Stands?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 17:14

Ik hoorde vandaag zoiets raars.... Een meisje vertelde mij dat stands verboden zijn. Nou lijkt me heel stug, de maneges in heel half nederland hebben de ponies in stands staan, maar het was ECHT zo zei ze.
Hebben jullie hier wat over gehoord? Het was op het nieuws zei ze. Als het echt waar was, had ik het toch wel in de strengen gelezen ofzo?

Naja, whatever! In ons nieuwe stalletje komen toch 2 stands en 1 box. Het is weer een erg onwaarschijnlijk verhaal. Iemand iets meer gehoord?


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 17:40

dat is echt gelul hoor.
Weet je wel hoeveel maneges dan zouden moeten gaan verbouwen?
(maar ik vind het wel een goed idee, ben niet zo op die stands)

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 18:18

Het zou me verbazen als dat waar was, maar ik ben zelf absoluut niet zo op stands gesteld.

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 19:27

Ik geloof dat het houden van paarden in stands verboden is in Duitsland. Of ze willen het gaan verbieden in de toekomst daar. Dat ze het gaan verbieden in Nederland lijkt me stug. Op zich ben ik niet tegen stands, aangezien de meeste boxen op maneges vaak ook maar amper 3 x 3 m. halen (en vaak kleiner) wat is dan het verschil met een stand? In een stand kan een paard ook liggen, het enige verschil met boxen is dat ze niet een rondje kunnen draaien. Mischien is een stand juist wel fijner voor een hardwerkende manege pony. Ze hebben meer contact met andere pony`s en stands zijn vaak lichter. Sommige boxen vind ik meer gevangenissen. Van die donkere hokken met tralies en het paard kan er amper zijn kont keren. Dan is een stand zo slecht nog niet. En natuurlijk moet het paard wel veel beweging krijgen maar dat geld voor een box paard ook.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-01 20:34

Ik ben ook zeker niet tegen stands. Isolda en Berber staan er zelf op.Ze hebben ruime stands, ze kunnen er gemakkelijk in liggen.
Een paard in een box dat apatisch rondjes loopt uit verveling omdat ie altijd in zijn "ruime" box staat of een paard op een stand, dat overdag lekker naar buiten mag. Groot verschil!
En het scheelt voor mij ook nog eens. (ook al is dat op de laatste plaats hoor) Het kost me veel minder aan strooisel.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 20:39

ja, stands hoeven niet verkeerd te zijn, een brede stand, bied prima ligruimte en contact met andere paardn, vooral voor een paard dat vaak naar buiten gat of moet werken is het een prima onderkomen. ik geloof er ook niks van dat ze verboden zijn

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-01 22:35

BTW zou ook nog zo kunnen zijn dat ze wel verboden zijn maar niet met terugwerkende kracht..

Dus als je ze al had hoef je niet te verbouwen maar als je iets nieuws maakt mogen het geen stands zijn..

Maar ik roep ook maar wat hoor Sigaar

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 11:49

wij hebben ook 3 stands voor de grootste viespeuken. ze staan erg veel buiten dus die paar uurtjes...
Ik weet niet beter dan dat het gewoon mag hoor Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-01 12:34

Citaat:
Op 2001-05-27 18:14, schreef jantina:
in heel half nederland



Dat lijkt me toch wat lastig hoor! Haha, geeft niet hoor.

Ik heb er nix van gehoord hoor, dus het is gewoon gelul *denk ik*

Ik ben zelf geen voorstander van stands, maarja, ze zijn er nou eenmaal he...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-01 13:33

Sja, dank u allemaal voor het posten. Ze zal het wel verkeerd begrepen hebben denk ik. Maar ze was heel erg overtuigd dat het echt zo was.
Naja, lijkt me sterk dat heel bokt er niet van gehoord heeft. Zo veel paardemensen bij elkaar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Mandy73_unes, S_Figo en 30 bezoekers