vijvervissen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-01 15:01

sinds vorig jaar hebben wij een vijver. Incl vissen.
Helaas heeft maar 1 van onze 6 goudwindes de winter overleefd, dus gaan we zo nieuwe halen.
shubukingen ofzo (geen idee hoe je dat schrijft).
We hebben ook 2 steurtjes gehad, maar die hebben maar een week geleefd.

Nu ben ik benieuwd, wie van jullie heeft ee vijver, en wat voor vis zit erin?


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 15:48

wij hebben een vijver en helaas ook een buurtreiger dus hebben we de hoop maar opgegeven ooit nog vissen te hebben.
We hadden vooral veel goudvissen en kleine baarsjes.
2 waterschildpadden en die zaten in de winter binnen maar die waren ineens kwaijt na 2 jaar en 2 salamanders (losgelaten en nooit meer gezien)
verder regelmatig kikkers (tot de reiger weer komt) maar die komen zelf aanzetten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 15:49

wij hebben 2 vijvers en eentje d'r van zitten hele gewone goudvissen( Verward ) eerst waren er bijna geen, nu is er bijna overbevolking, vooral omdat het ook vol kikkers zit. maar ze hebben de winter bij ons wel overleefd.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 16:25

wij hebben een vijver met salamanders en goud vissen

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 18:04

Mijnouders hebben een klein vijvertje in de tuin. Er zaten al jaren 2 goudvissen in, maar die zijn ca 2 maand geleden verhuisd naar mijn zus en zwager. Die hebben een hele grote vijver, kunnen ze nog wat groeien (ze hadden bij mijn ouders echt maar heel weinig ruimte). Mijn vader vist regelmatig, en als ie dan van het snoeken kleine visjes over hield (mag nu niet meer) dan stopte die ze ook in de vijver. Hielden het ook altijd heel lang uit. Verder ging ik, toen ik nog wat jonger was, ieder voorjaar naar een vijver in de buurt kikkervisjes vangen. Hadden we de hele zomer mini-kikkers achter huis hopsen...
Wat trouwens erg belangrijk is in je vijver, vooral als ie niet zo groot is, zuurstof. dat kun je krijgen dmv groene waterplenten, maar ook dmv een pompje in het water, die wat beweiging in het water brengt (en daarmee zuurstof)...

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 19:52

wij hebben een vijver en daar zitten in ehm.. van die goudvissen die zon 30 cm worden, kleine goudvisjes, sluierstaarten, slamanders, kikker(visjes)s, voorntjes, minikarpertjes (uit de sloot gevist hehe) en kruisingen tussen dat alles

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 08:35

Wij hebben ook een vijver en daar zitten de goedkoopste goudvissen in die je maar kan krijgen. En ze leven nu al 2 jaar ofzo. Ook wij hadden last van een reiger en die had er de eerste keer aardig wat te pakken gehad maar we hebben nu nog steeds vissen erin zitten dus hij heeft ze niet allemaal te pakken gehad hehe.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 09:29

Wij hebben een flinke vijver. Er zitten ook flinke vissen in. Een Koikarper en een Goudkarper beiden +/- 40 cm. Twee Graskarpers, die nu tussen de 40 en 50 cm. groot zijn. En verder heel wat goudvissen van 20 cm., kleine goudwindes, een sluierstaart goudvis, kikkers en padden. En we hebben gezinsuitbreiding: 2 ienimieni goudvisjes, nog helemaal grijs!
Alle vissen waren klein toen ze erin gingen.
Onze vijver is op het diepste punt 1.10 cm., dat is ook belangrijk voor het overleven in de winter. Zuurstof is onmisbaar, evenals waterplanten, die bij ons in een afgebakend deel drijven en staan. Anders vreten de karpers alles op.
Om een vijver goed en gezond te houden zijn er een aantal punten waar je heel goed op moet letten.
Ik raadt je aan om het vijverboek van Ada Hoffman aan te schaffen, daar staat heel veel waardevolle info in.
Suc6 met je vijver! Groetjes, Ada

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 09:36

Oh ja! Nog even over die steur. Wij hadden er ook één en die is na 1 dag al door een reiger eruitgepakt.
Later hoorden we dat die steuren die ze in tuicentra enz. verkopen nog zo jong zijn, en dat die veel verzorging nodig hebben.
Je schijnt ze om de 2 uur te moeten voeren, dat wisten wij dus ook helemaal niet.

