Endurance Kootwijkerbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Endurance Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 17:02

Zijn er gister nog mensen naar Kootwijkerbroek geweest?

Ik wel, we hadden het geluk dat we al om 10.04 uur mochten starten. Het was dus nog niet zo warm. Heerlijk gereden. De hartslag op de PA: 56, we mochten dus meteen weer door. Helaas bij de finisch gebeurde allerlei spannende dingen met andere paarden waardoor de hartslag doorschoot naar 72. Behoorlijk teveel dus, dat is ons nog nooit overkomen. Gelukkig was de harstlag van Naziri na 10 minuten al weer gezakt tot 52. Heeft daarna goed gedronken. Uiteindelijk waren we 9e met een gemiddelde van 12.07 km per uur.

Al met al vond ik het meevallen, heb vorig jaar Austerlitz gereden met ongeveer zo'n zelfde temperatuur en die was veel zwaarder.

Ben benieuwd wat jullie er van vonden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:11

Ik kreeg vrijdag een mailtje, of ik wilde groomen. En dat wilde ik wel, ik zou toch al gaan kijken in KWB aangezien ik een hartslagmeter had gehuurd van Niset en die moest zondag terug. Moest alleen iets vroeger m'n bed uit dan gepland, maar dat was met die warmte niet zo'n probleem.

Heb gegroomd voor de startnummers 4 en 5, twee zussen die samen reden. Hartstikke leuke paarden, een KWPN-er en een NRPS-er (met veel Engels Volbloed). Echte 'my little ponies' volgens hun eigenaren, vandaar ook dat ik ze zo leuk vond! Lovers

Ze zijn beide goed gefinisht, ondanks dat ze vlak voor de finish de verkeerde kant op gingen oftewel de hele route nog een keer gingen rijden Haha!. Gelukkig was dat maar 3 km extra.

Al met al een heel gezellige dag. Die locatie is ook super! 'Onder de Kastanje' heet het, een echt paardenhotel! Volgend jaar wil ik daar ook gaan starten, ik vond het echt super geregeld, tot nu toe de enige wedstrijdlocatie die ik heb gezien waar je ter plekke je paard onder de waterslang kunt zetten!

Ik zag dat er in klasse I 38 van de 58 gestarte combinaties zijn gefinisht en in klasse II 15 van de 24. Nog een hele prestatie met dit weer. Overigens had ik eigenlijk liever op het paard gezeten dan in de auto (als groom dus), in de auto brand je echt weg maar op de groomplaatsen was het wel heerlijk zitten in de schaduw. Maar idd, vergeleken bij Austerlitz vorig jaar moet dit een eitje geweest zijn, toen was het 32 graden en nu 'slechts' 29... Haha!

's Middags ben ik nog spontaan langsgegaan bij de fokker van Ameretto in Stroe, was toch om de hoek. Maar helaas was er niemand thuis, volgende keer beter dus.

Gefeliciteerd met je 9e plek, ben je er in Holten ook bij?

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 09:58

Wat grappig mijn vriendin en ik waren nummer zes en zeven. We hebben bijna de hele rit bij nummer vier en vijf gereden. Wij hen inhalen, zijn ons inhalen, wij hen weer inhalen... ga zo maar door je kent het wel. Wij reden op twee arabieren. Mijn vriendin op een vos en ik op een schimmel. Misschien hen je ons wel gezien op de PA.

Wat zonde dat ze fout gereden zijn. Ze zaten vlak achter ons.

Ik ga inderdaad ook naar Holten. Je kunt daar ook 27 kilometer rijden i.p.v. 37km. Das wel niet zo veel maar het is een mooie kans om twee jonge meisjes die al tijden een keer mee willen rijden mee te nemen. Bovendien hebben we de dag voor de rit een dressuur wedstrijd dus hebben we voor de kortste afstand gekozen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:10

Dan heb ik jullie langs zien komen! Bij de tweede groomplaats, net na de grote zandverstuiving! Heb je ons zien staan, bij die twee controleurs onder die parasol? We stonden te wachten op de nrs. 4 en 5 die idd vlak achter jullie zaten.

Leuk dat jullie er in Holten ook zijn!

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 14:30

Ja ik heb jullie gezien, een van de paarden had een verschikkelijk lage hartslag.

Rij je mee in Holten?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 18:25

Helaas kon ik niet meedoen, was in Turkije..
Leuk dat het weer een geslaagde wedstrijd is geweest, ik heb ´m begin dit jaar ook gereden, en vond het een superroute!

Ik heb de stap gewaagd en me ook ingeschreven voor Holten. Ook Ommen en Katwijk staan nog op de planning. Zie jullie daar waarschijnlijk wel?

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 08:41

Ik ga niet naar Ommen, maar wel naar Katwijk.
Dat is zo'n gave rit, die wil ik echt niet missen.