Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:39

Ik geloof dat praktisch iedereen die langstudeerboete boven haar hoofd heeft zweven hier :=

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:42

Ik ook inderdaad := dat was inderdaad een enorme motivator om er hard aan te trekken nu. Wedden dat er voor september een explosie aan afstudeerders komt? :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:42

Haha, universiteit zal daar heeeeel blij mee zijn haha :D

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:44

Ja, want de langstudeerboete betekent dat én de universiteit moet dokken, én de student! Toen ik daar achter kwam dacht ik echt :oo

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:58

Ehm, maar is die langstudeerboete niet doorgeschoven naar 2013 ivm de val van het kabinet?
Heb hem ook boven mijn hoofd hangen hoor, én het hoge tarief collegegeld voor de ReMa...dus het moet gewoon hoe dan ook dit collegejaar klaar. Afgezien van het feit dat ik het ook wel gezien heb op de uni en gewoon lekker aan het werk wil.

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:59

Ik dacht van niet, weet het niet zeker? Ik heb niet in het nieuws gezien dat het uitgesteld is iig, jij wel?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:04


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:05

Eerlijk is eerlijk, t geeft mij meer druk maar ook wel meer motivatie :) t is echt een deadline nu.
(al zou ik nooit zelf die boete moeten betalen, doen mijn ouders wel maar wil geen scheve blikken van mijn broer en zus krijgen :') )

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:08

*gaat zich even lopen opwinden over de boete en dus over haar eerst geplande carriëre die nu niet meer door kan gaan*

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:10

Ik ben ook nog totaal niet bezig met mijn carrière, ben al tevreden als ik iets op iig hbo niveau kan vinden :=
Gouden bergen waren er nog toen ik begon met de studie.... Zijn nu l*llige heuveltjes geworden hihi

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:12

Ik wil graag doen wat ik leuk vind later, maar ze verkl*ten het een beetje voor mij, heb ik al die jaren voor niets zo hard gewerkt.
Stelletje idioten.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:12

@vuurneon; same here, wat betreft motivatie! Voor mij is het stiekem wel goed dat ik een stok achter de deur heb. Vind wel dat ik geluk heb gehad, was ik 5 jaar later geboren dan had ik geen 3 masters kunnen afmaken ivm de nieuwe regelgeving.

In mijn vakgebied zijn ook nauwelijks vacatures, denk ook niet dat ik daar nu aan het werk kom. Geeft ook niets, een leuke baan in een ander werkveld vind ik ook prima.
Ach ja en carrière...ik ben blij met een leuke baan waar ik m'n ei een beetje in kwijt kan, dat vind ik belangrijker dan een dik salaris.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:23

ik heb een 7,5 :D

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:26

Super, gefeliciteerd!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:31

Gefeliciteerd Ineke :D

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:38

Bedankt, ik ben nu ook even superblij. Nu nog de laatste vakken afsluiten en lekker lang vakantie vieren. Daarna beginnen aan geneeskunde, dus ik studeer de komende jaren nog lekker door. Omdat ik voor het eerst een opleiding in de gezondheidssector ga beginnen gaat voor mij de teller wat betreft langstudeerboete etc. weer op nul.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:39

Gefeliciteerd! :)

Is dat zo? := wist niet dat als je de gezondheidszorg indook de tellen weer op 0 ging, hmm misschien toch overwegen :)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:39

Gefeliciteerd! :D Topper!

In 2005 ben ik rechten gaan studeren. Ik kwam er al snel achter dat het niets voor mij was, maar ben toch doorgegaan omdat het wel goed ging en ik het toch wel graag wilde afmaken omdat stoppen niet bij mij past. In 2007 ben ik er, omdat ik het echt heel stom vond en ik er eigenlijk geen baan in wilde maar dus al te ver was om te stoppen, Grieks en Latijn bij gaan doen, als tweede studie. In 2009 ben ik voor rechten een half jaar naar het buitenland geweest en heb ik mijn bachelor gehaald. Daarna aan de master begonnen, nog steeds met Grieks en Latijn ernaast. Ik wilde Grieks en Latijn ook afmaken en daar dan een baan in zoeken. Omdat ik toen geen stufi meer kreeg heb ik er een baan bij genomen als leerkracht Grieks en Latijn, en dat heb ik 1,5 jaar gedaan, namelijk tot die langstudeerdersboete kwam en ineens bleek dat het financieel plotseling niet meer haalbaar was om Grieks en Latijn nog af te maken :(

Dus straks zit ik alleen maar met dat k*trechten en heb ik me serieus overspannen gewerkt voor niks.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:43

Dat is sht zeg! Vooral omdat lerares klassieke talen wel heel iets anders is dan recht. Kun je nou moet echt iets anders van maken helaas... Mag je weer tweede Graads geven?
T is balen, ik had graag nog economie meegepakt... Geeft weer meer kansen.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:45

Ik mag officieel helemaal niets geven... en ik krijg dit semester ook net niet mijn bachelor af. Echt op 1 of 2 vakken na :(. Bachelor dus zo'n beetje voor niks gedaan.

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:50

@vuurneon voor de studie geneeskunde en tandheelkunde is de uitzondering gemaakt dat als je vooropleiding in een niet gezondheidszorg sector is dat je dan niet te maken krijgt met de langstudeerboete. Maar dat is vooral omdat je als je begint aan zo'n verkorte opleiding tot arts of tandarts geen problemen krijgt met hoge kosten.
Voor mensen die al een opleiding in de medische sector hebben gedaan is het dubbel zuur als ze een verkorte opleiding tot arts gaan doen, want die krijgen en de langstudeerboete en ze kunnen niet als student ingeschreven worden en moeten dus 10.000 euro per jaar aan cursuskosten betalen. Ze kunnen overigens wel als student ingeschreven worden, maar dan betaal je 30.000 per jaar aan collegegeld.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:07

Jeetje wat poedersuiker Sheran!
Maar is er niks bespreekbaar met de uni?

Of toch de boete betalen? Of red je da took niet? :\

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:28

Sheran schreef:
Ik mag officieel helemaal niets geven... en ik krijg dit semester ook net niet mijn bachelor af. Echt op 1 of 2 vakken na :(. Bachelor dus zo'n beetje voor niks gedaan.


Jakkes zeg, gewoon net niet die verrekte bachelor!
Mag je geen schakeljaar doen dan? Dan sta je immers niet officieel ingeschreven. O wacht, dan zul je alsnog de master moeten doen en dus dokken :o

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:08

'lekker', die langstudeermaatregelen :(

Wat voor de gezondheidszorg geldt (geen boete als je die later gaat doen), is er ook voor onderwijs.

Ik ken iemand die een vergelijkbare situatie als jij had Vuurneon, die is naar België gegaan. Veel goedkoper!
Misschien is dat een optie voor je?

Pfffff mijn scriptie schiet echt niet op.. ;(

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:21

België is voor mij niet reëel, teveel hier achterlaten zit mij niet lekker. Ben niet zo dapper :P
Ik hoop gewoon heel hard dat ik werk kan vinden! Gelukkig wel (bewust) een brede opleiding dus dat kan schelen en stel ik wil promoveren dan heb ik zowel 'in het veld' ervaring als 'experimentele' ervaring. Dus dat is wel prettig.

Eerst maar eens die verrekte scriptie afmaken := dat is gelukkig wel realistisch.

Ik zag dat die boete per 30 september ingaat, dus eventueel kan ik zelfs nog mijn scriptie iets later inleveren (indien nodig) Zolang het maar goedgekeurd is voor 30 september en ik dus mij kan uitschrijven.