Nick is vanmorgen geschoren......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Nick is vanmorgen geschoren......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 13:34

Omdat de vorige eigenaar Nick eind april had geschoren, en haar vervolgens dag en nacht buiten liet lopen zonder deken ( ), had ze een hele dikke vacht gekregen. Tenminste, voor een zomervacht was het veel te dik, ze had echt een hele dikke wollige vacht en had behoorlijk last van de warmte.
Vandaar dat we nog maar een keer zijn gaan scheren in de hoop dat ze nu een gewone vacht gaan ontwikkelen en dus ook een normale wintervacht gaat krijgen in de winter. Ze was nu ook helemaal niet aan het verharen, en met deze warmte moest je haar bijna duwen om er beweging in te krijgen. Hopelijk gaat het straks beter en voelt ze zich prettiger....

Vanmorgen dus aan de slag gegaan, een klein streepje sedalin gegeven omdat ik ook niet wist hoe ze zou zijn met het scheren. Toen ik haar kreeg waren haar hoofd en beentjes niet helemaal geschoren, en omdat ik geen urenlang gevecht wilde.......
Nou dat werkte perfect, ze was zo lief en rustig, echt gaaf!! We konden haar zelfs in het gras leggen om haar buik te scheren... Lovers Ze ging gewoon liggend gras eten en deed ook eigenlijk geen pogingen om weer overeind te komen....

Gelukkig wilde mijn buurmeisje helpen, zij heeft veel ervaring met het scheren van paarden en we waren op deze manier binnen 1 1/2 uur klaar...Daarna even lekker gewassen....En ze ziet er uit als een plaatje, helemaal geen strepen of wat dan ook, gewoon mooi glad!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:41

ziet er echt mooi uit zo, en dat hij ook zo blijft liggen Haha!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:42

wat leuk zeg!
staat poepig!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 13:55

Mooi hoor! En inderdaad je kan beter voor de zekerheid wat sedalin geven dan een gevecht en een trauma aan scheren overhouden! Op den duur kan je ze dan gewoon zonder scheren!

brooke
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:03

ahahahha wat een lieverd

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 16:30

Wat lief man!! Dat ze zo bleef liggen, het is echt een schatje Lovers ze ziet er mooi uit! Leuke foto's!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 17:36

Ze was echt verschrikkelijk lief, Suzan kwam eigenlijk op het idee van het neerleggen om zo beter de buik te kunnen scheren, en ik had eigenlijk zoiets van "dat doet ze nooit'......
Voorbeentje opgetild en ze ging zo liggen, helemaal plat leggen vond ze eventjes eng, maar bleef daarna gewoon liggen....
Op een bepaald moment zaten wij allebei de achterbenen vast te houden, Suzan scheren, niemand bij het hoofd, en Nikcy was aan het graseten..... Verward Haha! Haha! Standje hopeloos, maar gras eten zou ze..... }>

Ik kan nu al een gigantisch verschil zien, de laatste dagen met die warmte verstopte ze zich in de stal, je zag haar echt pas savonds laat weer buiten, en nu loopt ze de hele middag al lekker buiten en vermaakt zich prima...
Voor mij een teken dat het er een stuk beter op is geworden nu ze die dikke vacht kwijt is!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 23:36

Net een hondje zeg, zoals ze lekker op het gras ligt te wachten tot je klaar bent met scheren!
Ziet er echt super uit!

Dit is een van je nieuwe pony's toch?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-02 10:01

Dit is idd een van mijn nieuwe pony's, een jaarling merrietje.....

Een scheetje is het, zo lief en meegaand..

Als je nieuwe pony's hebt ben je toch tijd nodig om het beestje te leren kennen en dit is echt een poepie ! Lovers Lovers

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 10:05

owh sonja, ze is echt geweldig!!!