Paard verkopen als het niet altijd klikt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Paard verkopen als het niet altijd klikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 23:00

Ik heb heel vaak op het punt gestaan om buddy te verkopen.Ik heb in 1 1/2 jaar dat ik hem heb meer nare dingen met hem meegemaakt dan fijne momenten.Het is eigenlijk zo dat ik me heel moeilijk kan ontspannen als ik op hem rijd.Op andere paarden heb ik daar geen last van eerlijk gezegd.Bij buddy vraag ik me constant af wat gaat ie nou weer doen?Dat heb ik eigenlijk sinds hij heel moeilijk ging doen op de weg:hij heeft soms de gewoonte om opeens keihard achteruit te lopen dat gaat zo plotseling dat ik gewoon niet de tijd heb om in te grijpen.Daardoor heb ik al diverse bijna-ongelukjes gehad:hij draaide zich een keer om en op dat moment kwam er een bus aan,het is goed afgelopen maar de schrik zat er goed in.En hij is al bijna een paar keer achterwaarts de sloot ingelopen.Sinds ik die join up doe ben ik weer een keer buiten wezen rijden zonder problemen maar de tweede keer dat ik het weer probeerde ging het weer mis.Ik heb het gevoel dat het gewoon niet klikt tussen mij en buddy.Ik probeer heel consequent te zijn maar soms heb ik er de puf niet meer voor om weer het gevecht (zo zie ik het ja)aan te gaan.De laatste tijd ga ik eigenlijk met tegenzin naar hem toe.Het liefst wil ik het opgeven ik heb zoiets het word toch niks tussen ons,maar ik heb hem wel heringereden en verkeerd gedrag afgeleerd en hij is nog jong maar ik vraag me af of er ook nog momenten gaan komen dat ik van hem kan genieten?


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:16

Dit is een heel bekend verhaal voor mij.
Ik heb nu hetzelfde met Ranita (die is niet van mij, maar ik ben de enige die haar rijd). Zei is ook zo vervelend op de weg, loopt regelmatig bijna een sloot in of begint te steigeren. En als ik haar een tik geef,doet zeh et gewoon nog een beetje erger. Ik heb dusvaak ook geen zin om naar haar toe te gaan. Het is bij haar geen ramp als ik een dagje niet ga (gebeurt nogaleens) want de eigenaren voeren haar en zetten haar buiten en binnen, dus in orincipe rijd ik haar alleen als ik tijd heb. Maar dit heeft weer tot gevolg dat ik vrij snel zoiets heb van, nou ik rijd haar morgen wel weer.En als ze dan in de bak gewoon lekker reed (moet 20 min. overde weg om daar te komen), maar in de bak is het vaak weer een heel gevecht.
Maar goed, Tiko is ook een tijdje heel vervelend geweest, was wel heel anders, maar hijwas in de omgang (met het met hem lopen enzo) heel vervelend, dat ik ook wle eens zoiets heb gehad van als hij nog een week zo door gaat is hij weg. Maar goed, we hebben hem toch gehouden en het is allemaal helemaal goed gekomen.
Ik zou je dus niet kunnen helpen met je beslissing. Maar is het alleen op de weg dat ie vervelend is, of ook in de omgang of in de bak?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:26

Ik vind dat je aan de paardensport lol moet beleven. Daar ben ik heel stellig in. Natuurlijk kan dat niet altijd, er zijn heus wel mindere periodes, maar op het moment dat je echt iedere dag met tegenzin naar je paard gaat, zit er wat mij betreft iets grondig mis.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een van mijn vorige paarden. Ik wilde graag dressuur rijden en daar dacht zij heel anders over. Toen ze op een gegeven ogenblik ook nog weigerde om de trailer in te gaan, hield het voor mij op.
Ik had het helemaal gehad met de paardensport en wilde er definitief mee stoppen.
Gelukkig kwam er toen een ander paard op mijn weg en heb ik de merrie verkocht als recreatiepaard.

Dus als je het mij eerlijk vraagt: ik zou voor de optie verkopen gaan. Het kost je allemaal genoeg dus je moet er ook je plezier aan kunnen beleven.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 23:27

Nee nou ja in de bak is het eigenlijk zo dat alles is belangrijker dan ik hij is heel gauw afgeleid.Ziet overal spoken ziet ie weer een kans om een sprintje te trekken en in de omgang is hij ook niet makkelijk maarja dat ben ik ook niet eigenlijk.Het grootste probleem eigenlijk is dat ik hem in de bak kan corrigeren je hebt de ruimte,buiten vind ik het doodeng met al dat verkeer.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:28

Dit lijkt op een strijd naar de baas zijn! *heb ik ook met Tos gehad, bij mij is alles goedgekomen!*
Als je denkt dat het je lukt, je er de puf/moed/ervaring voor hebt... neem goede begeleiding...!
Maar als het niet klikt qua karacter, dan is het msischien slim om te verkopen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:29

