te snelle draf voor de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

te snelle draf voor de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-02 21:45

Wat ik nouw heb als ik op korinta wil gaan galloperen gaat ze eerst heel hard draven en daarna pas in galop.
Hoe kan ik dat verminderen. Ik weet dat het niet makkelijk zal worden maar kan altijd proberen. toch?? Knipoog


Manon

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:14

dit wil meestal wel helpen geef eerst een hulp om hem wakker te maken ( dus de gewone galop hulp ) en daar achteraan een ophouding met je handen en zit zodat ie niet aansprint of harder weg draaft maar wakker en allert aan je hulpen is. Daarna geef je nog een de hulp en laat je hem gaan maar als ie eerst weer harder gaat draven neem hem weer terug en probeer het weer opnieuw. dat is de enigste oplossing. Want dan valt ie als het ware in de galop en een paard hoort aantespringen en niet er in te vallen. Moeilijk maar probeer het toch maar.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 10:19

ja ik zal het proberen. Ze gaat meestal harder dan middedraf voordat ze naar galop aanspingt. Dat ziet er dus niet uit met een proefje ofzo

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 16:26

Ze snapt de galop hulp wel goed?
Dan kan je ook proberen aan te laten springen, gaatze harder draven, neem je haar terug tot een rustige draf en in de volgende hoek weer een duidelijke galophulp, met een tikje erbij.
En haar in geen geval vanuit die harde draf aan laten springen, en natuurlijk heel consequent zijn!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-02 19:21

ze snapt het wel hoor de galop hulpen. ik zal het proberen heel erg bedankt

Suzanne_18

Berichten: 821
Geregistreerd: 28-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 22:35

Hoe is haar achterhand gebruik? Vaak zie je met dit soort problemen dat de pony 'uit elkaar valt'. Als je eerst netjes haar achterhand eronder rijdt, heb je een voorwaardse opwaards stuwende kracht vanwaaruit het voor je paardje veel makelijker is om aan te springen in galop vanuit een normaal draftempo.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Suzanne