Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:00

wij hebben een gezond paard en ze staat al vanaf 1 april zonder deken. Eenmaal af is meestal ook niet meer op, ongeacht de temperatuur. Het zijn geen watjes natuurlijk! Ze is niet geschoren, dat niet....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:01

max66 schreef:
wij hebben een gezond paard

:? :+

Ik heb ook heel gezonde paarden hoor :D

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:16

Nou als je nu nog een deken op hebt dan is er iets niet goed :=, of je paard moet exceem of vliegendeken op hebben.
het is hier gewoon 27 graden.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:19

Van de week was ik het zó zat, heb alle dekens eraf getrokken en ze krijgen nu geen dek meer op, of t nu kouder wordt of gaat regenen, ze gaan maar rennen of eten ofzo

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:20

Mijne staat onder een vliegendeken, arm paardje werd helemaal gek van alle vliegjes.
En onze andere paard staat echt in zn blootje(nog wel)ook die krijgt een vliegendeken

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:28

ik doe die van mij vandaag ook een vliegendeken op hij word gek van al die muggen

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:34

wendyke schreef:
haha ja dat is ook de reden waarom die op ligt :)

Tsja wij hebben bloed afgenomen voor onderzoek, hij heeft namelijk een soort 'huidprobleem'.
Kwam verder niets bijzonders uit, dus hij blijkt overgevoelig te zijn voor vliegen.
Dus die vliegendeken blijft er mooi de hele zomer op liggen, vind het gewoon zielig om hem te laten lijden als het ook anders kan.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:34

Ik zat vanmiddag echt in dubio. Paard heeft exceem en dus ook een deken om. Hij stond vandaag onwijs te zweten onder de deken. Dus heb hem uiteindelijk helemaa afgespoten en daarna de deken maar afgelaten van 12 tot 4. Toen maar weer opgedaan. Hij stond ook zonder deken nog vee te zweten. Arm ding. Het is echt geen lekker weer.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:08

Hier ook zonder vliegendek. Veel te warm nu. Maar hopen dat ze straks binnen niet schuren. Laat ze vandaag langer buiten maar aan de bosrand zitten daar s avonds die steekmugjes....

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:36

de mijne staat onder een vliegendeken met hals en staat niet te zweten.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:52

Hier echt verschrikkelijk. Nu staat hij wel snel te zweten. Verder stond niks op stal te zweten. Binnenkort maar weer met electrolite beginnen. Vorig jaar een beetje vocht/zout te kort gehad in de zomer.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:54

liedjuh2 schreef:
Hier echt verschrikkelijk. Nu staat hij wel snel te zweten. Verder stond niks op stal te zweten. Binnenkort maar weer met electrolite beginnen. Vorig jaar een beetje vocht/zout te kort gehad in de zomer.

ja da scheeld wel per paard de mijne heeft het niet vlug warm. ik ben vandaag ook begonnen met electrolite :)

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:10

Mijne is juist koeler onder z'n uv-werende vliegendeken, ook een stuk koeler dan de andere paarden. :)

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:13

Laux schreef:
Mijne is juist koeler onder z'n uv-werende vliegendeken, ook een stuk koeler dan de andere paarden. :)

ja da scheeld wel veel

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:04

Helaas pindakaas geld dat niet voor Tor. Arme ding stond zeiknat onder zijn deken. Maarja, hij staat ook binnen..... Dus misschien in directe zon ook wel koeler dan de andere paarden maar binnen zeker niet.....

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:24

Gisteren heb ik wel mevrouw even onder deken gehad na mijn les. Het was dan wel warm, ze had enorm hard gewerkt en zeker omdat we toch haar steeds wat aan het 'veranderen' zijn (van stuwend naar dagend), en ze toch al spierpijn gevoelig is. Heb ik haar TOCH een deken op gelegd eind van de middag voor de wind. Ze was daar niet te warm onder geworden. Is wel een ideale zweetdeken, vliegendeken ingelegd met fleeceachtige laag, zodat de belangrijkste spieren beschermd zijn maar het niet té warm wordt.

Afbeelding

Al denk ik dat ze vandaag er wel onder was gaan zweten, was een heel stuk warmer zeg!

Anoniem

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 07:08

paard staat al aantal weken zonder deken. (heel af en toe de regendeken opgedaan aangezien ze overdag geen schuilmogelijkheid heeft en toch'gevoelige longen heeft en ik niet wil dat ze er weer last van krijgt)

als het met deze temperaturen (16-22) gaat regenen mag ze lkkr douche in de wei :)

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:10

ik heb voor de nacht nu weer een zomerdeken opgedaan staat dag en nacht buiten,maar vond het toch wel aardig afgekoeld en voelde koud aan op de rug...

Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:35

Ik verwacht dat hij het met zomerdeken enkel kouder krijgt omdat hij dan de eigen vacht niet op kan zetten als hij het echt koud heeft. Overigens niet gek dat hij koud aanvoelt, als het goed is verliest hij (mocht het frisser worden) geen warme en voelt hij daarom koud aan.

Overigens is het hier nu 16 graden, de perfecte temperatuur voor paarden.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:55

Ik schrik er gewoon van hoeveel mensen een deken op doen/hebben bij hun paard(en)! Denk je nou echt dat een paard dat zelf niet kan regelen? Ik ben echt niet anti-deken, maar om zo'n kreng nou het hele jaar door op te hebben.. :n Het lijkt wel elk jaar 'erger' te worden. Mode? :?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:01

hier ligt er nu vooral een dikke laag stof op... :+

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:06

Tja, iedereen heeft zijn/haar eigen beweegredenen ervoor. Als je maar kijkt of het onder de dekens niet te warm/koud gaat worden. Soms kunnen ze met vliegendekens UV werend nog beter afzijn dan zonder deken in sommige gevallen naar het schijnt.

Ik ben blij dat ze nu heerlijk bloot kan lopen!! Maar bij een flinke les gaat er wel een zweetdek op, ook met 20+ graden, als er een windje staat. Ik heb geen zin in veelte pijnlijke stijve spieren de volgende dag, dat vind ik pas sneu.

En ik hoop verder dat er voorlopig nog geen dazen komen, dan kan ze lekker bloot blijven :)

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:12

Ja mensen hebben daar hun redenen voor. Nu de paarden nog ;)

Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:14

Als je paard zulke pijnlijke en stijve spieren heeft na een training is er iets niet goed met je training lijkt me.. (of met de afvoer van schadelijke stoffen uit de spieren, dan is er dus wat mis met je paard of moet je langer uitstappen of meer vrije beweging geven). Het tegen gaan van koude spieren door de wind is vooral een kwestie van goed uitstappen, zodra de huid droog is is het "gevaar" geweken, de staat van de vacht maakt daarin niet uit.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:42

jeetje wat een gezeur weer ! wat doet een vliegdeken nou?? ik heb een vliegendeken uv werend omdat ik een donker paard is dat wel fijn voor het beest staat er niet onder te zweten en blijft mooi op kleur.