Vindt ze het rijden nog wel leuk? Misschien heeft ze meer plezier in 'n andere tak v/d paardensport Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 23:36

Ja maar ik vraag helemaal niet veel van hem hij loopt geen wedstrijden ik train hem alleen dressuurmatig en af en toe waag ik een sprongetje.De meeste tijd rij ik eigenlijk recreatief af en toe merk ik tijdens het buiten rijden dat ie geniet maar dat is alleen in het park vlakbij waar hij staat.Daarbuiten wil ie alleen maar graag naar huis en ook naar de rijvereniging rijden is een kwelling als er geen andere paarden bij zijn.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 23:41

Ik zou zeggen: 'Weg doen', maar ik ben ook niet aan 't paard gehecht en jij misschien wel...

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 06:45

Weg doen Ik heb mijn paard omdat ik het zo vreselijk leuk vind.
Ik betaal een boel stalling geld en als ik dan niet kan doen wat ik leuk vind en ik ben gespannen omdat ik me af moet gan vragen of ik deze buitenrit overleef doe ik 'm weg.
Ga op zoek naar een paard waar je wel goed bij past waar je mee kunt doen wat je graag wilt.
Ga opzoek naar ene paard waar je je maatje in vind.enwaarmee alles gewoon leuk is!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 07:49

Ik heb met Fleur ook vreselijke dagen meegemaakt.. niets mee te beginnen en alleen maar staken. Als de training dan eindelijk goed ging werd ze wel weer ziek of kreupel, en op een gegeven moment was ik het ook goed zat. Ik heb er alleen nooit over getwijfeld haar weg te doen. Tis mijn maatje, mijn droompaardje.
Ik denk dat dat heel belangrijk is.. als je echt je 'one in a million' paardje hebt gevonden kan je vrij veel tegenslagen verduren voordat je het zat wordt. Als je dat gevoel niet hebt en het wil ook allemaal niet lukken raad ik je aan je paard te verkopen en verder te zoeken tot je wel het juiste paard hebt.
Als het buiten de problemen die je hebt wel je droompaard is, en je nog sterk genoeg in je schoenen staat om opnieuw te beginnen raad ik je dat aan.

Uit je berichtje haal ik een beetje dat je er al uit bent en hem weg wil doen.. als dat echt zo is moet je dat doen, jij zal een stuk gelukkiger zijn op een paardje waar je je op je gemak voelt en je paard krijgt een frisse start met een ontspannen ruiter.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:08

Ik zeg ook weg doen..
dat is precies de reden waarom ik mijn paardje verkoop.
In de omgang is het nu bijna een perfect paardje heel veel van zijn "zeikgedrag" heb k hem wel afgeleerd alleen met rijden lukt het
niet.
Ik rij hem zelf ook niet omdat ik er net als jij niet ontspannen op kan zitten en daar maakt hij steeds gruwelijk gebruik van.
Mijn vriendin kan er echter wel op rijden, hij is lang niet volmaakt bij
haar maatr hij ettert niet zo als bij mij.
Nou dat vind ik reden genoeg om hem te verkopen en ookal ben ik helemaal gek van hem van dr naast is t mn beste vriendje maarja een paard heb je toch om op t rijden!!!!
Ik heb hem nu een jaar en voor mezelf kan ik zeggen dat ik het geprobeerd heb en geen overhaaste conclusies heb genomen!!

..... leeg .....

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:16

Mijn vriendin heeft dit ook met haar paard gehad, en zij heeft de hulp van Vanda Oosterhuis ingeroepen.
Ze kreeg elke week 1 uur les, waarin alle mankementen van Sterre onder handen werden genomen.
Ik weet niet meer hoevaak ze les heeft gehad van haar, maar het eindresultaat was geweldig!!
Zij stond ook op het punt om Sterre te verkopen, maar dankzij Vanda Oosterhuis heeft ze nu een geweldig paardje!

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:18

Als je er geen plezier meer in hebt , en ook geen zin en enthousiasme hebt om helemaal voor dit paardje te gaan omdat je 'm eigenlijk al een beetje zat bent en er geen toekomst in zit ,
doe dan dat dier en jezelf een plezier , heel simpel.

Zoek een nieuw baasje dat er wel dolblij mee is en andersom ,
en zoek zelf een paardje waar je ook heel veel plezier mee hebt Lachen

Dit is voor zowel jou als Bud niet leuk.......alleen jij kan er voor zorgen dat jullie allebei weer plezier hebben Lachen

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 10:44

Als je geen plezier meer hebt in je paard kun je hem beter verkopen en een ander paard terug kopen.
Ik heb dat met mijn vorige paard ook gehad, heel veel meegemaakt met hem, en op een bepaald moment was het op, ik had niet meer de puf om weer een dal met hem te overwinnen. Hij staat nu ergens waar hij het goed naar zijn zin heeft, en dat doet mij goed. Ik heb nu zelf weer een ander paard en ik ben ook tevreden.

Sprakeloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:04

Als hij zowel in deomgang, op de weg als in de bak zo dwars is. Zou voor ij de lol er idd ook snel af zijn, (Ranita's enige redding is op dit moment dta ze in deomgang zo lief is ). Als zowel jij als je paard er geen lol aan beleven, wat nu het geval is volgens mij, zou ik hem idd weg doen. Of er moet voor jou een heel belangrijke reden zijn om hem wel te houden.
Verkoop hem aan iemand waarmee het wel klikt, en zoek zelf ook een paardje waarmee het klikt. Dat zal voor beide veel leuker zijn!
Succes met je beslissing iig.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:34

ik had dat probleem ook met de vorige twee pony's die ik heb gereden, ik ging het rijden naar de club ook steeds minder leuk vinden, want het was steeds van komen we aan of niet. En lekker ermee naar buiten gaan kon ook al niet want dan was alles opeens weer heel eng en kwamen ze erg in protest ook als je iets aandreef of een tik gaf werd het allleen maar erger, toen hebben we besloten om ze weg te doen.
Ik heb op vakantie een aantal keer een buitenrit gemaakt, en dan merk je weer hoe lekker het is om zo lekker ontspannen door het bos te rijden, dus aan de ene kant ben ik wel blij dat ze weg zijn, hoewel ik ze beide heel erg mis.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Gefaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 12:45

De reden dat ik buddy niet weg kan/wil doen is omdat het m'n eerste 'eigen'paard is hij heeft een speciaal plaatsje in m'n hart in genomen.Het zal mijn hart breken om hem weg te doen en krijgt ie wel een beter plaatstje? Verdrietig Die laatste vraag is egoistisch ik weet het.
In die 1 1/2 jaar tijd dat ik hem heb is hij toch veranderd positief.Het probleem is gewoon dat ik de laatste tijd niet lekker in m'n vel zit en daar maakt hij misbruik van.En ik ben niet de enige met het probleem m'n verzorgster heeft het ook,ze wilde bud zelfs afzeggen maar heeft toch doorgezet.
Ik vraag me op dit moment gewoon af hoeveel kansen moet ik hem nog geven?Oke hij is nog jong en heeft weinig ervaring maar ik vraag me de laatste tijd gewoon af of ik wel de persoon ben die verder met hem kan komen. Scheve mond
En ik zie dat er meer mensen met dit dilemma hebben gezeten en hun paard hebben verkocht maar zien jullie dat dan niet als falen?Als ik buddy om deze reden weg zal doen heb ik gefaald naar mijn gevoel.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:59

Als je ongelukkig bent met je paard , dan voelt hij doet en zal zich daar ongelukkig mee voelen.

Als je dit weet en je doet er niks aan , DAN heb je pas gefaald..

Zorg je ervoor dat hij en jij weer wel plezier hebben , dan ben je juist "geslaagd" Lachen

Als je op je gemakje een fijn plekje met een goed baasje voor hem zoekt dan zal je dat ook een goed gevoel geven , je wilt hem toch graag gelukkig hebben neem ik aan ?

Als jij hem dat niet kunt geven doordat je 'm eigenlijk niet echt leuk vind....denk er zelf maar over na Lachen

Je hebt goed werk gedaan , nu kan iemand anders er ook meer mee Lachen

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:39

ik snap helemaal wat je bedoel. Ik heb mijn paard nu 5 jaar en ga pas sinds een maand weer alleen naar buiten. Toen ik haar kocht was ze 3 jaar en een hopeloos geval. Alles wat ze niet mocht heeft ze gedaan. Alleen naar buiten vergeet het maar omdraaien, steigeren de sloot inlopen enz. Ik heb gehuilt, geschreeuwt ze gaat terug. Ik heb het toch niet gedaan en ben veel gaan buitenrijden met anderen. En een maand terug dacht ik ik doe het gewoon en het ging goed, en het gaat nog steeds goed.Ik loop op de weg naast haar en in het bos stap ik op. Ik ben blij dat ik toch doorgezet heb want het is gewoon een harstikke leuk paard. Maar ze was en is gewoon heel onzeker. En ik ben nu ook ouder en heb meer geleerd. Misschien kan je ook gewoon de eerste tijd veel met een vriendin naar buiten of ernaast lopen en in het bos opstappen? Eerst longeren voordat je gaat rijden, en weer langzaam oppakken. Of wel weg doen en een wat ouder paardje kopen? Veel succes met je beslissing.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 32 bezoekers