Handig/nuttig nouvauté of blabla...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Handig/nuttig nouvauté of blabla...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 14:02



Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:08

Lijkt mij eerlijk gezegd nogal een onhandig ding dat de hele tijd aan het touw bungelt.
Enne "- teaches horses not to pull back" Verward
Maar niet echt duur, dus misschien het proberen waard.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 14:26

Ik vind het ook een raar ding. Zoals SM zegt, lijkt wel gewoon een stukje nylon met klittenband. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ding je paard leert om niet terug te trekken Verward

Iemand anders? Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:51

Ik denk dat de truk zit in het feit dat je het zo los kan stellen dat als je paard gaat hangen dat het losschiet Knipoog
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een heel vernuftig ding vind!! Haha! Cool

Erg makkelijk en geen problemen meer met "hoe was die veiligheidsknoop ookalweer" Verward
Ja, ik vind het wel wat!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:04

Geef mij maar de ouderwetse veiligheidsknoop. Toch iets voordeliger dan zoiets kopen. Ik zie hier dus niets in.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 19:15

Volgens mij kan hij hier een klein stuk mee achteruit, d.m.v. het doorglijden. Kun je ook een rubberen lijn voor gebruiken. Of hem gewoon op zijn d... geven als hij loopt te klieren. Stilstaan knol!
Wie weet is het wel handig!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 14:53

Geen slecht idee, denk ik. Ik zet ze altijd vast met een veiligheidsknoop, maar vanmorgen zag ik dat ie net niet genoeg aan het uiteinde van het touw had getrokken dat de knoop eruit ging. Voor een paard dat het doorheeft, is een veiligheidsknoop net zo snel los te trekken als voor ons. Dit ding krijgt ie niet los en hij kan heeeeeeelemaal achteruit tot het eind. Maar als je echt een paniekerige "hanger" hebt, zal die -aan het eind van het touw gekomen- misschien alsnog wel als een gek gaan trekken. Vast zit ie nog steeds, al is het drie meter van het hek af...


pmarena

Berichten: 48058
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:34


DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-02 19:28

Elastiek en rubber zou ik nooit gebruiken om een paard vast te binden. Stel je voor dat ze gaan hangen en dat ding breekt als hij goed is uitgerekt door het paard. Levensgevaarlijke situaties kun je dan krijgen. Verdrietig
Geef mij dan maar gewoon een halster/touw wat breekt. Als de druk weg is is de paniek ook meestal snel over.

Ik vond het wel leuk dat 'bullsnap' met 'elefantenhaak' vertaald werd.
Haha!

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 19:31

mmm ik weet niet, ben geloof ik ouderwets veiligheidsknoop type, maar ja, mijn paardje hangt nooit en blijft ook staan als ie niet vast staat, zeker als er voer in de buurt is.

Zet gewoon je paard wat langer vast, misschien heeft ie dan helemaal geen behoefte om te gaan hangen. Of als ie gaat hangen verkoop hem een flinke mep! En voor paniek, tja, paniek is paniek daar is niets tegen bestand. Lijkt mij weer gewoon zo'n gadget wat je eigenlijk niet nodig hebt.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 11:51

Elles schreef:
Geen slecht idee, denk ik. Ik zet ze altijd vast met een veiligheidsknoop, maar vanmorgen zag ik dat ie net niet genoeg aan het uiteinde van het touw had getrokken dat de knoop eruit ging. Voor een paard dat het doorheeft, is een veiligheidsknoop net zo snel los te trekken als voor ons. Dit ding krijgt ie niet los en hij kan heeeeeeelemaal achteruit tot het eind. Maar als je echt een paniekerige "hanger" hebt, zal die -aan het eind van het touw gekomen- misschien alsnog wel als een gek gaan trekken. Vast zit ie nog steeds, al is het drie meter van het hek af...

als je zo'n Houdini paard hebt dat de knoop los kan maken dan kun je de knoop ook onder aan het halster vastmaken ipv aan de ring in de muur Haha!
je klipt de haak aan het halster, dan haal je het touw door de ring en dan maak je aan de ring onder aan je halster de paardenknoop...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers