Waarom blijft er altijd voer liggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Waarom blijft er altijd voer liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 17:02

DC krijgt dus voldoende voer en hooi. Ze is nogal aan de magere kant en mag heus wel wat extra hebben. Nu heb ik gemerkt dat ze bijna niet eens haar voer aanraakt. Iedere dag blijft er dus hopen liggen in haar boerbak. Ze eet haar hooi en we hebben al besloten om haar minder hooi te geven. Ik begrijp niet waarom ze niet wilt eten. Ze ziet er anders heel goed uit en ik zie geen enkele verschijnsels van ziek zijn. Waarom blijft er altijd voer liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 17:04

Kiezen al gecontroleerd op haken (of doppen? Weet niet hoe oud het paard is). Of is het voer misschien te oud en daardoor muffig? Kan ook voorkomen als het uit een silo komt, doordat de brok gaat condenseren. Dan wordt het licht schimmelig en een verwende eter eet dat (terecht!) niet.
Misschien kun je bijvoorbeeld wat melasse door het voer doen, zodat het lekker zoet smaakt? Of anders bv een kruidenmuesli, ik weet niet of ze dat verkopen in de States?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 17:09

DC is een jaartje oud, dus ik denk niet dat het aan de tanden ligt. Zou ze anders haar hooi eten Verward ? Haar voer is vers, we hebben het net ingebracht. Ik heb verder nog geen schimmel in haar voer gezien en zou het ook niet aan mijn paard geven! Ik zal inderdaad proberen wat molassen in te doen. Misschien dat dit wel helpt!