paard of vriend?! of allebei?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

paard of vriend?! of allebei?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 15:07

wat vinden jullie?!Mijn vriend loopt vaak te zeuren dat ik teveel met de paarden aan de gang ben!Dan weer bij mn eigen paard,dan weer met een vriendin mee naar n wedstrijd,dan weer naar n keuring en ga zo maar door!Hier is mijn lover niet zo blij mee.Hij weet dat mijn paard op de eerste plaats komt want ik zeg altijd: Een jongen kan jou kwetsen en een paard kan dat niet!toch? Maar hoe denken jullie daar over t leek me wel leuk om daar eens stevig over te discussieren! let me know
Laatst bijgewerkt door SANEX op 21-08-02 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:13

Als mijn vriend mij te keus stelt dat ik moet kiezen tussen hem en mijn paard, dan mag mijn vriend mooi ophoepelen }>
Trouwens als hij je voor die keus zet is het al goed mis in een relatie, want jaloers hoeft ie niet te zijn...ieder zijn hobby en anders gaat hij maar mee, andersom trouwens ook!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:19

Nou Sanex, met dat laatste ben ik het niet helemaal eens hoor !
Ik kan m'n mannetje en m'n paardje prima combineren, maar mij zul je niet horen zeggen dat m'n paard belangrijker is.
Vroeger dacht ik er wel zo over, maar dat is (gelukkig) al lang verleden tijd; door schade en schande ben ik erachter gekomen dat als je echt van iemand houdt, je dat ook moet waarderen en laten blijken.
Mijn mannetje komt echt op de allereerste plaats, en dat weet hij ook !
Wij respecteren elkaar, en weten van elkaar dat we allebei de nodige tijd bezig zijn met onze hobbies.
Ik met m'n paardje, hij met z'n oude autootjes.
Niks mis mee, toch ?
En het komt weleens voor dat ik bijv. door slecht weer niet kan rijden, en dat hij zich wel prima in de garage kan vermaken.
Dat gun ik hem dan van harte, hij heeft geluk, ikke pech; zo werkt het nu eenmaal in het leven !

Het leuke aan een goede relatie is dat je niet hoeft te kiezen tussen je mannetje en je paard.
Feitelijk is het dus helemaal niet belangrijk wie er op de eerste plaats komt, want als het allemaal goed zit in je relatie, dan is er helemaal geen sprake van een gedwongen keuze !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: pard of vriend?! of allebei?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:20

SANEX schreef:
wat vinden jullie?!Mijn vriend loopt vaak te zeuren dat ik teveel met de paarden aan de gang ben!Dan weer bij mn eigen paard,dan weer met een vriendin mee naar n wedstrijd,dan weer naar n keuring en ga zo maar door!Hier is mijn lover niet zo blij mee.Hij weet dat mijn paard op de eerste plaats komt want ik zeg altijd: Een jongen kan jou kwetsen en een paard kan dat niet!toch? Maar hoe denken jullie daar over t leek me wel leuk om daar eens stevig over te discussieren! let me know


maar jij zet dus niet alleen je paard op de 1e plaats maar ook die keuring en de wedstrijd van die vriendin. Ik rijd zelf ook fanatiek, wedstrijden, veel trainen, maar ik beperk de activiteiten buiten mijn eigen paarden om wel, of we gaan samen. Anders krijg ik ruzie thuis, en dat vind ik ook niet zo raar. Uiteindelijk heb je geen relatie om elkaar nooit te zien, althans ik niet.
Gisteren was een goed voorbeeld; ik ben buiten gaan rijden met Veerle (Imker hier) en mijn vriendje is gaan mountainbiken. We zijn elkaar in de duinen tegen gekomen, en hebben daarna op een terrasje met zijn allen wat gedronken.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:23

Ik kan het ook prima combineren, al moet ik zeggen dat het paarden-gedoe op dit moment op een laag pitje staat. Dat komt omdat ik er één heb verkocht, en nog niets nieuws terug heb gekocht.

