Hoe vraag ik de eigenaar om vaker daar te komen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:02

misschien helpt het als je het in een brief schrijft ofzo

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:11

Wat ze (mensen met bijrijdsters) hier doen is een schrift bijhouden, vragen en verslagen van de dag etc. etc. komen daar in te staan.
Een van de bijrijdsters is ook erg verlegen, op die manier kun je vragen op schrijven en de bedoeling is ook dat de eigenaren dat schrift lezen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:53

gewoon vragen. Zo ben ik 12 jaar terug ofzo ook aan m'n verzorgpony's gekomen. En ik kom er nog steeds. Inmiddels wordt ik ook wel gevraagd om paarden in te rijden.
Dus ik zou gewoon vragen, of je misschien ook 1 keer in de week extra mag komen om te borstelen/mesten. En als dat mag, dan uiteindelijk vragen of je erbij mag zijn met de hoefsmid enz. Dan kun je het rustig uitbreiden.

Wat misschien ook nog helpt is gewoon eens langsgaan als die mensen ook bij het paard zijn en een beetje met hen praten.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 20:56

ik zou gewoon vragen of je wat vaker mag helpen omdat je dat leuk vind. Ik ben ook heel erg verlegen, dus ik weet wat je voelt, maar het beste is toch om het gewoon te vragen, ff moeilijk, maar dan kan je daarna trots op jezelf zijn omdat je je angst heb overwonnen.
Bovendien denk ik dat ze wel blij met je zal zijn, hoeft zij niet meer uit te mesten Knipoog

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:05

ja je moet gewoon een keertje vrage van, kan ik ook nog ergens anders mee helpen. dan zal ze heus geen nee zegge lijkt mij hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:58

Goed om van je verlegenheid af te komen. Spring in het diepe.

Ga er heen als ze er is. Zorg dat je even alleen met haar bent, kijk of ze het niet te druk heeft, dus wat aandacht voor je heeft en vraag haar gewoon heel beleefd of ze het goed vindt of je ook gewoon een keertje mag komen als je geen les hebt. Komt er vanzelf wel een gesprekje en kan je wat afspreken.

Succes.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 21:59

gewoon vragen!
Veel bijrijdsters(noemen zich verzorgsters,... maar dat is een ander verhaal) komen enkel om te rijden, ze zal waarschijnlijk blij zijn met jouw extra hulp!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:06

Waarom niet geen goed gevoel. Is het te persoonlijk om dat op bokt uit te leggen?

Weetje verlegenheid gaat ook vaak gepaard met onzekerheid. En dat hoeft vaak niet zo te zijn hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:21

Ja snap ik, maar soms moet je gewoon iets proberen. Vraag haar op welke tijden het haar het beste uitkomt als je komt, zodat je niet in de weg loopt.

Ik was vroeger heel verlegen, dus snap ik het en werd er ook oenig door en liep dan ook vaak voor de voeten en dat maakt weer onzeker.

Gewoon vragen, nee heb je en ja kan je krijgen. Vertel haar dat je het zo leuk vind om wat van de verzorging te doen en dat je haar dan misschien wat werk uit de handen kan nemen. Vraag haar wat je mag doen en wat ze niet wil dat je doet. Moet lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 22:56

Oppassen dat het geen slow-chat wordt.

Laat het ons weten en succes ermee

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:56

is zij er ook als je les hebt?? anders vraag je een keertje na het rijden ofzo of je nog iets anders kan doen voor haar, is helemaal geen rare vraag lijkt me. Als dat mag dan zeg je dat je het best leuk vind om ook andere klusjes als rijden te doen en dat je best wat vaker wilt helpen, als dat mag.. zoiets ?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 00:03

gewoon vragen. vraag gewoon of je wat vaker mag komen. nee heb je en ja kun je krijgen toch?

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:08

je zegt dat ze t een beetje druk heeft,
dan zal ze denk ik wel blij zijn met de hulp van jou hoor.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 11:55

toch maar al je moed bij elkaar schrapen en vragen. In je verhaal klinkt het asof ze wel wat meer hulp zou willen hebben maar geen andere mensen kent die dat willen doen en dat ze denkt dat jij het niet wil.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 12:13

ze zal vast geen nee zeggen want wie is er nou niet blij met een beetje hulp bij het uitmesten enzo ?!

Ik zou meteen ja zeggen als iemand dat tegen mij zou zeggen van mag ik vaker komen om te mesten en te borstelen ed en wie weet mag je dan nog vaker komen omdat ze het juist ook gezellig vind !

succes
xxx Linnie

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 12:23

Juist als ik het ontzettend druk zou hebben zou ik heel blij zijn als iemand aanbood te komen helpen!
Volgens mij vindt ze het alleen maar leuk dat je zo begaan bent Lachen

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 13:37

Gewoon vragen, waarschijnlijk zal ze het nog lekker vinden ook.
Als ik een paard zou hebben zou ik het ook een fijn idee vinden dat er nog iemand af en toe langs komt en wat aandacht aan hem geeft.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 16:55

Ik zou haar gewoon zeggen dat je graag wat zou willen helpen. Waar ik nu ben help ik ook met alles, zelf verven! Haha!