toltende tinker??????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

toltende tinker??????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 12:41

hallo

een poosje terug heb ik stage gelopen bij onder de kastanje en toen had ik Snowdon mee genomen, toen ik echter een keer in de bak aan t rijden was, was er een vrouwtje naar ons aan t kijken die zelf ijslanders had. Zij zei dus dat Snowdon af en toe ene paar meter tolte.. Ik dacht nou ja zal wel....

nu las ik net ergens iets over dravers en tolten en dacht laat ik t toch maar eens vragen op bokt:

IS het eigenlijk wel mogelijk dat een tinker, mijn Snowdon in dit geval, uit zichzelf gaat tolten?

Ik weet hier dus absoluut niets vanaf en als t mogelijk is... is t misschien wel leuk als ik het met hem kan doorzetten, maarja dat zal wel niet

groetjes leon en snowdon, de aparte tinker

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:56

Opzich is het mogelijk.
Ik zelf heb ook een toltend paard (ok het hoort bij het ras)
De tolt is een gang tussen de draf en de galop inzit. Opzich is het een natuurlijke gang die voor de paarden zelf ook erg prettig is.
Bij ons op de manege zijn ook een aantal paarden/pony's die tussen door een paar passen tolten. De mensen die erop zitten hebben dit niet in de gaten maar die vinden zo'n paard wel heel erg lekker doorzitten in de draf Haha!
Je kunt denk ik wel verder met deze gang maar dan zou je toch iemand moeten vinden die hier in traint.
Ikzelf heb mijn paard in Dl gekocht bij een fokster en zij traint ook de tolt gang erin. Ik heb hier verder geen ervaring mee.
Wat je kan proberen is zodra je aan gaat draven iets verder naar achteren gaan zitten en het hoofd van je paard iets omhoog brengen. Dat is in iedergeval hoe ik mijn paard laat tolten.
Misschien dat het werkt. Maar vooral het gewicht naar achteren brengen en het voor oprichten zodat er ruimte bij de schouders komt is erg belangrijk. Je kunt zelf heel goed voelen of je paard tolt. Het zit heel lekker, schommelend een soort. het lijkt op draven maar het zit heel erg lekker en lichtrijden gaat niet
Succes en laat ff weten hoe het gaat...
Vraag anders aan die mevrouw van de ijslanders of zij je kan helpen...