Zomertenue?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Zomertenue?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 13:35

Hoe zit het eigenlijk met het zomertenue op wedstrijd? En wat moet je dan precies aan?
Morgen heb ik nl wedstrijd in Haaren (nog iemand die mij daar kan meeten? Tong uitsteken ) en het gaat waarschijnlijk weer zo warm worden...

De jury moet het tenue toestaan toch?? Of mag je gewoon in zomertenue starten zonder toestemming van de jury?
Alvast bedankt Haha!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 13:58

De jury kan toestemming geven om in zomertenue te rijden.
Volgens mij ligt de grens bij 30 graden of hoger, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Zonder toestemming mag je niet in zomertenue rijden.
In zomertenue hoef je geen jasje aan, wel een rijblouse met lange of halflange mouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:50

De jury moet idd toestemming geven.

Ik ben een beetje een conservatieve dino in dit soort dingen, maar vind een bloesje dus echt geen porum. Voor die 5 minuten kun je best even je jas aantrekken. Tenzij je vereniging een zomertenue heeft, dan rijd je natuurlijk in verenigingstenue.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 15:03

Ik zie ook wel eens mensen losrijden in een wit shirtje zonder mouwen, die dan daarna hun jasje aantrekken. Mag je ook in zo'n shirtje rijden als de jury dat toestaat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:21

Wat je met losrijden aanhebt maakt niet uit. Zo'n shirtje zonder mouwen is volgens mij niet toegestaan, er moet wel een mouw aan zitten.

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:28

Wij hadden bij de club ook een zomertenue en dat was gewoon toegestaan. Helaas doen de jury's er nog al vaak moeilijk over maar we hadden vroeger een speciale kaart waar het precies op stond die je dan aan de jury kon geven.

Paardentekoop.net, dé website voor het verkopen en kopen van paarden.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 15:38

de jury moet toestemming geven dat gebeurd vaak alleen bij tropische tempraturen, dan hoef je geen jasje maar wel een blouse met lange mouwen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:11

Die 2x 5 minuten overleef je ook wel hoor. Eind juli was het warmer volgens mij en toen heb ik ook met m'n jasje gereden en ik ben niet gesmolten.

Nulla tenaci invia est via

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:29

met jasje vind ik stukke netter!
ik heb ook een x een wedstrijd gehad, was heeeeel heet, en kreeg een 9 voor de verzorging omdat ik de enige was met jasje aan!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 17:38

Oh een 9? Super joh Haha!
En ja, ik vind met jasje ook wel netter, maar 't is wel heel erg heet!!
Dus, zomertenue is gewoon met de blouse die je normaal onder je jasje aan hebt??

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 21:03

Reddy007"]
[quote="Margreet schreef:
Die 2x 5 minuten overleef je ook wel hoor. '


ja haha dan mag je is op mijn paardje rijden! Tong uitsteken dan heb je het binnen 5 minuten heet en dan garandeer ik je! Haha!
[/quote]

Maar je overleeft het wel Haha!

Nulla tenaci invia est via

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 21:06

Reddy007"]
[quote="Margreet schreef:
Die 2x 5 minuten overleef je ook wel hoor. '


ja haha dan mag je is op mijn paardje rijden! Tong uitsteken dan heb je het binnen 5 minuten heet en dan garandeer ik je! Haha!
[/quote]

Hoezo, is jouw paardje dan warmer dan de andere paarden ? Verward Haha!
Het is inderdaad even "afzien", maar zelf koos ik er ook altijd voor om met jasje te rijden, hoe warm het ook was.
Staat toch een stuk netter, en warm heb je het toch al, dus dan maakt het ook niet zoveel meer uit.
Losrijden deed ik dan wel in blouse, gauw voordat ik de ring in moest even jasje aan, en rijden / zweten maar Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 22:15

Haha ja Margreet, je zult 't vast wel overleven, maar of 't nou prettig is... Verward Verward Verward
Nouja ik denk dat ik toch m'n zomertenue aandoe als de jury dat goed vind! Lachen Ik moet (FIJN) om 1 uur rijden, lekker t heetst van de dag... Boos!
Maar iig bedankt allemaal!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 13:20

Nou er moet heel wat gebeuren voor ik geen jasje aantrek! Die jury zit vaak ook te smelten in zo'n hokkie en dan heb ik het nog niet eens over mijn paard die pas écht aan t werk is....en dan ik lekker luchtig doen? Nee, ik bnaal ervan dat ik geen dun níet-wollen jasje heb, maar wat er ook gebeurt: ik rij mét jasje. Ik ga als het regent toch ook niet met regenjas rijden? Vind het daarbij echt 10 x zo netjes staan dan dat geflapper van die blouses.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 13:36

Ik rijd idd ook altijd met jasje. Dat vind ik wel zo netjes. En het gaat tenslotte maar om 2 x 7 minuten dus dat is te overleven. Jasje aan vlak voor je de ring in gaat en weer uit direkt daarna.

Voor de verzorging maakt het qua pnt. niet uit. Ik zou het raar vinden als je hogere punten krijgt als je met jasje rijdt. Als zomertenue toegestaan is dan mag iedereen daarmee rijden. Dat je dan toch zelf besluit dat je met jasje rijdt is je eigen keuze.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:14

ik moet morgen in haaren rijden. ook lekker warm. met het springen rijd ik in mijn blouse maar met dressuur trek ik ook even mijn jasje aan.

vaak zie je het met springen ook vaker dan in de dressuur dat mensen zomertenu starten.


groetjes [naam]


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 18:53

bij springen vin ik het wel kunnen maar bij dressuur staat het stukken netter en ik vind dat je wel hogere punten mag krijgen als je je jasje aan hebt op een snik heete dag is toch de verzorging het staat toch netter of niet dan

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 12:49

Het was idd heel heet maar ik heb toch met jasje gereden. Ben er toch wel blij om dat ik dat heb gedaan, 't ziet er toch een stukkie netter uit! En ik heb het tijdens de proef niet eens verschrikkelijk heet gehad, ik had tenslotte wel andere dingen om aan te denken Knipoog

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 14:28

Ik rijd los in een blouse daarna jasje erover.
Punten voor de verzorging ? die krijg ik toch niet meer dus ach

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-02 15:50

Ja ik had ook zonder jasje losgereden, maar 'm in de proef wel aangedaan. Maar hoezo krijg je geen punten voor de verzorging dan Nimber?? Verward

Hier kun je trouwens te uitslag vinden: [WD] Een goed begin in de L2!
*hint*
Schijnheilig

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 08:48

Hey,

vanaf de M1 krijg je geen punt meer voor de verzorging.
maar dan trek ik in het Z1

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 08:49

nog mijn jasje aan net zo goed als in het L2 waar ik met m'n andere pony rijdt.......

sorry dat ik in 2x dit berichtje schrijf foutje bedankt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wisja en 6 bezoekers