Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:22

1. Zou deze advertentie in deze vorm in een ‘echte’ advertentie kunnen verschijnen?
allebei: nee.

2. Hoe realistisch vindt u de advertentie? (dus de advertentie, niet de claim in de advertentie)
Redelijk.

3. Wat vindt u van de tekst in de advertentie, zou deze ook in ‘echte’ advertentie kunnen staan?
1 nee (claimen dat je zelf de beste bent mag niet volgens mij, wel als een onafhankelijke instantie het zegt), 2 wel

4. Is de tekst van de advertentie leesbaar?
Absoluut niet, bij allebei niet.

5. Vindt u de merknaam ‘Cleansent’ realistisch? Zou dit een echt tandpastamerk kunnen zijn?
Nee. Meestal is het iets dat nog wel ergens op slaat maar in dit geval is dat niet zo volgens mij, ik kan althans niks bedenken. Bij Clean wel maar bij sent? Sent from heaven? Heb eerder associaties met 'end', maar 'cleanend' lijkt me toch niet zo positief.

6. Heeft u verder nog opmerkingen over de advertentie?
Hij is vreselijk rommelig door die tegels op de muur!!!!!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 20:50

1. Zou deze advertentie in deze vorm in een ‘echte’ advertentie kunnen verschijnen?
Nee

2. Hoe realistisch vindt u de advertentie? (dus de advertentie, niet de claim in de advertentie)
Best realistisch.

3. Wat vindt u van de tekst in de advertentie, zou deze ook in ‘echte’ advertentie kunnen staan?
Nee. ('revolutionair' en 'nieuw', maar wat het doet is geen van beide, maakt het voor mij ongeloofwaardig)

4. Is de tekst van de advertentie leesbaar?
Nauwelijks, vanwege de tegels erachter.

5. Vindt u de merknaam ‘Cleansent’ realistisch? Zou dit een echt tandpastamerk kunnen zijn?
Het doet mij denken aan 'scent', geur, of een verwijzing naar 'sense', voelen - maar in beide gevallen fout gespeld. Of aan 'cleansing', reinigend, maar ook dan niet goed gebruikt.
Hoe dan ook; nee, geen logische naam - al zijn er daar meer van (occilococcinum? :'))

6. Heeft u verder nog opmerkingen over de advertentie?
De 'paintkwaliteit' heeft wel invloed op antwoorden, denk ik; als de advertentie wat 'gelikter' was gemaakt had ik 'm waarschijnlijk ook beter gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:22

Hier nog even goed nieuws tussendoor, ik heb mijn analyse bijna af (heb er nog wat vragen over) en mijn conclusie ook..... moet alleen nog het laatste deel (over de analyse) toevoegen.

Dus ik ga 'm inleveren :D

Als ik 'm terug heb commentaar verwerken, analyse afmaken, conclusie afmaken... literatuurlijst afmaken, inhoudsopgave nummertjes geven, abstract maken........ EN DAN ISSIE KLAAR! *\o/*

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:28

Haha, jullie zijn wel streng voor me :+! Maar dat is goed, dus bedankt!
Ik ga denk ik de tegels weghalen en de tekst er zo op plakken.
Wat betreft de tekst, dat is erg lastig omdat hij ´neutraal´ moet zijn, anders meet ik misschien op de verkeerde variabelen.
@ffortuna, claimen dat je zelf de beste bent mag wel. Daar gaat mijn hele onderzoek over :P onafhankelijkheid van de claim.
over de naam, ik ben er zelf inderdaad ook niet helemaal tevreden over. Heeft een van jullie nog suggesties voor een betere? het is zo ontzettend lastig om iets te bedenken.. Het moet niet te veel lijken op een echt merk. En ook niet al te veel op een woord (wegens mogelijk associaties wat zo'n woord kan hebben).
Bedankt iig voor jullie reacties, hebben jullie verder nog tips?