M'n kereltje heeft ook z'n eigen hobby's, en daar laten we elkaar vrij in (zoals het hoort naar mijn mening). En als hij mij ook maar ooit voor EEN keuze zal stellen (maakt niet uit welke), dan kan ie weg. Uit principe vindt ik het niet goed om voor een keuze te worden gesteld. Dat hoort gewoon niet.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:33

Ook ik kan het prima combineren, maar soms moet ieder zich een beetje aanpassen en dat doe je als je van elkaar houdt! Het gaat om geven en nemen in een relatie, wanneer jij nooit tijd voor je vriend maakt, kan ik me goed voorstellen dat hij gaat protesteren.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:36

carola schreef:
En als hij mij ook maar ooit voor EEN keuze zal stellen (maakt niet uit welke), dan kan ie weg. Uit principe vindt ik het niet goed om voor een keuze te worden gesteld. Dat hoort gewoon niet.

Dat hangt er maar vanaf wat voor keuze dat is.
Theoretisch voorbeeldje: jij houdt er een tweede vriendje op na, lijkt me niet gek als hij je dan voor de keuze stelt "hij of ik".

Als mijn vriendje me ooit voor die keuze (mijn paard of hij, voor alle duidelijkheid) stelt, dan heb ik toch al heel wat eerdere signalen over het hoofd gezien, omdat ik weet dat hij dat niet zomaar zal doen. En daarom kies ik dus voor een dagje naar Brussel (bijvoorbeeld) ipv kijken bij het CSI Valkenswaard (opnieuw bijvoorbeeld).

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:41

ik heb dan toch maar mooi ofniet, mijn vriend vond paarden iks aan, totdat hij een keer kwam kijken op een wedstrijd, heel lief!!! hij vindt onze kleine pony helemaal het einde. en hij vroeg me laatst of hij niet een keer mocht rijden, toen heb ik hem maar meegenomen naar een manege, omdat hij voor onze pony's veel te groot is.
hij vond het heel leuk.
hij gaat bijna altijd mee naar een concours!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:56

Gelukkig rijdt mijn vriend ook paard. Dat scheelt een hele boel! (maar goed, dan kan je weer ruzie krijgen over hoe je met het beest moet omgaan of hoe je bepaalde problemen kunt oplossen).

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:05

Prima te combineren. Allebij zijn ze voor mij erg belangrijk en zou ik niet meer zonder kunnen. Echter als mijn vriend zou willen dat ik Pinky op zou geven vloog hij er metteen uit.
Trouwens, een paard kan je wel degelijk kwetsen imo.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:09

Die van mij kan ook zeuren hoor, maar vindt het wel erg leuk dat ik het doe. Hij heeftz'n auto, en gaat altijd mee naar les op vrijdagavond, geweldig vind ik dat! Ik heb wel tegen hem gezegd dat de paarden voor alles gaat, natuurlijk zijn er uitzonderingen en daar hou ik dan ook rekening mee, maar heb wel tegen hem gezegd dat de paardenb zichzlf niet binnen kunnen zetten en eten geven, dus dat moet gewoon en hij gaat vaak mee om me even te helpen! Dus geen serieuze problemen eigenlijk! Het is gewoon mijn liefje!!!!!!!!!!1

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:09

Mijn paard = mijn vriend Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:13

Same here Rommie Knipoog Overigens wil ik gewoon een vriendin die ook in de paarden zit Haha! Ik zou het toch lastig vinden als ze iets anders zou doen. Paarden zijn mijn leven en dat vergt heel veel tijd, en het is gewoon het leukst als je die tijd samen kunt doorbrengen toch?

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:16

...en daar loopt t bij mij nou iedere keer op stuk...doe mij er eentje die ook paarden heeft/zelf rijdt!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:31

Ze hoeft van mijn niet zelf te rijden, maar het wel leuk te vinden. Anders leidt het snel tot irritaties dat ik al weer op wedstrijd ga of alweer ga paardrijden. ipv fietsen Misselijk

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:54

Mijn vriend rijdt zelf geen paard, maar hij heeft wel begrip voor mijn hobby zeg maar en loopt nooit te zeuren. En als ie dan ergens heen wil en ik zeg dat ik geen tijd door Jerai dan gaat 'ie meestal mee en helpt mee met Jerai doen, gaat veel sneller. Ik heb dus geen moeite met paard en vriend combineren.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:18

je kan paard+ vriend toch ook combineren?
ik heb nog geen vriend maar als ik die heb, pas ik gewoon de tijd die ik bij de paarde ben aan.
ik blijf er zeker wel heen gaan, en ok niet snel poetsen, snel ffies rijden, snel afzadelen en in de stal zetten.
gewoon normaal...beetje combineren lijkt me..

