te opgericht? + foto`s

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

te opgericht? + foto`s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 17:30

Ik vind Flair persoonlijk wat TE opgericht lopen... maar omdat mijn instructie op mijn vorige stal me altijd vertelde dat ze zo goed liep heb ik er nooit wat aan verandert. Ik had ook tot voor kort nog geen foto`s van mezelf op Flair dus heb ik er ook eigenlijk nooit een beeld van gehad hoe het er nou uitzag.

Wat vinden jullie?

tips zijn van harte welkom, maar doe het aub normaal.

de foto`s zijn vergroot dus wat vaag geworden, maar toch voor het beeld:

draf:

Afbeelding

Afbeelding

stap:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 17:55

Persoonlijk vind ik van wat ik hier op deze foto's zie, haar niet te opgericht.
Als je in een proef rijd, rij je haar ook niet zoals wouter op die ene foto, doet hij in de proef ook niet Haha!

Als jij en je paard zo goed lopen en je instructrice vind dat ook zou ik zo lekker door gaan.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:10

Naar mijn mening loopt Flair met een 'vals knikje'. Als we het hebben over oprichting dan hoort de nek (vlak achter de oren) het hoogste punt te zijn, daar is hier geen sprake van. Als we het hebben over gymnastiseren (zoals de foto van Wouter voor kawa het over heeft) dan is de hals op lengte en is er een vloeiende boog van schoft naar nek, daar kan je dit naar mijn mening niet mee vergelijken.

Wat flair betreft zou ik zeggen: hals meer op lengte.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:23

Ik ben het (weer eens Haha! ) met Astridh eens. Zeker op de tweede foto zie je duidelijk dat er sprake is van een valse knik.
Het probleem is dus niet eens zozeer of je hem te hoog hebt ingesteld, maar de manier waarop, op deze manier kan het paard volgens mij nooit goed over de rug zijn en een actief achterbeen hebben. Dus meer neusje eruit of de hele hals meer op lengte brengen in het 'lage' werk en paard uit deze verkeerde aanleuning halen.
Succes.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:12

Ik ben het met Astrid en Laura eens, van oprichting is geen sprake, maar de pony is niet lekker door de hals.

Ik heb nog een kleine toevoeging:
wat je kunt doen is afwisseling brengen in de 'instelling' van het hoofd, dus haar regelmatig je hand (naar beneden) laten volgen. kleine stukjes, grote stukken, van alles doen.
Als je dan netjes van achter naar voor rijdt, komt er vast verbetering.
Maar vraag je instructrice er natuurlijk ook eens naar!
succes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:12

ik ben het met astrid eens Lachen

Probeer haar hals wat langer te kunnen rijden. zo knikt ze wel met haar hoofd en lijkt het netjes, maar er kan zo weinig tot geen rug gebruik zijn.
dus tip Lachen probeer haar als wat langer te "rijden" en dat knikje noem ik in de krul lopen niet aan de teugel.
Dus wanneer de hals wat langer wordt, dan moet er vanaf de schoft tot de oren een ronde boog zijn als het aren, en dat moet je dan ook in de hals spier terug zien.

Groetjes Lara

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:22

astridh schreef:
Naar mijn mening loopt Flair met een 'vals knikje'. Als we het hebben over oprichting dan hoort de nek (vlak achter de oren) het hoogste punt te zijn, daar is hier geen sprake van. Als we het hebben over gymnastiseren (zoals de foto van Wouter voor kawa het over heeft) dan is de hals op lengte en is er een vloeiende boog van schoft naar nek, daar kan je dit naar mijn mening niet mee vergelijken.

Wat flair betreft zou ik zeggen: hals meer op lengte.


precies, wilde ik ook zeggen Haha!

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:32

de bovenste foto's zien er wel goed uit maar de onderste gaat niet erg vloeiend zover ik kan zien dan

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 12:40

Het enigste verschil is dat de 1e 2 foto`s draffoto`s zijn en de laatste een stapfoto.

