Help!!! Ik ga voor het eerst schrijven bij jury!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Help!!! Ik ga voor het eerst schrijven bij jury!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 18:38

Help, De 31e van augustus moet ik schrijven bij een wedstrijd bij ons in de buurt en volgens mij ga ik het helemaal verkeerd doen!
Hebben jullie tips voor mij dat ik sowieso moet weten en hebben jullie ook al een keer geschreven?Wat was jullie ervaring er mee?

Nou doeiiiiiii xxx-ies Regina

P.S. Wens me suc6 en wel duimen voor me hoor!!!!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 18:47

dressuuf of springen?
Gewoon heel goed luisteren naar wat ze zeggen, en erbij vertellen dat je nog nooit eerder hebt geschreven. Niet teveel in de ring kijken, maar je in het begin echt op het schrijven concentreren.

Rustig blijven,en dan komt alles wel goed hoor!!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 18:49

Ik ga bij dressuur schrijven!!!!!!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:53

Nou je hoeft alleen maar dingen op te schrijven wat de jury zegt, niet zo druk maken joh komt vast allemaal goed!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:51

Ik heb nu twee keer geschreven.
Het valt hartstikke mee hoor.
Gewoon goed opletten wat er gezegd wordt en idd eerst maar even alleen op je blaadje letten. En goed tellen, maar het wordt je allemaal wel uitgelegd door de jury hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:05

Tellen hoeft niet. Maar wel goed opletten met welk punt ze bezig zijn en zo veel mogelijk commentaar opschrijven. Neem van te voren even met de jury door wat de meest voorkomende afkortingen zijn. Scheelt een hoop schrijfwerk.

DianaL
Berichten: 195
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Bollenstreek

Wie schrijft, die blijft...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:28

Hoi,

Leuk hoor! Schrijven is altijd een hele leuke manier om eens te horen wat je jury nou echt van een combinatie vindt.! Want als je je eigen protocol na afloop leest, heb je misschien wel eens het gevoel dat ze naar een ander hebben gekeken... Knipoog
Je kunt er heel veel van leren.

Ik heb in het begin altijd aan de jury verteld, dat ik niet zoveel ervaring had met schrijven. Dan helpen ze je tijdens de proeven en hoef je ook meestal niet de optelling van de cijfers te doen. Schijnheilig
Zorg ervoor dat je altijd een aantal reservepennen bij je hebt!

Ik neem aan dat je B en misschien L moet schrijven. Nou, dat zijn vrij rustige proeven met veel tussentijd. Sommige jurys laten heel weinig opschrijven en sommigen heel veel. Je hoeft niet echt netjes te doen, maar wel duidelijk/begrijpelijk voor de ruiter. Kijk of je met afkortingen kan werken.
Veel plezier en maak je niet druk. Het is vrij gemakkelijk en erg leuk om te doen. Party!! Party!! Party!!
DianaL