Ja ik ben een jongen sorry hoor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Ja ik ben een jongen sorry hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 06:04

Is paardrijden, dressuur dan echt enkel voor meiden?
Oh ik ben een jongen en zou heel graag beginnen met paardrijden.... Verdrietig
Stom?
Ik ben iemand die vroeger skater was.... mijn kledij: levis 525, o'neil shoes, adiddas trainingvest of G-sar t-shirt en zo.........
Wel waarom zou ik niet kunnen beginnen met paardrijden? Door mijn F*ucking vrienden ------> HAHA paardrijden, maar ik doe dat zo graag, dus zou ik willen beginnen ermee...... suggesties..?????


Ineke2

Berichten: 33040
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 06:46

Tja als je zo graag wilt paardrijden, zou ik zeggen...gewoon SCHIJT aan je vrienden hebben Haha! Koe
Ieder zijn hobby Sigaar

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 08:03

vrienden laten je in je waarde, dat is bij jou (zoals ik het lees) niet echt het geval.
Gewoon gaan rijden, die "vrienden" heb je helemaal niet nodig

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 08:53

Laat ze lekker in de stront zakken en ga paardrijden, vrienden die zo reageren heb je niet nodig!
Wij lopen ook echt niet de hele week in ons paardrijkloffie hoor! Zou niet best wezen.

Liefs,
Frederike

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 08:56

eindelijk eens jongens die er gewoon voor uitkomen!
gewoon naar de dichtsbijzijnde goede manege gaan, eens wat lessen volgen, en kijken hoe je het vind!
En echte vrienden maken je niet belachelijk! (wie weet vinden hun het ook leuk, maar durven er niet voor uit tekomen!)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

essy

Berichten: 11
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 09:48

Gewoon lekker gaan paardrijden! Ik denk dat het alleen maar machogedrag is van je vrienden, omdat ze het zgn. alleen iets voor meiden vinden. Laat hen strax maar eens zien hoe hard je kan galopperen! *LOL*

Mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar als ze sterven, valt er niets te erven

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:02

Wees er maar trots op, in plaats van de kudde achterna te lopen, doe jij precies waar je zin in hebt. Skaten en paardrijden dus. Mijn vriend (skater en kitesurfer) vindt paardrijden erg leuk vooral buiten als hij hard mag galloperen. Door het skaten en surfen heeft hij een erg goed evenwichtsgevoel en dat is mooi meegenomen. Afbeelding
Stijn op Flipi bij Stal Edda op Vlieland

Veel plezier in doen wat je leuk vindt.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 18-08-02 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:25

Hij typte dat ie graag wil dressuurrijden.
Nou so what! Gewoon lekker gaan doen. Een goede manege zoeken en wat lessen nemen!!!!

``jane

Berichten: 16
Geregistreerd: 22-07-01
Woonplaats: omg. Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:30

heyhey!

Als jij wilt gaan paardrijden, gewoon doen. Ik snap inderdaad niks van die gasten die paardrijden voor jongens maar stom vinden. Ze moeten het ook maar gewoon als een sport gaan zien net als voetbal *LOL*

Ik zou zeggen, neem gewoon paardrijles en als je vrienden erover gaan zeuren zijn het je echte vrienden niet. zo!

Groetjes, Jane

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:46

En zijn de meeste topsporters in de paardenwereld (vooral springen) niet allemaal mannen!!!??? Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:50

Je bent iig wel omringt door meiden in de paardensport Haha! En idd wat er al gezegd is, als paardrijden is wat je wilt moet je dat toch doen??

Ik snap trouwens ook niet waarom jongens geen 'meidensporten' mogen doen zoals paardrijden (vind ik geen meidensport, maar half nederland vind van wel...*zucht* Frusty ) maar meiden mogen wel bungee-jumpen enzo... ik snap het niet...

En idd, mannen mogen wel paardrijden (en zitten ook hoog) maar jongens mogen het niet... Verward de wereld zit echt vaag in elkaar!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:57

Ik ken genoeg jongens die paarden hartstikke interessant vinden maar gewoon niet durven te rijden (de schijterds). Niet omdat ze bang zijn voor hun 'image', maar omdat ze gewoon echt bang zijn om te vallen ofzo Knipoog
Mijn broertje is ook skater/ surfer en vind het ook leuk. Een andere vriend van mij heeft net op zijn reis in Zuid Amerika veel gereden en heeft nu helemaal de smaak te pakken!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:03

Misschien dat dressuur niet 'zo' is voor ze, omdat je dan meestal van die 'nette' dingen draagt.
Misschien is western dan 'n optie? We rijden allemaal in onze spijkerbroek Lachen Zijn genoeg goeie mannelijke ruiters, vooral in de spring- en westernsport.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:15

Ik ben ook een jongen maar ik heb er geen problemen mee hoor. En ook nog nooit gehad.
Net wat Kais zegt, kijk maar is in de springsport (bijna) alle toppers zijn mannen! }>
Die vrouwen kunnen er gewoon niks van Knipoog Schijnheilig

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

Dolores

Berichten: 97
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:25

Als je dressuur en western naast elkaar zet, zijn er meer jongens die western rijden dan dressuren. Klinkt ook stoerder (volgens sommigen dan...) misschien eens met western beginnen????

