ik weet niet wat ik wil, tips aub

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 15:44

ik merk aanmezelf dat ik steeds minder gemotiveerd ben om serieus aan het dres werk te trainen.. ik vind het gewoon weg niet leuk! het trekt me helemaal niet, en jino al helemaal niet! ik vind het veel fijner om lekker een buitenrit te maken, lekker rustig aan, flinke galop dr tussendoor, maar wel gewoon ontspannend.. dat vind ik gewoon heerlijk, maar ik krijg dr geen voldoening van!!
ik ben zoieso vanplan om, zodra jino in de wei staat, meer NH te gaan oefenen..
maar iik zit er ook over te denken om western te gaan rijden..
maar ik ben zo bang dat ook dat weer zal tegenvallen.. western trekt mij wat meer, ik ben nooit echt enthousiast geweest over dressuur, en ik denk dat ik dat ook niet zal worden..
maar nou heb ik dus een aantal punten waar ik mee zit: waar vinnd ik een western instructeur, en moet ik ook meteen een western zadel enz aanschaffen? of is het ook met een vz zadel en normaal hoofdstel tedoen?
ik heb de mazzel dat ik een oom en tante heb die waarvan mijn tante en 2 dochters allebei zeer goed western rijden en ik die evt. zou kunnen vragen om jino en mij om te scholen..
maar wat denken jullie van dit alles? ik weet wel dat ik nu niet te lang moet wachten, want het schiet gewoon niet op, ik heb al heeel lang niet meer echt gereden in de bak, ik ga vooral heel vaak naar buiten, maar dat is niet genoeg vind ik.
ik zit er een beetje van in een dip, ik wil/durf niet tegen mn ouders te zeggen dat ik het dres trainen niet leuk vind omdat ik bang ben dat ze meteen denken dat ik 'jino hebben niet meer leuk vind, maar dat is het dus niet, ik wil jino voor geen goud kwijt!
_________________
Als ik jou was, was jij dan mij? nee was jezelf maar :p!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-05-27 16:46 ]</font>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 15:58

Volgens mij is dit heel herkenbaar voor iedereen. Iedereen die paard rijdt komt wel eens in een dip terecht. Omscholen kan natuurlijk aar ik zou eerst uitzoeken wat je nu wilt. Als je je zelf nu eens eerst wat tijd geeft. Bijv een maand ofzo. ga je lekker buitenrijden en wat met hem 'kloten'. N.H is een leuke bezigheid. Ik zal je wel eens wat mailen. Nog iemand meer intresse?

Misschien gaat het over een tijdje beter en misschien wil je wel omscholen. Maar ga eerst goed bij jezelf te rade...



_________________
<FONT COLOR="DARKGREEN">"elk paard komt eerlijk op de wereld, je kunt ze maken zoals je wilt."</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-05-27 16:58 ]</font>

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 16:17

hmmmm, klink NVVR-ig. Ben net terug van een afgelast maar toch doorgegaan weekend.
Lekker overal in Nederland waar het mooi is gaan rijden. Mijn paard was helaas kreupel, kon niet mee maar ik heb een Welsh-Cob kunnen lenen. Lekker mee over de Veluwe gedenderd. Kan ik iedereen aanbevelen, geeft ook afleiding voor het paard. Je kan lekker veel ervaring opdoen van anderen, je kan van alles uitproberen, leeker kletsen met iedereen kortom wanneer gaan we weer?

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 16:26

Hoi, hoi,

Dat had ik zelf ook, ik ben ook gaan western rijden, en vond het heel leuk, maar niet echt leuker dan dressuur. Misschien kun je een manege zoeken in de buurt waar western les gegeven wordt, en het zo eerst eens uitproberen? En als je het dan wat lijkt het gaan proberen met Jino.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 16:29

Heel moeilijk.
Zit je gewoon in een dressuurdip of heb je geen zin meer in dressuur.
Misschien lekker gaan buitenrijden met dresuurdingen erbij?
Over western: heel leuk om te doen maar het word door heel veel mensen onderschat. Het enige voordeel van het engelse rijden wat je hebt is dta je een klein beetje houding hebt en je lichaamsdelen redelijk onder controle hebt. Dit is het enige voordeel.
Western lijkt misschien spectaculair het is het ook mar er moet ook serieus getraind worden aan de basis. En die komt in grote lijnen overeen met dressuur. De reining is super maar moet ook allemaal geleerd worden.
Dit bedoel ik neit om western af te kraken maar om duidelijk te maken dat western geen simpel sportje is wat iedereen kan.
Misschien is gewoon endurance wat voor jouw of gewoon lekker buitenrijden zonder enige prestatiedruk. Met wat dresuuur/westerndingtjes erbij. WAnt dat is echt de basis. Een paard slijt eerder als hij dat nite onder de knie heeft!
Groetjes!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 16:30

hmm heike heb ook wel intresse. mail t mij ook maar. (heb altijd intresse in meer info)
en Yor als ik jouw was zou ik gewoon lekker veel buiten gana rijden. en er goed over na gaan denken wat je nu precies wil. dressuur en NH gekloot kan makkelijk samen. maar western en dressuur is moeilijker combineren. als ik jouw was zou ik gewoon lekker de bossen ingaan en der over nadenken wat bij jullie allebei t beste past

