Been weer dik na behandeling!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Been weer dik na behandeling!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 12:25

Balen zeg. Ik kom vanochtend in de stal bij mijn paard en toen was zijn linkerachterbeen weer wat dikker geworden. Vorige week heeft hij al 4 dagen antibiotica gekregen omdat er door een wondje een ontsteking was ontstaan. En het was afgelopen vrijdag helemaal weg, toen heeft hij zijn laatste antiobiotica spuit gehad. Van het weekend heb ik helemaal geen zwelling meer gezien maar vanochtend was het weer een beetje dikker. Ik snap er nou helemaal niks meer van! Ik dacht echt dat het nu wel weg zou zijn maar niet dus. Het is lang zo dik niet als de eerste keer maar wel weer een beetje opgelopen.
Hij is er niet gevoelig aan, het is wel een beetje warm. Hij is ook absoluut niet kreupel ofzo en na 5min stappen is de zwelling eigenlijk al weer weg. Zou dit dan toch een hardnekkige ontsteking zijn die weer een opleving heeft. Iemand hier ervaring mee.
Het stomme is dat het alleen maar 's morgens opzwelt. Overdag staat hij ook binnen en dan is het niet meer dik als ik thuiskom Verward Verward Verward
Dus als ik hem 's morgens niet zou zien dan zou ik het eigenlijk niet eens weten, Ik vind het echt zo raar. Ik ben al lang blij dat hij er helemaal geen last van heeft maar toch wil ik dat hij snel weer een normaal dun beentje heeft. Wij zijn ondertussen al weer 2 weken verder. Ik kan daar niet zo goed tegen he Knipoog Lips are sealed Verward

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 12:48

Misschien moet je gewoon nog een paar dagen rustig aan doen, zodat ook de laatste bacterien opgeruimd zijn. Dan zou afspuiten een logische remedie zijn. Het kan ook de een of andere parasiet zijn, mijten bijvoorbeeld, die ook via het wondje naar binnen is gekomen. Dan helpt antibiotica natuurlijk niet, ik heb daarvoor sebasil van de DA gekregen. Je zou eens in die richting kunnen gaan zoeken.
Succes, wees vooral voorzichtig. bij ons was vorig jaar iemand die de boel wat verwaarloosde waardoor het paard bijna een olifantsbeen kreeg.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 12:53

Ik wil de boel echt niet verwaarlozen en ik vermoed dat er inderdaad nog een aantal bacterien rondzwerven. Het wondje zelf is eigenlijk zo goed als weg. Ik wel meteen mijn veearts gewaarschuwd dat het nog niet helemaal weg is en die komt vanavond toch nog even kijken of er nog verder behandeld moet worden.