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:51

ik kan echt niet zonder mijn paardje en ook niet zonder mijn vriend... in het begin moest hij niks van paarden hebben maar nu vind hij het leuk om mee te gaan en te kijken.. ik vind het trouwens ook wel lekker soms wat tijd voor mezelf en mijn paardje maar ik maak ook zeker tijd voor hem Lachen
het paardje kan best een dagje zonder mij en mijn vriend ook .... geen probleem dus Lachen xxjes

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 18:11

Lielle"]
[quote="carola schreef:
En als hij mij ook maar ooit voor EEN keuze zal stellen (maakt niet uit welke), dan kan ie weg. Uit principe vindt ik het niet goed om voor een keuze te worden gesteld. Dat hoort gewoon niet.

Dat hangt er maar vanaf wat voor keuze dat is.
Theoretisch voorbeeldje: jij houdt er een tweede vriendje op na, lijkt me niet gek als hij je dan voor de keuze stelt "hij of ik".
[/quote]

Tuurlijk Lielle, maar dat achtte ik al vanzelfsprekend. (Ik zou er ook nooit een tweede vriendje op nahouden...).

Mijn kerel doet het erg goed trouwens met paarden. Eerst wat ie heel bang, en nu zit ie er iedere week wel een keertje op. Beetje sturen enzo kan ie al, hij vind het ook leuk om te doen. Maar ik denk niet dat ie heel fanatiek wordt, en dat hoeft van mij ook niet. (Liever niet zelfs.... lijkt me niets om daar discussies over te hebben).

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 19:06

Mijn vriendje houd helemaal niet van paardjes, maar zou het niet erg vinden als ik er eentje neem...Als het beestje maar dicht bij huis of liever aan huis staat Haha! zodat ik snel thuis bij hem ben Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:16

Prima samen te combineren!!!
Net als al eerder gezegd, ieder zn eigen hobbys, als ik aan t paardrijden ben gaat hij ff skaten of achter de compu.
Maar hij staat ook regelmatig aan de kant te kijken of gaat bijv mn stallen uitmesten (altijd handig Knipoog )
Hij gaat ook wel mee op concours maar dat vind ie meestal te lang duren voordat we de uitslag of de prijzen binnen hebben. (geef m eens ongelijk, soms duurt t ook errug lang)

Maar eerder ging ik ook met alles en iedereen mee wat met paarden te maken had maar dat heb ik nu wel wat geminderd.
We willen natuurlijk ook wat tijd samen doorbrengen.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:32

wat een geluk weer..... Ik heb een vriend met paarden..... 2 zelfs. Ik heb op t moment geen paarden meer om te rijden, dus dat komt allemaal mooi uit Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:16

carola"]
[quote="Lielle"][quote="carola schreef:
En als hij mij ook maar ooit voor EEN keuze zal stellen (maakt niet uit welke), dan kan ie weg. Uit principe vindt ik het niet goed om voor een keuze te worden gesteld. Dat hoort gewoon niet.

Dat hangt er maar vanaf wat voor keuze dat is.
Theoretisch voorbeeldje: jij houdt er een tweede vriendje op na, lijkt me niet gek als hij je dan voor de keuze stelt "hij of ik".
[/quote]

Tuurlijk Lielle, maar dat achtte ik al vanzelfsprekend. (Ik zou er ook nooit een tweede vriendje op nahouden...).
[/quote]
Het ging me erom dat er dus keuzes zijn die je wel kunt stellen, en dat het dus niet zo zwart-wit is als jij in 1e instantie schetste. Ik ga er trouwens vanuit dat jij (en anderen) er geen 2e vriendje op nahouden, maar dat is een heel andere discussie Tong uitsteken }>

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:21

Ik zou een vriend willen die op zijn minst geintresseerd is in paarden, anders houd ie het niet uit met mij Haha!. Maar zonder geintjes; ik denk dat het wel te combineren moet kunnen zijn. Desnoods sleep je je vriend gewoon mee naar de manege.