Ffortuna, fijnnnnnnn dat ie bijna klaar is.. Ik ben jaloers! Ik wil ook klaar zijn! goed gevoel er over?

FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:52

Oke, ik heb even wat geprobeerd met een kader. Het wordt er niet mooier/professioneler op :P
resultaat:
Afbeelding

Ik denk dat ik maar even om me heen ga vragen of iemand die wel photoshopskills/ design skills heeft de advertentie in elkaar wil flansen, dit is hopeloos.

Maar ga allen vooral door met tips geven! Over merknaam, afbeelding, tekst etc.!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:16

Haha bedankt voor jullie leuke reacties :)

Onze deadline was tamelijk vroeg dit schooljaar, andere jaren lag die ook later. Ze hebben bij ons het curriculum omgegooid. Normaal ahd je eerst een half jaar de 'normale' vakken en dan een half jaar keuze vakken en zodra die ten einde liepen, moest de these ingeleverd worden. Nu was 't dus andersom, en begon je met keuze vakken. Omdat die veel minder tijd in beslag nemen, was t de bedoeling dat iedereen dan al ging schrijven enz. Maar omdat de hele uitleg enz wat vaag was, begonnen veel mensen te laat. Ik ben zelf in Januari begonnen... vlak daarna werd ik ziek en heb ik anderhalve maand echt heel erg gesukkeld met ziek zijn etc. waardoor het allemaal wat moeizaam verliep. Er zijn trouwens nog heel veel emnsen die hem bij ons niet ingeleverd hebben en officieel uitstel aangevraagd hebben. 20 mei is de officiele datum dat alles binnen moet zijn en je punt wordt ingevoerd, maar je moest hem 20 april ofzo eigenlijk al definitief inleveren.. Mede omdat mijn begeleidster was langzaam was, kreeg ik toen een paar dagen uitstel. Zijn ook een boel studenten die hun these echt in 2 of 3 weken helemaal geschreven hebben.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:30

FOG, de tekst leest slecht. Liever 1 kleur bv wit dat echt opvalt. Het blauwe valt weg tegen de achtergrond.
Het moet duidelijk zijn immers :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:29

MG, nog gefeliciteerd met je mooie cijfer! *\o/*

Ik heb net superpositieve feedback gekregen op mijn 2de hoofdstuk :) Professor heeft het nagekeken maar bijna niets verbeterd omdat ze het zo goed vond. Hier en daar heeft ze suggesties gegeven die ik nog in mijn volgende hoofdstuk kan uitwerken. Ben nu bezig met daar nog wat paragrafen aanvullen en dan begin ik vanavond aan het 3de en laatste hoofdstuk!

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:36

Goed bezig! Hoe is 't met je tripje naar Parijs, of heb ik dat gemist?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:42

Yasmine erg fijn dat je begeleider het goed vond! Nog even doorzetten en dan ben jij ook klaar.

Ik heb zo mijn eindbeoordelingsgesprek en begin nu toch wel zenuwachtig te worden. Om 4 uur moet ik eraan geloven, wish me luck!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 13:44

Ah, fijn Yasmime!

Mijn begeleidster antwoordt niet meer..heb haar al 3 mails gestuurd en ze reageert gewoon niet. Heel vervelend. Ik hoop vandaag mijn essay af te maken, dan kan ik me daarna volledig richten op mijn scriptie. Moet ook wel, want binnen een maand moet het af..

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:46

Ik baal ook al, krijg geen contact met de programmeur en ik heb van hem nog wat gegevens nodig...

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:49

Ineke, veel succes!!!!!!! Ik duim voor je!

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:49

Volgens mij was ik dat met het tripje naar Parijs, of ging jij ook, Yasmine? :)
Ik ben in elk geval nog niet geweest, ik ga aanstaande donderdag weg. Ik ben inmiddels maar aan het doorschrijven maar heb nog geen commentaar gehad van mijn begeleidster helaas...

