Zijn mannen nou echt zo sticky?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Zijn mannen nou echt zo sticky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 16:45

Het valt mij (en het viel mij voorheen) de laatste tijd enorm op dat er toch ontzettend veel mannen behoorlijk onder de plak zitten. Veelal moet er aan hun vriendin goedkeuring gevraagd worden om bepaalde dingen te ondernemen. Of de vriendin vind iets niet leuk en het mannetje huppelt er maar achteraan. En ga zo maar door..

Kunnen mannen dan nooit echt zelfstandig zijn? Of zijn het toch de vrouwen die dit zo graag willen? Lijkt mij als man zijnde niet echt prettig om zo onder de plak te zitten. Maar tevens lijkt het mij ook niet echt goed voor een relatie. Ben ik de enige die dit zo vreemd vind?

Moet eerlijk toegeven dat ik het ook wel zéér prettig vind dat mijn mening natuurlijk de belangrijkste is Haha! , maar niet in dusverre dat het ervoor zorgt dat ik stroop aan mijn achterwerk heb.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:46

Ik vind het ook vreemd ja, maar misschien zijn ze anders bang hun vriendin kwijt te raken. Werkt waarschijnlijk vaak averechts.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 16:48

Snap volkomen wat je bedoeld, maar dat bedoelde ik dus ook met het feit dat zoiets toch niet gezond kan zijn voor een goede relatie. Als man zijnde behoud je toch je eigen eer? (als vrouw zijnde ook natuurlijk Knipoog )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:51

Volgens mij klopt het wel een beetje.
Ik stond laatst met een vriend van mij te kletsen die ik bijna een jaar niet had gezien, komt z'n vriendin eraan (nog nooit eerder gezien) ze pakt zijn arm en zegt 'we gaan'. Hij was nog midden in de zin maar haalt zijn schouders op en daar gingen ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 16:55

Moeilijk onderwerp, je ziet dit soort relatie's inderdaad vaak. Maar ik zie ook heel veel relaties waarbij het juist andersom is. De vrouw lijkt wel erg gebekt in sommige situatie's maar als het er op aan komt, is het toch de man die zijn gang gaat. De vrouw past zich dan erg aan hem aan.

Maar wat ik al zei, ik vind het een moeilijk onderwerp.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:01

Viel mij ook op. Ik kan me dat niet voorstellen, ten eerste is zo'n vriendin dan toch gewoon een big?
Ik zou dat niet kunnen, eisen dat dit of dat gebeurt, blech. Ben sowieso niet zo assertief etc.
Maar andersom komt ook voor hoor, ik denk dat dat alleen meer in baas-werknemer relatie is. Dat je alles maar moet pikken en dankbaar moet zijn, bahbahbah! Daar ben ik echt allergisch voor...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:02

Haha daar heeft Youp van 't hek een leuk stukje over. Dan gaat het over iets wat de man wil en dan zegt zijn vrouw: Jah hoor mijn man mag van mij best. Dan herhaalt Youp mijn man mag van mij best, je zou gvd Amnesty moeten bellen Tong uitsteken.
Je kan het ook anders bekijken he, dus niet waarom zitten mannen onder de plak maar waarom hebben vrouwen de drang te domineren Knipoog

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:03

Misschien gaat het wel gelijdelijk aan en hebben beide partijen er geen erg in. Het lijkt me niet dat het vanaf het begin als zo is.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:05

Hm, naar mijn mening hebben mannen toch veel meer de drang om te domineren, en de voorbeelden die hier worden opgenoemd vind ik meer lijken op een man met een moeder complex.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:09

Ik ben het met Honeybee eens dat het niet gezond kan zijn voor een relatie. In een relatie wil je toch dat je elkaars gelijke bent. Dus de ene keer kan de ene persoon het voortouw nemen, de nadere keer de andere persoon.
Zoals ik het zie houdt zo'n relatie geen stand, of blijft diegene die onder de plak zit bij de ander omdat hij/zij niet weg "kan". Maar, misschien kan ik niet oordelen over iets dat ik niet mee gemaakt heb... Uit ervaring weet ik dat je soms dingen doet waarvan je dacht dat je het nooit zou doen of dat je dingen overkomen waarvan je ook nooit dacht dat het jou zou overkomen.

Trouwens, nog even een voorbeeldje: vandaag in een kledingwinkel waar 70% van de kleding afging i.v.m. verbouwingsuitverkoop. Er stond een rij voor de kassa waar de rij in de efteling voor de wild-waterbaan op warm weer niets bij is! En het aantal mannen dat chagrijnig naast hun vrouwen stond... Ik kan me toch niet voorstellen dat die allemaal voor hun plezier mee zijn gegaan Verward

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:12

Nee dat snap ik ook niet, van dat winkelen. Je ziet het inderdaad erg veel.
Als ik ga winkelen laat ik mijn vriend thuis, hij vindt er niks aan en ik vind er niks aan als ik weet dat hij eigenlijk het liefste naar huis gaat.
Ik heb een hele tijd geleden 1,5 jaar bij de Schoenenreus gewerkt en de meeste mannen die binnenkomen zoeken gelijk de krukjes op (meeste mannen weten al precies waar ze staan Haha! ) en gaan zitten wachten tot vriendin/vrouw minstens 10 paar schoenen heeft gepast en dan tot de conclusie komt dat ze liever in een andere winkel gaat kijken. *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-02 17:31

Kijk, en dat bedoel ik nou onder andere. Als man zijnde hoor je dan toch gewoon voor jezelf op te komen en duidelijk te maken dat je liever niet mee gaat? Of gewoon je eigen mening en gedachten durven uit te spreken?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:34

Ach ja, als man zijnde heb je overdag al keihard gewerkt en dan heb je de puf niet meer om dan 's avonds en in het weekend ook nog tegen je vriendin in te gaan Tong uitsteken

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:35

Maar wel de puf om te gaan winkelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:39

BartVB schreef:
Ach ja, als man zijnde heb je overdag al keihard gewerkt en dan heb je de puf niet meer om dan 's avonds en in het weekend ook nog tegen je vriendin in te gaan Tong uitsteken


Ja, en je vrouw zit natuurlijk de hele dag lekker niets te doen ( weet niet uit welk tijdperk dit komt) dus dan kun je zeker niet de energie nog opbrengen, om je mening te geven.


