Mijn pony bij ons thuis stallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Mijn pony bij ons thuis stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 21:39

Hoi,

Mijn pony Bobo heeft 4 maanden thuis gestaan bij mij toen ze er net was, het leek ons een goede optie zodat ze aan mij kon wennen, maar is begin september 2001 verhuist naar een pensionstal/ manege bij ons in de buurt.
Ze staat er nu inmiddels alweer een jaartje en heeft het prima naar haar zin (en het was handig voor mij en familie want ik hoef d’r niet uit te mesten, naar de wei brengen etc. ) , maar we willen Bobo weer graag bij ons thuis. Want de wei en stal is tegen over ons en die kunnen we weer huren, maar is dit wel zo verstandig dat ze weer verhuisd? Graag jullie meningen Lachen

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:45

nou als je dr daar dan laat staan..niet dat ze elke keer op en neer gaat..als ze net gewend is..
het is wel ideaal ..paardje lekker dicht bij huis.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:03

Als je zeker wilt zijn dat je de stal wilt uitmetsen,voer geven,naar de wei brengen enz....................
Waarom niet????
Groetjes Julie

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:05

ik zou het wel weten, paardje zo dichtbij mogelijk. overdenk goed de voor- en nadelen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:05

Afbeeldingzalig lijkt me dat, gewoon de deur uit en *plop* daar staat 'ie.
Maar is 'ie dan alleen? Dat zou me dan weer niks lijken.
Afbeelding

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 23:49

Als hij dan alleen staat, moet je rr wel even goed over na denken, of hij daar geen last van zal hebben. (ik moet Tiko niet alleen zetten).
Als hij niet alleen komt te staan of daar geen last van heeft, jij het red (en consequent blijft doen) om zelf te mesten ed, en je hem daar voor langere tijd kan laten staan. Dan zou ik het zeker doen!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:22

Ik heb mijn ponys ook (vlak) bij huis. Ik wil niet anders meer. Ik heb alles in eigen beheer, voeren, mesten, trainen, e.d.

Geen gezeur van anderen, ik hoef met niemand rekening te houden behalve met mezelf en de pony's....

Ik zou het doen! Maar wat er al gezegd wordt, een paard is een kuddedier en ik zou je pony wel MET gezelschap in het weitje zetten. Verhuur wat of koop er een shetje bij ofzo....

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 10:00

jupz, helemaal mee eens

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-02 19:50

Ik weet het nog niet helemaal zeker, want het heeft ook nadelen met de tijd voor school. Mijn pony is nogal dominant en is gewend alleen te staan, heeft ze bij haar vorige eigenaar ook altijd alleen gestaan en staat bij de pensionstalling ook altijd alleen in de wei. Dus dat zal wel geen probleem maken. Maar ik kan mijn pony er zo lang neerzetten als ik wil, er is ook een bak bij dus dat zal niks uitmaken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 20:47

Ik zou het zo doen, vooral omdat het lekker dicht in de buurt is, maar hoe zit het met de faciliteiten? Zul je die binnenbak niet erg missen (als je die nu hebt) of ga je je ergeren aan het werk er om heen?
Voor mij zou het goed zijn omdat ik mijn pony dan kan houden op een manier die voor hem gezond is, dus heel veel buiten, speciaal strooisel, makkelijk buiten en binnen zetten als het nodig is, en eventueel twee keer per dag medicijnen geven... Kun je leuk buitenrijden bij je huis in de buurt?...
Succes met je keuze