Een paard heeft nergens om gevraagd.....

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:28

Gewoon lekker gaan rijden!
Zoek een manege waar je in een les komt met nog wat meer mannen. Probeer uit te zoeken wat je leuk vindt: dressuur, western, lekker buiten rijden.
Mijn vriend rijdt inmiddels ook al ruim 5 jaar en een paar van zijn vrienden zijn ook begonnen met rijden. Lekker over het strand!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:44

Ik zou als ik jouw was gewoon mijn hart volgen. En omdat ik als vrouw western rijdt (waar toch meer mannen voor zie kiezen dan de dressuursport) zou je die insteek kunnen proberen. Het imago van een westernruiter (denk aan de Marlboro cowboy) zal je vrienden wel een tweede keer doen denken voordat ze met "watje", "mietje" enz aankomen. Helaas is het wel zo dat een heleboek mannen die voor de dressuur kiezen in het hokje "homo" worden gestopt.
Is er bij jullie in de buurt geen westernmanege?

Bij ons op stalrijden ook best wel veel mannen. Een daarvan is een Rugbyspeler. Dus durf te kiezen. Volg je hart!

Je suis Charlie.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:59

Gewoon gaan doen! Lachen

Ik kan je alvast 1 ding over vertellen:
je dankt God op je blote knieën (bij wijze van) dat je er aan begonnen bent, zo leuk is het.
En het omgaan met paarden is ook erg gaaf.
Ze zijn heel gevoelig, voelen snel jouw humeur aan. Ook al spreken ze geen 'nederlands' grijnz, ze schijnen gewoon te weten dat je verdrietig, shagrijnig, blij, opgewonden, of wat dan ook bent.

Het grappige is:
Mijn paard voelde laatst heel goed aan dat ik superverdrietig was.
Ik huilde niet of zo, maar ze 'wist' het gewoon.
Dan duwt ze haar neus in mijn nek, zucht eens diep en blijft enkele seconden daar rusten. Zo van: ontspan maar ff vrouwtje, het lijkt vast erger dan het is.
Ze was toen ook zo braaf met rijden! Lovers
Aan de andere kant: toen ik een keer in gemoedelijk rustig humeurtje was... had ze dat goed door en was ze ontzettend ondeugend! Een bokje af en toe wanneer ze iets niet wou... }>

Nog een voordeel van die gezellige manege waar je gaat lessen:
Je leert ontzettend veel mensen kennen op een manege, dus het vergroot vaak je vriendenkring, zowel mannen als vrouwen.

Voor je vrienden die dressuur niet stoer vinden, zou je hen eens uit moeten dagen om voor de gein een groepsles te nemen met z'n allen, speciaal voor beginners.
Je kunt dan twee wedstrijden doen:
1.Wie kan het beste rijden en durft al draf/galop... }>
2.Wie heeft de dag erop de meeste spierpijn?

Bij die laatste 'wedstrijd' of liever gezegd het informeren naar 'hoe voelt je lichaam nu, een dag na de les', krijg je in elk geval te horen dat paardrijden inderdaad een zware sport is! }>
Verder zullen er vast een paar zeggen dat het ook stoer is, en nog niet meevalt om te leren... *LOL*

Dus mocht je geld/tijd hebben om te leren paardrijden: DOEN!
Ikzelf vind zowel dressuur als springen erg leuk, en buitenritten vind ik ook heerlijk.
Vandaag weer lekker in galop over het superlange bospad... en dat ging wel iets harder dan ik eigenlijk in gedachten had, maar goed, ik kon haar in elk geval nog 'bij me houden'. *LOL*

Veel plezier met de lessen!
Je bent nooit te oud om te leren, een vriendin van mij begon op haar vijftigste met lessen en had op haar 52ste een eigen paard... Lachen

Tip:
Heel leuk is om samen met iemand anders (of meerdere) te beginnen met leren paardrijden. Handig met heen en weer fietsen/rijden naar de manege, en gezellig iemand waarmee je over de lessen en de paarden kan kletsen.
Succes! Party!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:00

gewoon doen, al wil je balletles nemen.

Amor Vincit Omnia

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:12

gewoon doen hoor, volgensmij zijn je vrienden stiekem heel erg bang voor paarden!

Rebecca_oud
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:31

Dank U voor de leuke reacties!!! Maar western zegt me niet veel, het was echt wel dressuur dat ik zou willen doen (bloos) Boos!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:34

rabecca dit was toch niet jou topic?!?!
of ben jij ook Tomm?

Brabantse Fries ;)

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 14:38

Oh nee hoor, dat ben ik dus niet hé! Maar wat er staat is wel wat ik denk en ook zou antwoorden Lachen


Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:39

haha, per ongeluk onder de verkeerde naam geplaatst volgens mij *LOL*

maar in elk geval; niks aantrekken van die vrienden van je..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:44

groot voordeel heeel veeel leuke meiden op de manege. Haha!
kan je je vrienden lekker jaloers maken.
Nee hoor niets van aantrekken en gewoon doen wat jij leuk vindt. Je leeft maar 1 keer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XladyX en 36 bezoekers