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 16:33

ik geloof niet dat ik het onderschat.. er zijn (volgens mij) geen maneges hier in de omevind waar ze western les geven. maar toch nog maar eens rondvragen..
het is vooral dat jino geen lol heeft in dressuur, en ik ook niet...
voorlopig wat NH oefenen en veel buitenrijden..
dáár heb ik dus wel veel lol in

"Some memories are best forgotten"

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 17:09

Yor, Als je geintereseert bent wil ik je de activiteitenlijst wel mailen. Je kunt ook kijken op http://www.vrijruiter.nl. Site is niet helemaal up to date maar de agenda klopt wel (als het goed is). Wil je meer weten dan kun je me ook prive mailen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 17:18

Yor ik zou gewoon even een beetje afwachten. Wie weet vind je het toch weer wat en misschien kom je er over een maand wel achter dat je ECHT een westernruiter wilt worden. Of je gaat gewoon lekker buitenritten rijden en onderweg dressuuroefeningetjes doen. Doe ik ook en dan doen we even een crosje ertussen door of we scheuren wat door de duinen en als we weer een mooi pad tegenkomen doen we weer wat stelling ed.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 17:23

Citaat:
Op 2001-05-27 18:09, schreef ikke:
Yor, Als je geintereseert bent wil ik je de activiteitenlijst wel mailen. Je kunt ook kijken op http://www.vrijruiter.nl. Site is niet helemaal up to date maar de agenda klopt wel (als het goed is). Wil je meer weten dan kun je me ook prive mailen.


ja!! ik ben geintresseerd! zou je die lijst willen mailen? bvd!

en voor de rest, ik denk dat ik dat idd maar ga doen, veel buitenrijden en er nóg eens goed over nadenken

"Some memories are best forgotten"

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 17:58

Was bij mij ongeveer hetzelfde, rijd nu western en vind het weer ZALIG om te rijden!!!
ik zou dus zeggen: DOEN

Wij rijden western buiten, enfin ja, langere ritten door de natuur. Dat is voor paard en ruiter het allerleukste en voor paarden ligt een goed passend westernzadel heerlijk!!


Waag je kans...

ciao

AGlaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:08

Elk goed passend zadel ligt heerlijk, en dat is tevens het probleem, veel zadels passen niet. En verder er is niet zo heel veel verschil tussen tussen goed engels en goed western rijden. Kennis van mij reed Z2 met een pony bij de paarden en met diezelfde pony ook western.


Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:29

Waarom combineer je de dressuurtraining niet met een bosrit? Op een zandpad schouderbinnenwaarts, overgangen rijden, slalommen tussen bomen, voltes rijden op een braak liggend terrein.enz. En als je geen zin meer hebt in de oefeningen ga je gewoon verder met je bosrit.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:34

ik denk dat je idd gewoon een beetje moet rommelen. Ik hou er ook niet zo van om ELKE dag weer die rondjes in de bak te rijden, en het paard ook niet hoor! Bosritten zijn op zich ook heel goed voor je paardje, misschien moet je eens een paar endurance-ritjes rijden bij jou in de buurt (die zijn er genoeg hoor, t is allemaal wat verder rijden dan andere wedstrijden, maar in het oosten zijn veel wedstrijden, want veel bos). Je hoeft niet hard te gaan, je bent samen met je paard.
Dat dipje kom je wel weer uit, gewoon ff gas terug, en dan komt het wel weer goed. Je MOET niet dressuren, je MAG paardrijden. Da's een heel verschil!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:41

Dat herken ik wel! Ik denk dat zowat iedereen weleens zo'n dipje heeft.
Het beste is volgens mij om het even wat rustiger aan te doen, vaak komt het vanzelf wel weer terug.
Ik had het toevallig ook, ging vandaag met lood in mijn schoenen naar wedstrijd, was als de dood dat ik het niet zou kunnen in de M. Als ik in de 130 had gereden was ik vast en zeker voorlopig niet gegaan Bloos Scheve mond\
Nu mijn puntjes meevallen zie ik het weer helemaal zitten en ben ik ook niet meer zo gestressed voor de volgende wedstrijd, hoop ik! Maar na al het gestress van de laatste dagen zet ik hem ook lekker een paar daagjes op het land (ook om mijn hoofd en nek een beetje bij te laten komen).
Zeg tegen je ouders wat je nu tegen ons zegt, lijkt mij dat ze het heus wel begrijpen!!!! Als er geen druk meer achter zit van 'moeten presteren', komt de zin vanzelf wel weer terug!

Groetjes Suzanne

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:44

Hey,
Zo'n periode heb ik net achter de rug, heel vervelend was dat. Ik had helemaal geen zin meer in de dresuur, had het gevoel dat het voor geen meter ging, dat het er niet uit zag en dat ik het allemaal fout deed. Ik dacht er aan om ook maar wat anders te doen met de paarden, western of endurance of zo. Ik werd in die periode ook steeds banger en onzekerder op mijn paard, was bang dat ik het verkeerd deed.

