wie heeft info of nakomelingen van Drageset?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

wie heeft info of nakomelingen van Drageset?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-02 19:05

Drageset is de vader van mijn fjordje Rinkja.Hij is een paar jaar geleden aan een koliekaanval doodgegaan,maar ik wil graag meer van hem weten. Wie heeft info over hem of zelf een paard van hem?


Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 20:01

Afbeelding

Drageset I-48 geb.1979
stokmaat 145 cm. pijp 20 cm. isabel


ELITE HENGST - KEURHENGST - PREFERENTE HENGST - PRESTATIE HENGST
A-certificaat landbouwbruikbaar.
AA-certificaat zadelproef (102 punten) in 1993.
-Gedrag v/h paard bij het opzadelen, opstijgen,
aanvaarden v/h ruitergewicht en afstijgen. 10
-Wijze van gaan in stap. 9
-Wijze van gaan in draf. 8
-Wijze van gaan in galop. 9
-Gewilligheid bij het springen. 10
-Gedrag bij het buitenrijden. 10
-Houding en wendbaarheid. 9
-Gehoorzaamheid. 10
-IJver en temperament. 9
-Karakter 2x 18
Verrichtingsproef in Noorwegen afgelegd.

Fokker : L.O.LITLABO - STORD (N)
Eig. : HENGSTENFONDS v/h NED. FJORDENPAARDEN STAMBOEK
Gestorven : 02-02-99

ELITEHENGST DRAGESET IS NIET MEER.

Op dinsdag 2 februari heeft de Nederlandse Fjordenpaarden fokkerij helaas afscheid moeten nemen van de Elitehengst Drageset I-48. Een koliekaanval werd hem, ondanks een snelle reis naar de kliniek in Emmeloord, noodlottig. Drageset laat gelukkig een grote groep nakomelingen achter welke de goede naam van hun vader zeker hoog zullen houden.

In 1979 werd op het Noorse eiland Stord, een hengstveulen geboren uit de merrie Vesle Gerd. Vader van dit veulen was de hengst Holtar. Fokkers waren Ase en Lars O.Litlabo. De laatste eigenaren in Noorwegen waren Olav en Odd Drageset, waar het dier dan ook zijn naam aan te danken heeft.

Drageset werd in mei 1982 als 3-jarige naar Nederland gehaald ter vervanging van de hengst Normann I-23 welke bij een verkeersongeval was omgekomen. Zijn volle broer Stording was een jaar eerder al op nederlandse bodem aangekomen.

Drageset heeft in totaal 15 jaargangen nakomelingen in Nederland gebracht, hiervan zijn 326 dieren officieel geregistreerd. Vooral de laatste paar jaar, vanuit het dekstation van de Fam.v.Zwol, heeft Drageset veel nakomelingen gebracht en met goede resultaten want een groot deel van de 3-jarigen is al model!
1993 was een succesjaar voor de hengst. Hij nam deel aan de ABOP verrichtingsproef onder het zadel en behaalde het hoogste aantal punten ooit voor een ABOP-proef behaald: 102 punten met 4 x een 10, 6 x een 9 en 1 x een 8.
Tot op heden is dit door geen enkel paard van welk ras dan ook geevenaard!
In het voorjaar van 1994 behaalde Drageset op de keuring 39 punten. Het wachten was op het keurcertifikaat en ook dat wist de hengst, mede door de goede resultaten van de laatste jaren op zijn naam te zetten zodat alle te behalen predikaten binnen waren en de hengst Elite werd.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 22:31

als je nakomelingen wil weten kun je een mailtje sturen naar het stamboek dan krijg je de hele lijst thuisgestuurd met fokkers of eigenaren er bij

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 23:33

Ik heb een heleboel foto's van hem, hij heeft zo'n 15 jaar geleden mijn merrie gedekt! Helaas is ze nooit drachtig geworden... Maar ik heb toen foto's van de dekking gemaak, Drageset in de trailer enz enz.
Ze liggen op zolder, ik kijk even of ik ze kan vinden voor je!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 12:15

oh,super !!!!!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 20:42

Ik heb nog een plaatje van hem dat ie over stoelen heenspringt. Als je wilt dan wil ik die wel scannen voor je!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 00:17

jaaaaa!!
Ik heb een Dragest-dochter! Vingers aflikken
had er graag meer gewild, maar helaas.. Huilen

btw, mijn merrie is een Drageset x Hjerter Knaegt. Maar duidelijk een Dgageset, zoals haar moeder echt 100% een hjerter was.. Zijn 2 totaal verschillende paarden.

Ik heb ergens een 'folder' van hem liggen van en hengstenboer van ca. 10 jaar geleden.. zal es kijken of daar iets bijzonders in staat voor je!

Vond en vind het echt een superhengst met vaak heel typische ( + goede Haha! ) nakomelingen.
Vind het jammer dat er geen ggk hengst is van hem.. De enige die er was, Odin, is of gaat er weer uit.. Scheve mond

vertel 'es over jou Drageset-nakomeling..?


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 15:59

Evy schreef:
Ik heb nog een plaatje van hem dat ie over stoelen heenspringt. Als je wilt dan wil ik die wel scannen voor je!


Graag!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 16:02

Madelein schreef:
vertel 'es over jou Drageset-nakomeling..?


Nou,Rinkja har vader is dus Drageset en haar moeder is Kalinca.
Maar ik weet dus niet zoveel over Drageset,maar ik had wat opgezocht op internet en im vind het echt een ontzettend mooie hengst!!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 16:03

Maar ik weet dus ook niet of ze veel van haar vader heeft,het is een dressuurfjordje,heeft M gelopen,maar nu rijd ik freestyle met haar.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-02 19:52

Kun je het niet vinden Jeddah?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 21:32

ik heb het heeeeeeel druk gehad, koliek, inbraak enz, maar ik ben je niet vergeten!!!!! Het nadeel is dat deze computer bij mijn vriend staat en mijn doos foto's bij mij thuis..

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avatar22, pyrrhus en 59 bezoekers