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:58

Haha sorry, ik was te snel :')

ben me momenteel aan het amuseren met een twee heerlijke uren herhalingsklas statistiek II. Zie heel erg op tegen volgend jaar, als ik het alleen moet doen :=

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:01

Hoe kom je daarbij? Statistiek hoef je niet eens alleen te doen... Je hebt begeleiding, methodologiewinkel en studiegenoten om je op weg te helpen. Scriptie betekend een leerproces, dus ja je wordt echt wel bijgestuurd en even op weg geholpen als je vastzit (bij een goede begeleider).
Komt bij mijn begeleider ook regelmatig nog een collega over de vloer de vraagt of hij zijn publicatie wil doornemen of helpen met statische vraagstukken. Heb je ook wel nodig natuurlijk, tunnelvisie is gevaarlijk bij doen van onderzoek.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:13

Yasmine, wat fijn van je feedback!!
DaniBanani wat balen dat je begeleider niet meer reageert. Mijne heeft ook nog niet gereageerd op mijn opzet van vorige week. Heel frustrerend weer!
Ineke succes straks!
vuurneon ook al geen contact :(:)
Sheran, veel plezier in Parijs donderdag!! En balen dat jij ook niks gehoord hebt!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:16

Ik ga die beste man gewoon maandag lastig vallen, verrassen in zijn kantoor :')
(en hopen dat hij er is, dat werkt vaak toch het beste).
Afwachten ben ik nu flauw van, want mijn tweede hoofdstuk is simpelweg niet af zonder zijn informatie...

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:16

vuurneon schreef:
Ik ga die beste man gewoon maandag lastig vallen, verrassen in zijn kantoor :')
(en hopen dat hij er is, dat werkt vaak toch het beste).
Afwachten ben ik nu flauw van, want mijn tweede hoofdstuk is simpelweg niet af zonder zijn informatie...

Dat was ook mijn idee :)) Maandag overval dag!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:17

Succes Ineke!

Wat vreseijk frustrerend als je begeleider niets laat horen.. gelukkig heb ik een hele fijne begeleider die eigenlijk altijd dezelfde dag terugmailt en heel duidelijk is in haar verwachtingen.

Ik heb zondag dl 3 ingeleverd. Volgende week is mijn man vrij en past hij op de kinderen, dus dan kan ik het laatste deel in één keer schrijven (hoop ik :') ) Daarna de inleiding herschrijven en de conclusie maken, daar vind ik het heel lastig van in te schatten hoe veel tijd dat gaat kosten.. maar het einde komt in zicht :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:33

Sheran schreef:
Volgens mij was ik dat met het tripje naar Parijs, of ging jij ook, Yasmine? :)
Ik ben in elk geval nog niet geweest, ik ga aanstaande donderdag weg. Ik ben inmiddels maar aan het doorschrijven maar heb nog geen commentaar gehad van mijn begeleidster helaas...

Ik ga ook naar Parijs, maar pas in juli dus het zal vast niet voor mij bedoeld zijn :D

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:43

Fijn dat het einde in zicht is Batje! Wanneer wil jij alles hebben afgerond?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:24

Ik hoop zo rond eind mei, maar ik heb dus tot 1 aug :')
Heb er ook echt gewoon zin in, heb een heel leuk boek gevonden dat precies gaat over wat ik wilde schrijven in mijn laatste hoofdstuk en een week geen kids is ook wel eens fijn :D

Jij schiet ook lekker op he?

Anoniem

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:33

Oh wat fijn :D ik heb tot eind juni maar ik wil ook eind mei klaar zijn, gewoon omdat ik er vanaf wil zijn! Jij ook?

Wanneer dit scriptiegedoe klaar is ga ik lekker rustig aan beginnen mijn 2-jarige Paintje te trainen, daar heb ik zoveel zin in :+:

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:36

Ja, en ik heb die langstudeerboete boven mijn hoofd hangen (jij ook?) dus dat is wel extra motivatie ;)

Oh wat leuk! Kan me voorstellen dat dat ook wel een extra motivatie is :)