Wie heeft er verstand van computers/internet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Wie heeft er verstand van computers/internet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 00:50

Mijn vraag is wel een moeilijke:
Kan iemand erachter komen vanuit welk adres er wordt gereageerd,bijv. op een forum of in een gastenboek,zonder dat er een emailadres wordt nagelaten.
Stel je voor iemand maakt iemand zwart op internet,zonder achterlaten van zijn/haar emailadres.Kan daar achtergekomen worden?EN HOE? Pling
En als iemand wel een emailadres achterlaat, zonder naamkenmerken,kan ik dan bij een of andere host info over de persoon in kwestie krijgen?
Graag persoonlijk info gevraagd.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 00:53

Er kan wel een IP-adres gelogd worden, zeg maar de postcode van de computer waar het vandaan komt. Alleen is het zo dat dit adres bij telefoonlijnen altijd anders is. Sommige providers (zo niet alle) houden bij op welk tijdstip welke gebruiker een bepaald IP-adres heeft. Maar dat geven ze alleen aan de overheid af en soms dat niet eens. Voor de rest valt er weinig te achterhalen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Hoi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-02 23:57

Bedankt voor je info.
Jammer eigelijk dat iedereen alles anoniem maar kan doen op internet! Frusty
Ik heb by the way je profiel nog ff bekeken, enne.....
Leuke foto'S!!
Heb je nog tips voor mij pb dan even.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 00:01

Romkabouter schreef:
Alleen is het zo dat dit adres bij telefoonlijnen altijd anders is.


Er zijn ook providers die vaste ip's hebben. Ik had er ook altijd een voordat ik kabel kreeg.. En ja, ip's zijn niet erg makkelijk te tracken idd. Hoewel je wel kan uitzoeken van welke provider een bepaald ip adres komt. Je kan dan misschien via dat bedrijf erachterkomen wie het is, als het echt een extreem geval is. Maar dat is heel erg moeilijk en komt zelden voor

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 00:02

Nix is anoniem Lachen Alles is traceerbaar. Bij elke post op dit forum wordt bijvoorbeeld je ip-adres gelogged. Als je op een site komt waar ze cookies gebruiken kunnen ze ook heel makkelijk je ip adres achterhalen. Of zelfs zover gaan dat ze je e-mail adres uit de configuratie van je IE halen. En je kan best ver komen met een ip-adres.. believe me Knipoog