De rest bedankt voor de tips! Ik had zelf ook al het idee dat ik haar langer moest rijden maar omdat er door instructie nooit wat van gezegd is heb ik het nooit gedaan. Ik zal het eens proberen!

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 15:54

flair schreef:
Het enigste verschil is dat de 1e 2 foto`s draffoto`s zijn en de laatste een stapfoto.

De rest bedankt voor de tips! Ik had zelf ook al het idee dat ik haar langer moest rijden maar omdat er door instructie nooit wat van gezegd is heb ik het nooit gedaan. Ik zal het eens proberen!


ja, precies, en probeer vooral die nek het hoogste punt te krijgen. verder ziet het er netjes uit hoor *LOL*

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 15:59

Alleen vind ik dat je op deze foto`s niet goed de bovenlijn van haar hals kunt zien door haar opwaaiende manen, ik kan zelf zo niet zien wat het hoogste punt is eigenlijk.. plus dat ze een vrij ronde hals van haarzelf heeft dus het punt achter de oren kan in IMO nooit het hoogste punt zijn, alleen als ze met haar hoofd heel hoog loopt. Of zie ik dat verkeerd?

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:21

flair schreef:
Alleen vind ik dat je op deze foto`s niet goed de bovenlijn van haar hals kunt zien door haar opwaaiende manen, ik kan zelf zo niet zien wat het hoogste punt is eigenlijk.. plus dat ze een vrij ronde hals van haarzelf heeft dus het punt achter de oren kan in IMO nooit het hoogste punt zijn, alleen als ze met haar hoofd heel hoog loopt. Of zie ik dat verkeerd?


volgens mij kan dat wel bij ieder paard. alleen zal de een wat meer lengte nodig hebben dan de ander.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:39

astridh schreef:
Naar mijn mening loopt Flair met een 'vals knikje'. Als we het hebben over oprichting dan hoort de nek (vlak achter de oren) het hoogste punt te zijn, daar is hier geen sprake van. Als we het hebben over gymnastiseren (zoals de foto van Wouter voor kawa het over heeft) dan is de hals op lengte en is er een vloeiende boog van schoft naar nek, daar kan je dit naar mijn mening niet mee vergelijken.

Wat flair betreft zou ik zeggen: hals meer op lengte.


Ik lees nogal eens over die foto en word nu toch heel nieuwsgierig... Waar staat die foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:50

De foto's van Flair vind je bovenaan dit topic.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 17:51

De foto van Wouter staat ook bij RT onder iets in de trant van wat versta jij onder laag en rond

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 19:33

Nee, jury's trappen er ook vaak in, bij mij op stal rijd een man die zelf ook jury is, zelfs hij rijd zn paard 'op zn kop', dus gewoon een beetje zn lange nek buigen, daar komt geen impuls aan te pas. Overigens kan ik Max ook 9 van de 10 x geen lengte rijden, maar die heeft een tuigersnekkie en is vreselijk heet en opgefokt. Maar als je hoger komt te rijden val je gehijt door de mand... Je kan een paard op die manier nooit voldoende los in zn lijf krijgen voor zwaardere oefeningen (en dan heb ik het niet over een stukkie wijken maar over echt verzamelen, appuyeren, etc)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 21:18

Ik vind dat je paard zo goed loopt. En eigenlijk helemaal niet opgericht. Als hij zo lekker loopt zou ik het zo houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 00:34

Reddy, zoals ik tegen Anoukie (in het topic van Wouter24) ook al opmerkte, ajb niet te veel foto's plaatsen. Door foto's wordt het forum trager, je kunt dan beter de link plaatsen naar de foto zodat iedereen die de foto wil zien, die kan aanklikken. Flair plaatste de foto's om haar vraag toe te lichten, dat is geen punt natuurlijk.

Fuurtje

Berichten: 52
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 14:41

ik vond dat op de tweede foto inderdaad dat valse knikje en loopt hij ook met het neusje achter de loodlijn. dat is, zoals het mij tenminste is geleerd, niet de bedoeling met de oprichting moet het neusje er iets uit. op die andere twee foto is je oprichting zeker niet te hoog en de eerste foto vind ik heel netjes