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 10:39

Wij begonnen met een vijver met 4 shubunkins, 4 goudvissen en 4 goudwindes...
Ging in het begin goed, genoeg zuurstofplanten enzo. Toch stierven er een paar....wij vragen stellen aan tuincentrum, hup met een zuurstof tester en Biologische spulletje om de verhoudingen in de vijver in orde te maken naar huis...
Juist, bleek zuurstofgehalte niet goed....
dus troepje erin en leek een paar weken goed te gaan...
Weer dode vissen en ze zagen er zo raar uit, ik op zoeken in het almachtige vijverboek....juist 'stip'.... bleek dat er beetje kroes op mijn vijver zat, daar zit een ongedierte in dat de vissen ziek maakt.
Hup, medicijnen er tegen in de vijver nog een paar vissen over en voor de laatste shubunkin kwam de hulp net te laat Verdrietig
Ik had over... 2 goudwindes en 1 goudvis.
Deze hebben met zijn 3-en 2 winters overleefd, maar in de lente kregen we 2 maal bezoek van meneer reiger....
Nu hebben we een visloze vijver.
Er zat trouwens z'n goed biologisch evenwicht in de vijver dat de vissen geen voer nodig hadden, ja in het begin wel.
Gaf ze biologische gedroogde insectenmix voor vijvervissen.

Vijvers????? Volgende huis echt niet dus!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:15

wij hebben ook een vijver, zijn begonnen met een stuk of 8 goudvissen maar die beesten weten echt van geen ophouden!!!! pfffff ze blijven zich maar voortplanten! Lovers wel leuk hoor die kleine vissies.
verder hadden we er laatst nog 20 kikkers in, die uit zichzelf zijn gekomen en steeds weer terugkomen om kikkerdril te leggen. in de ondiepe rand langs de vijver zitten nu dus ongeveer een heleboel kikkervisjes.
en ook nog salamanders, een stuk of 3 volgens mij. heeft mn vader er ooit in gestopt en zij er nooit meer uit gegaan.
jammer genoeg zijn er katten in de buurt die nog wel eens willen hengelen maar gelukkig zijn onze vissies zo slim om niet aan een pootje te gaan hangen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:16

onze buren hebben ene vijver, en ik heb er last van. vijvers trekken kikkers aan. Boos!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:59

Wij hebben een vijver van 22 meter bij 5 meter. Sinds 3 jaar nu. De goudvissen en goudwindes zitten er al vanaf het eerste jaar in. Ze houden zich goed. De reiger had natuurlijk ook de vijver ontdekt. Daar om is er nu hele dunne draad gespannen in blokken over de vijver heen. Helpt heel erg goed hoor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:43

Hoi Stef, wij hebben ook een vijver. We begonnen een aantal jaren geleden met 6 goudwindes, 4 shubunkins en nog een soort, waarvan ik de naam even niet meer weet.
Van de goudwindes hebben we er nog 4, ze zijn inmiddels megagroot, ik denk zo rond de 30 cm. Helaas hebben we nog maar 1 shubunkin, die is ook erg groot geworden.

Voor de rest krijgen we ieder jaar jonge guppen dus ik weet inmiddels niet hoeveel er nu inzitten, ik weeet wel dat we er een aantal kwijt moeten vanwege het evenwicht in de vijver. Iemand interesse??

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 14:09

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

-

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 20:09

dat bij jullie die vissie's blijven leven bij ons gaan ze of achter de piano als ze binnen een week niet al een hele rare manier van zwemmen krijgen

als we op de vissen van de buren moeten passen kunnen we altijd nieuwe kopen

greetz eelke

ride a welshcob and be perfectly happy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, corinec, goesju, HighFly_, Moon_light94, MoSt81, nicole_floor, TessaxQuincy en 183 bezoekers