ik wil mijn merrie scheren!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

ik wil mijn merrie scheren!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 13:50

als ik bijv mijn merrie dus wil scheren maar zij heeft dan dus een veulen!
maar ik geef haar dan sedalin krijgt het veulen het dan ook binnen via de melk? Sigaar

gewoon een vraag!
Laatst bijgewerkt door parouscha op 19-08-02 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 15:36

waarom wil je haar midden in de zomer scheren?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 16:10

is dit schadelijk via de moedermelk Knipoog
Laatst bijgewerkt door parouscha op 19-08-02 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 16:54

moet je even met je DA overleggen denk ik. Wij scheren de drachtige merrie nooit omdat ze al in het voorjaar de deken af moeten, verder scheer ik nooit een paard midden in de zomer.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:31

Ik zou het zonder Sedalin doen. En als het 'gewoon' niet gaat kan je een praam gebruiken. Als je die juist gebruik is dat niet zielig en natuurlijker dan Sedalin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:58

Wanneer is dat veulen geboren, dit jaar?
Als je gaat scheren is het 2 maanden verder en het veulen veelkans gespeent.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:30

Heb je een duidelijke reden om te scheren??

Ik weet heel goed dat ik vanmorgen Nick ook heb geschoren, maar ik had daar wel een hele goede reden voor en heb er ook wel degelijk heel lang over nagedacht voordat ze weer geschoren werd.
Gelukkig blijkt nu de eerste dag al dat het de goede keuze is geweest, maar ik twijfelde wel heel erg omdat ik bang was de vachtgroei nog meer in de war te schoppen dat ie al was.

En wat niet helemaal duidelijk wordt is of jouw merrie nog moet veulenen of al een veulen heeft......Als ze nog moet veulenen zou ik haar persoonlijk geen sedalin geven omdat ik eens heb gehoord dat het veulen er in de baarmoeder hartritme stoornissen van kan krijgen.....Of het echt zo is weet ik niet, maar men heeft me dat eens verteld....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:08

waarom zou je haar in vredesnaam scheren????
Ze hoeft niet naar een keuring, zit niet mega in het haar, dus waarom?? Omdat andere het ook doen?

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:34

dat vind ik heel raar, je zei dat je een pony had met veel arabisch bloed, die zitten helamaal niet dik in het haar, en zeker in de zomer niet, en ze is ook geen oude pony met allemaal klitten in het haar, dus waarom zou je haar scheren dan?? in de winter zou ik er over denken, maar in de zomer vind ik gewoon dom, allen bij oude pony's met veel haar en die veel werk moeten doen, b.v een manege pony had ik het gedaan anders echt niet.
en ik weet niet helamaal zeker of sedalin schadelijk is,meestal staat hete r wel op, ook geschikt voor drachtige merries, en als dat er niet staat zou ik het niet geven iniedergeval.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 13:42

koetje schreef:
dat vind ik heel raar, je zei dat je een pony had met veel arabisch bloed, die zitten helamaal niet dik in het haar, en zeker in de zomer niet, en ze is ook geen oude pony met allemaal klitten in het haar, dus waarom zou je haar scheren dan?? in de winter zou ik er over denken, maar in de zomer vind ik gewoon dom, allen bij oude pony's met veel haar en die veel werk moeten doen, b.v een manege pony had ik het gedaan anders echt niet.
en ik weet niet helamaal zeker of sedalin schadelijk is,meestal staat hete r wel op, ook geschikt voor drachtige merries, en als dat er niet staat zou ik het niet geven iniedergeval.



een shetlander met arabisch bloed?
sorry dan heb je me verkeerd begrepen! Verward

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 13:43

Mika schreef:
Heb je een duidelijke reden om te scheren??

Ik weet heel goed dat ik vanmorgen Nick ook heb geschoren, maar ik had daar wel een hele goede reden voor en heb er ook wel degelijk heel lang over nagedacht voordat ze weer geschoren werd.
Gelukkig blijkt nu de eerste dag al dat het de goede keuze is geweest, maar ik twijfelde wel heel erg omdat ik bang was de vachtgroei nog meer in de war te schoppen dat ie al was.

En wat niet helemaal duidelijk wordt is of jouw merrie nog moet veulenen of al een veulen heeft......Als ze nog moet veulenen zou ik haar persoonlijk geen sedalin geven omdat ik eens heb gehoord dat het veulen er in de baarmoeder hartritme stoornissen van kan krijgen.....Of het echt zo is weet ik niet, maar men heeft me dat eens verteld....



nee het spijt me ik heb het verkeerd uitgelegd!
ik wilde het gewoon eens vragen.
of een veulen dit via de moedermelk binnen kan krijgen?
is dit zo

Korie
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 20:55

Gewoon ff aan dierenarts vragen.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 21:02

ja zal ikeven doen!