Na lange tijd weer privéles gehad :D (verslag)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Na lange tijd weer privéles gehad :D (verslag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 21:09

Ik had vandaag voor het eerst sinds een jaar weer echte privéles.

Het was wel weer even wennen om constant onder de aandacht te zijn als je aan groepsles gewend bent geraakt, maar het was ook wel fijn.
Ik had nog nooit les van de vrouw die het gaf gehad, dus was het ook aftasten of het zou klikken.

De les begon gewoon op de volte, ik moest Graziano vrij diep instellen. Mijn handen moesten verder uit elkaar, met name de binnenhand van de hals. In het begin wilde Gras niet zo, erg onconstant met zijn hoofd/hals, maar na een tijdje ging het beter. Op links liep hij (vooral in het begin) aanzienlijk beter dan op rechts. toen hij wat losser was moesten we achtjes rijden, zodat we de stelling en buiging steeds moesten wisselen en toen dat een beetje ging moest ik op de 8 steeds stap-draf overgangen maken, om het wat vlotter te krijgen.
Daarna hebben we wat tijd aan wijken besteed, wat tot mijn verassing wel lekker ging. Op het eind moest ik Grassie op een volte rechtom een beetje naar links instellen, omdat hij op rechts snel naar binnen valt/ teveel inbuigt.

Mijn oordeel over de les: Ik rijd zelf graag met zo min mogelijk hand, en was bang dat de instructrice zou verwachten dat ik Graz 'in de krul zou trekken'. Dit was gelukkig niet het geval Knipoog
Wel moest ik, vooral in het begin ophoudingen ( of 'drukjes' , als zij het noemt Haha! ) maken, vooral op rechts met de buitenteugel. Het klinkt misschien onlogisch en is vrij moeilijk uit te leggen, maar het voelde wel goed. AAn het einde liep Graz wel heel lekker licht en los.
Aan het eind van de les was ik helemaal gebroken en Grassie ook. We hebben, afgezien van wat korte overgangen alles gedraafd en gegalopeerd. HEEl erg intensief dus.

Al met al vond ik het een goede les, en zou ik in het vervolg wel vaker van haar willen lessen. Ze is ook jury tot Z niveau, dus kan ze ook goed wedstrijdgericht lesgeven. Helaas is de les wel heel erg duur en heeft ze niet veel tijd over. Ze geeft normaalgesproken alleen s'ochtends les, en tja dan zit ik op school..
Dus het zal niet zo vaak worden, maar alles is beter dan niks Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 21:15

Klinkt goed hoor Maaike! De les is je dus wel goed bevallen, gelukkig! Party!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 21:53

Is dit die ene waar wij het toen nog over gehad hebben? Dat ik je een beetje liep te pushen om het toch in ieder geval een keer te proberen?
Lekker hoor dat je iemand gevonden hebt! En prijs en tijd is vast wel een mouw aan te passen. 1x in de 2 weken ofzo moet toch wel te doen zijn?

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 22:12

Ben blij dat het je bevallen is, ik vind haar ook een leuke jury,
heb haar nou 2x mee gemaakt in de M2. (voorlezen Haha! )
Ze heeft idd maar plek op vrijdagochtend.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


ludje
Berichten: 80
Geregistreerd: 10-08-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 15:04

heb je van bo les gehad


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, aisie, amber15, BarbaravdW, cariena1, Googlebot, JitskeJeldau, kimmetje26, Lau07, Miriam91, Rose94, sberg, Vagabondo, valonka en 136 bezoekers