En dus heb ik besloten om maar niet zo serieus te gaan dresuren en gewoon te genieten van het rijden, dus lekker naar buiten in het bos, eens longeren met pessoa, en 1 of 2 keer per week dan in de bak, maar ik ga dan gewoon lekker rijden.

Ik ga niet meer letten of hij wel goed aan de teugel loopt, en of hij die stellingen wel perfect doet. Hij is nog jong, dus al die dingen komen wel! En het stomme is, hij gaat steeds lekkerder lopen! Ik zit er gewoon veel ontspannener op en voor mijn gevoel loopt hij veel beter, SCHIJT wat al die andere er van vinden! Ik ga voorlopig ook geen wedstrijden rijden. Maar lekker genieten van mijn mooie paardje! *LOL*

Groetjes Danielle

***Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard******Roderick = Springpaard***

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 19:05

ja weetje, tis niet dat ik vind dat het niet gaat enzo.. en ik krijg ook geen negatieve reacties, het ging juist heel goed, we gingen hard vooruit, maar ik heb er geen plezier in! het heeft me nooit uitgemaakt wat andere van jino vinden! het iis leuk als je complimentjs krijgt, en iedereen helpt me altijd enzo, en het is ook niet zo dat ik altijd zo hard heb getraind, ik train nooit zo heel erg intensief, soms wel maar meestal niet, gewon wat oefeningetjes!
ik heb niet het gevoel dat ik rustiger aanmoet doen, maar meer dat ik iets anders wil, en vooral relaxed rijden, en geen dresuur,
iedereen hardstikke bdankt voor alle reacties!

"Some memories are best forgotten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:57

Hoi, dat klinkt bekend! Zat ik ook mee en ik ben dus inderdaad western gaan rijden. Bij mij heeft het geholpen want ik rijd nu weer elke keer met plezier.
Maar onderschat western niet; het is net zo precies als dressuur, alleen net effe anders. Maar je moet er net zo hard voor werken....

Succes met je keuze!

Sonja

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:19

Ik kan het me dus niet voorstellen dat je dressuur niet leuk zou vinden als het allemaal goed gaat, maar dit even terzijde.

Kun je niet een tijdje op die paarden van je oom en tante proberen of je western rijden echt leuk vindt???
En als je dat dan volhoudt en je vindt het leuk, kun je dit ook makkelijker tegen je ouders zeggen.

Moet jij perse dressuurrijden van je ouders of vinden ze het ook prima als je recreatie rijdt? Het gaat er toch om dat je plezier hebt met je paard, het belangrijkste is niet wat je ouders leuk vinden.

Vb. Marco (mijn husband) vindt springen hartstikke leuk, Fitz kan het ook goed, maar ik vind het eng! Dus dat is dan pech voor Marco en voor Fitz maar ik blijf toch dressuren!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:29

Jij hebt je paard toch voor je plezier en ontspanning? Je bent niemand verplicht om alleen dressuur te rijden, doe dingen die je leuk vindt. Het liefst rij ik ook alleen in het bos, doe dan wel gelijk even oefeningen om mijn paard mooi bespierd te houden. En als ik twee weken geen zin heb, doe ik twee weken niets, buiten de verzorging om.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 08:23

Ik rijd eigenlijk voornamelijk in het bos. Ik ga een keer in de week naar dressuurles en meestal ook een keer in de week naar springles en verder maak ik ze sterker in het bos. Wat Silvia al zij; je kan in het bos ook oefeningen doen. Ikzelf rijd op de brede paden beetje travers, schoudervoor, schouderbinnenwaarts of een paar zigzagappuyementen. Op de smalle paadjes maak ik veel overgangen en op de kronkelige paadjes kan je mooi contragalop e.d. oefenen, of wanneer je wat verder bent je changementen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:28

Ik heb precies hetzelfde wat jij hebt.
Maar ik heb het idee dat ik echt een wedstrijdruiter ben, terwijl ik nog nooit een wedstrijd heb gereden!
In juli word waarschijnlijk mijn eerste en ik heb nog nooit zoveel plezier in dressuur gehad, omdat ik het ergens voor doe! Ja het is een heel raar gevoel.
Misschien moet je af en toe een (onderlinge) wedstrijd gaan rijden, dat motiveert echt!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 15:50

ik sluit me aan bij het idee dat je gewoon lekker recreatie moet gaan rijden, en je ouders ullen het echt wel begrijpen als je zegt dat je dressuur niet zo leuk meer vindt. je rijdt toch niet minder alleen anders, dan kunnen ze toch niet denken dat je jino niet leuk meer vindt. en of je western moet gaan doen, tja, ik heb het een tijdje geprobeerd, maar zowel ik als mn paardje hadden er geen plezier in, hoe dat bij jou gaat weet ik niet, maar ik zou zeggen probeer het eerst bij je tante zonder jino om te scholen en kijk hoe het jou bevalt, als je het leuk vindt kan je met jino verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laura22, tienus63, Vagabondo, xamberr en 41 bezoekers