Geld overmaken naar Duitsland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Geld overmaken naar Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 11:13

Ik moet een aardig bedrag over maken naar een Duitse bank. De firma waarbij ik besteld heb, accepteren geen credit-cards, helaas.
Hoe werkt dat precies gedl overmaken naar Duitsland, kan ik dit via het Postkantoor doen, via Girotel of via een "echte bank"? Gegevens van de ontvangende partij heb ik. Inclusief IBAN nr...
Wie weet het?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:05

Je hebt speciale overschrijvingskaarten nodig. Je kunt ze aanvragen bij de postbank, duurt twee weken voordat je ze in huis hebt. Dan is het een kwestie van gegevens invullen en op de bus doen. Je betaalt wel een behoorlijk bedrag extra per overschrijving (weet het niet precies meer, een euro of 10 dacht ik)

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:09

Je kunt ook je normale giro-overschrijvingskaarten gebruiken (maar dat hebben ze liever niet), maar zet er dan met hele dikke letters INTERNATIONALE BETALING op. Ook op de envelop.
De kosten zijn Euro 3,50 voor alleen de koper, maar ook de verkoper betaald kosten (hier is dat Euro 5). Dus als de verkoper dat niet wil betalen en je draagt alle kosten zelf moet je rekening houden met iets van Euro 8.
Vaak is het goedkoper (en zeker sneller) als je het geld in een envelop doet en aangetekend verstuurd.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 12:23

Dit moet toch wel digitaal over te boeken zijn via Postkantoor of ABN?

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 12:43

Nee helaas nog niet. Er wordt aan gewerkt maar dat kan nog wel even (5 jr) duren. De banken willen nl niet van het dubbele betaalsysteem af Boos!
Je kunt wel overboeken via een money-order, maar dat is echt schreeuwend duur.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 13:50

Op mijn werk kan ik wel geld overmaken naar het buitenland. Is een speciale module voor. Maar bij bijv. homenet van de ABN zit dat er niet bij.
Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met de ABN of Postbank. Ik denk dat ze je dan aanraden om naar de balie te komen en daar dan een formulier in te vullen. Mocht je vaker zoiets hebben dan zou ik gewoon een paar blanco formulieren vragen, kun je ze lekker thuis invullen en op de post doen.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 21:06

Sugarmiss schreef:
Je kunt wel overboeken via een money-order, maar dat is echt schreeuwend duur.

Inmiddels heb ik per Money Transfer overgeboekt.