hooi als strooisel gebruiken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

hooi als strooisel gebruiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 11:24

hoi,
de man die ons hooi verkoopt, had nog allemaal oud, en vrij slecht hooi (lag onderop) liggen, en bood dit gratis aan als strooisel.
is dit wel goed? ik heb hafliungers en ben benag dat ze alles gewoon opeten, die man zei dat ze toch ook wel stro eten....

wat zouden jullie doen? is het geschikt?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:56

Wij doen het altijd met ons oude/slechte hooi.
1 paard zoekt de 'goede' stukjes ertussen uit.
maar de rest snuffelt er geen eens aan.
die van mij staat dus af en toe op hooi inplaats van stro het is in de winter warmer en het neemt veel meer vocht op dan stor vaak 'strooit' het wel lastig.

Ik zou het doen als je het toch gratis krijgt.
bedoel als ze het toch vreten haal je het er gewoon weer weg je hebt er toch geen kosten aan gehad.
Maar als ze kunnen kiezen tussen goed hooi in een bak/ruif/hooinet kiezen ze dat echt boven dat viezige op de grond

pmarena

Berichten: 48118
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:01

Anders gebruik je dat hooi als onderlaagje , en erbovenop nog gewoon stro ?
Dan zullen ze misschien ook nog erin gaan wroeten , maar dan zullen ze eerder voor het strolaagje kiezen neem ik aan Haha!

Als het er gewoon goed uitziet verder , niet schimmelig ofzo maar alleen oud , dan zou ik het nemen en lekker onder laten plassen Knipoog
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-08-02 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 12:06

ok, beadnkt voor de reacties...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:09

Ik gebruik dat oude ook altijd als strooisel. Sevin zit er altijd wel van te vreten, maar het vieze hoeft ie toch niet. Vooral omdat je het gratis krijgt, zou ik het gewoon doen.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:26

Alleen het lijkt me dat hooi toch wel heel wat minder opneemt als bijv stro of zaagsel?
Als het tegenvalt zit je wel met al die balen die je dan nog maar weer kwijt moet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:49

Kaptein, mijn vorige paard, had een baal van 400 kg omver getrokken (vraag niet hoe, maar hetr is hem gelukt! Haha! ). Doordat de hele baal uit elkaar gevallen was heb ik het als bodembedekking gebruikt. Ze eten er net zo veel / weinig van als ik ze op stro zet...

Dus ik sluit me aan bij de rest: gewoon als strooisel gebruiken, zeker als je het idd gratis krijgt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:14

Zeker doen !
Hooi neemt lekker veel vocht op in de stal, dus het is eigenlijk een ideale bodembedekker (mits je paardje niet allergisch is oid.).
En zeker als je het gratis krijgt, is toch mooi meegenomen !