?
Ik bedoel als je verlengd dan zullen ze daar toch wel wat tegenover stellen??

en die toestelprijzen die op de site staan zijn die niet voor als je een nieuw abonnement afsluit?
Want stel dat jij een duur abonnement hebt wat je eigenlijk niet meer gebruikt dan kun je dus vlak voor de het abonnement afloopt een duur toestel met korting kopen en dan opzeggen? Lijkt me stug.

Maar ik neem aan dat de klantenservice gewoon gratis is dus ik zou zeggen bel gewoon!
Bij dutchtone kun je vanaf 9mnd je contract verlengen.
Zet de prijzen op een rij en kijk dan nog even of je wat beters kunt vinden.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 16:56

Ik verleng iedere keer mijn Vodafone abonnement met een jaar (wil niet dat m'n abo langer loopt dan de garantie op m'n toestel, wil dus ieder jaar een nieuwe). Niks bellen en dan opgestuurd krijgen ofzo, gewoon langsgaan in een willekeurige foonwinkel, dan bellen zij voor jou met Vodafone, vertellen je wat het kost en je kunt 'm (indien voorradig) meenemen als je even een krabbel zet op een nieuw contract.
Ik heb nu een 6510 en die bevalt bijzonder goed! Misschien ook iets voor jou?

Nulla tenaci invia est via

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 17:36

Verlengen in een winkel kan met dutchtone ook.
Alleen dan zijn de prijzen vaak anders. Dit kan zowel ten positieve als ten negatieve zijn.

Dus dat is zeker een optie!
Ik zou altijd eerst bellen en horen wat ze voor je hebben tegen welke prijzen en dan naar de winkel gaan.
Dan kun je zien of de prijzen beter zijn en zoniet dan laat je je terugbellen of je belt zelf terug en dan weet je ook meteen hoe de toestellen eruit zien!

Veel mensen die ik spreek weten niet hoe een bepaald toestel eruit ziet.
Als ze dan echt heel erg twijfelen dan gaan ze vaak eerst langs de dealer om te zien hoe het toestel eruit ziet.
Is de prijs daar ook goed dan wordt het contract gelijk in de winkel verlengd, was de prijs bij ons beter dan verlengen ze alsnog via ons.

Meestal spreek ik met zo'n klant af dat ik bijv. een week later even terugbel om te horen hoe en wat.

mogelijkheden genoeg!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Everest, Lanoca, QuintyKelly, zivazoef en 45 bezoekers