Oost West, Isolda best

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Oost West, Isolda best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 21:47

Vanavond was het even thuiskomen. Er is toch niets beters als de rug van je eigen paard! Op je eigen zadel, met je eigen paardje, met haar eigen normale stap en eigenaardigheden.

Ik ben vanavond voor het eerst sinds het ongeluk weer op Isolda geklommen. Eerst voorzichtig zadel erop, aansingelen. Geen reactie. Positief, er bewoog geen oor en vertrok geen spier, geen pijn dus!

Heel voorzichtig erop geklommen en ook dat ging goed. We hebben ongeveer een half uurtje gestapt, lekker buiten, rechtuit en lange teugel.
Ze was hardstikke braaf, we hebben geen enkele keer ruzie gemaakt samen Haha!
En wat vooral belangrijk was: ik heb geen pas onregelmatigheid gevoeld.

Halverwege heb ik een heel klein beetje gevraagd en ze kwam mooi naar beneden met haar hoofd. Ook geen verzet en geen zwiepende staart of wat dan ook.
Is het eigelijk zo dat als een paard zijn hoofd naar beneden brengt hij automatisch zijn rug gebruikt? Ook al is het dan maar een heel klein beetje? Dat vroeg ik mij onderweg af.

Maar ik ben hardstikke blij, ze lijkt heel goed te gaan. Haar hoefjes zijn mooi bekapt, de hoefsmid zag niets vreemds aan haar voorhoef.
Ik ben helemaal heppie. Mijn meis en ik Lovers
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/Jantina%27s%20paarden/incoming/a(1).jpg[/img]


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 00:00

Gelukkig maar!!!!
Moet er niet aan denken dat ze er iets blijvends aan over had gehouden, lichamelijk of psychisch (of hoe je het ook schrijven mag).
Toppie dat het de eerste keer weer goed is gegaan!!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 07:50

yeeeaaaaaah super!!!!!!
wanneer een paard goed nageeft van achternaar voren gereden gebruiken ze de rug.
Komt allemaal goed dus! Zijn die wervels nog zo goed te voelen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 07:54

WAAAAAAAAAAAH!!! Sigaar Sigaar Sigaar

Echt geweldig nieuws!
Ik zal maar niet beginnen over 'I told you so' want dat kan ik wel zeggen maar dat is inderdaad nog maar afwachten.. Knipoog
Gelukkig dat het zo goed met haar ging!

En over dat ruggebruik, eventuele opbouw van rijden, Kim weet vast een hoop 'leuke' oefeningen vanuit het zadel voor jullie beiden! }>
Wat had de DA hierover gezegd?
Wat mag Isolda en wat niet?

Fantastisch dat ze zo braaf was trouwens.
Grote kans dat ze zelf zoiets heeft van:
"Wat doet het vrouwtje voorzichtig Verward
Oh we gaan rijden. Hmm hopelijk naar het strand, daar maak je tenminste nog eens wat mee..." *LOL*

Maar hopen voor jou en haar dat er nooit meer een ongeluk is, en dat jullie nog heel lang relaxed kunnen rijden!
Vooral zo'n lieverd als Isolda mag nog lang blijven! Lovers

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:55

Nimber schreef:
yeeeaaaaaah super!!!!!!
wanneer een paard goed nageeft van achternaar voren gereden gebruiken ze de rug.
Komt allemaal goed dus! Zijn die wervels nog zo goed te voelen?


Dit noem ik vaak 'boekentekst', maar wat betekent het nou idd in de dagelijkse prakijk van een "niet-Anky" met een "niet-Bonfire"-paard..?
Zoals Jantina met Isolda en ik met leorna Haha! ..?
( met alle respect hoor Lachen )
Waarschijnlijk wil een lage hoofd/hals nog niet zeggen dat ze de rug (optimaal) gebruiken, al zal het uiteraard beter zijn dan het hoofd richting die boeing 747 daarboven.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 16:15

Goed niews Lachen
Mooi dat ze er verder niets aan over heeft gehouden.
Kunnen we binnenkort weer Jantina&Isolda avonturen lezen.......

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 18:32

*LOL* Lia, ik ben bang dat je gelijk hebt. Zodra ze weer helemaal top fit is en de slome stapritjes beu, dan komt de ware aard van Isolda waarschijnlijk wel weer bove ndrijven Haha!
Maar ach, wat is er nou leuker dan een dikke deugniet??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:19

Super dat je weer gereden hebt, voelt heerlijk vertrouwd lijkt me op je eigen paardje. Je hebt dan hier en daar wel wat paarden van anderen gereden maar je eigen draakje is uiteindelijk toch wat je zoekt *LOL*
Leuk joh, ben blij voor jullie.

Enneuhhh tot vrijdag Knipoog
Wist je misschien nog niet maar vrijdag kom ik naar Apeldoorn om Nimber te helpen met paardjes wassen enzo enneuhh om Grunningers te aaien (dat mocht!!) Haha!


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 01:24

jeetje wat fijn zeg dat alles goed met haar is gekomen,dat ze nergens last van heeft en dat je toch weer lekker zo met haar kon wegstappen.echt fijn.ik krijg er kippevel van zo blij ben ik voor je!

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 07:24

Madelein"]
[quote="Nimber schreef:
yeeeaaaaaah super!!!!!!
wanneer een paard goed nageeft van achternaar voren gereden gebruiken ze de rug.
Komt allemaal goed dus! Zijn die wervels nog zo goed te voelen?


Dit noem ik vaak 'boekentekst', maar wat betekent het nou idd in de dagelijkse prakijk van een "niet-Anky" met een "niet-Bonfire"-paard..?
Zoals Jantina met Isolda en ik met leorna Haha! ..?
( met alle respect hoor Lachen )
Waarschijnlijk wil een lage hoofd/hals nog niet zeggen dat ze de rug (optimaal) gebruiken, al zal het uiteraard beter zijn dan het hoofd richting die boeing 747 daarboven.. Scheve mond
[/quote]

vind jij maar het was ook niet voor jou bedoeld.
aangezien jantina en ik de afgelopen week veel samen hebben gereden en geoefend weet ze precies wat ik bedoel zoals die keer door de polder met berber

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-02 08:46

Ja ik had het begrepen van Kim. Ik weet dus wat je erbij moet doen, maar owee, het is moeilijk hoor!
Ik kan ook dingen eigelijk alleen maar als ik het al eens gedaan heb, of dat iemand het voor doet. Dressuur rijden is ZO moeilijk *LOL*

Marije... kom jij oooook???? Ohneeee!!! Knipoog

(lalalala, het wordt vast hardstikke gezellig, ik heb er superveelzin in, want ik zie allemaal leuke en gezellige mensen, lalalalala)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 00:20

Hey super zeg!! Ik snap precies hoe het voelt om na een tijd van kreupelheid weer op je paard te stappen, zeker als het goed gaat is het super natuurlijk Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 09:08

Hartstikke leuk om te horen! Jullie komen er wel!! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Babootje, GrapeshotBot en 128 bezoekers