Slap excuus Bart! Helemaal met dat onderschrift! Haha!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:44

Hahah Haha!
Hap, hap Haha!

Sorry, ben in een beetje flauwe bui vandaag Haha! Zal me verder gedragen Schijnheilig

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:45

Na al dat koken, wassen, strijken, de kinderen verzorgen, boodschappen doen, the bold and the beautifull en sherrydrinken; wil je toch gewoon dat die vent op de bank gaat zitten met zijn pantoffels en zijn krantje en dat ie gewoon zijn mond houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:49

BartVB schreef:
Hahah Haha!
Hap, hap Haha!

Sorry, ben in een beetje flauwe bui vandaag Haha! Zal me verder gedragen Schijnheilig


Haha! Haha! Wat versta je onder gedragen dan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 17:51

"Zal me verder gedragen" tssssss wat onderdanig


Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:03

Pipo"]
[quote="BartVB schreef:
Hahah Haha!
Hap, hap Haha!

Sorry, ben in een beetje flauwe bui vandaag Haha! Zal me verder gedragen Schijnheilig


Haha! Haha! Wat versta je onder gedragen dan?
[/quote]

Ik weet niet maar ik zie nu opeens in verbeelding een lief hondje met van die onschuldige ogen. Tong uitsteken Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 18:03

Cody schreef:
"Zal me verder gedragen" tssssss wat onderdanig


That's the way it should be!! }>

Nee hoor, ik heb 3 jaar lang een relatie met een jongen gehad die zich ontzettend afhankelijk van mij opstelde, met het gevolg dat ik er op een gegeven moment helemaal niet goed van werd....die relatie is nu dus voorbij en nu wil ik een vent met ballen Haha!
In ieder geval niet eentje die me altijd mijn zin geeft en alles doet wat ik vraag (of ik moet het heel lief vragen natuurlijk Tong uitsteken )

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 17:51

Als het om-en-om gebeurd dan is er niks aan de hand , maar is er 1-tje altijd de feeks die alles beslist ...brrr.

Daar krijgen die mannen die kale plek van op hun hoofd he , door de duim van hun vrouw Tong uitsteken

Ik had vorig jaar ook een jongen die wat met me wilde , maar constant zo onderdanig , kwam geen enkele suggestie uit , echt zo'n suffe verdwaasd voor zich uitkijkende peuter-met-snottebel , bleeh daar val je toch niet voor zo'n moederskindje ?

Trouwens ook leuk als mannen mee MOETEN winkelen van hun vrouw , en dan gaan ze er maar 10 meter achter lopen..... best wel ziek eigenlijk Haha!

Ik denk ook dat het geleidelijk gaat , ervanuitgaande dat 2 personen als gelijkwaardigen aan een relatie beginnen.

Als de ene altijd prima ideeen heeft en de ander geeft er niet zovel om , tja dan hoeft het niet slecht te zijn natuurlijk.

Ik ken ook relaties dat elke stap in een relatie door de vrouw ingezet moet worden (verloven-samenwonen-trouwen-kinderen enz.)

Die man zou vantevoren NOOIT een samen een huisje willen huren , trouwen en kinderen krijgen , zichzelf aan een dikke kabel vast laten leggen zeg maar.....
Maar wat doen die sneaky vrouwen dan ?

Ze leggen hem met een heel dun touwtje vast , waarvan de man denkt "ach daar breek ik zo doorheen Lachen" .
Vervolgens nog een dun touwtje , en nog 1 , totdat hij alsnog aan die kabel ligt Haha!
En als die man het tegen die tijd best vind , tja....leuk voor 'm , hihi.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-02 22:32

Ik zal bekennen..bij ons in de relatie heb ik de broek aan. Als er wat besloten wordt, is het mijn keuze. Altijd.

En dat is helemaal niet altijd leuk. Ik moet heel erg rekening houden met Harry, altijd erg oppassen dat ik niet over zijn wensen heen 'bull-dozer'.
Harry is gelukkig erg flexibel, en ik ben dus van nature vrij dominant. We vullen elkaar leuk aan...immers...elk schip behoeft een kapitein, en twee kapiteinen op 1 schip gaat nooit goed.

ik ben het er niet mee eens dat je alles 50/50 in balans moet hebben. Bij ons heb ik echt verreweg het meest te zeggen, hij pruttelt alleen als hij het er echt niet mee eens is, dus eigenlijk nooit. Ik weet dat van hem, en respecteer dat vaak wel, maar mis af en toe wel echt wat tegenspraak.
Maar ons partnerschap deugt, we zijn al meer dan 9 jaar bij elkaar.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bambelien, Domi_94, furious, MariskaFally, Nicky1963, Polarize, Roosch, Selima, shirleyp, Tigress, VuurVleugels en 195 bezoekers